کنعانی‌زادگان: بازیکنان پرسپولیس مشتاق و آماده ادامه لیگ هستند

مدافع ملی‌پوش تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نگفتم از پرسپولیس می‌روم، چرا که تحت قرارداد باشگاه هستم و باید تابع تصمیمات باشم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، خیلی‌ها انتقال محمدحسین کنعانی‌زادگان به پرسپولیس را که ابتدای فصل اتفاق افتاد، مثبت تلقی نکرده و او را خرید اشتباهی برای این تیم دانستند. از این جهت که به تصور آنها با حضور سیدجلال حسینی و شجاع خلیل‌زاده دیگر نیازی به مدافع سطح بالا نبود و نیمکت‌نشینی هر یک از آنها می‌توانست حاشیه‌ساز شود. در نیم‌فصلی که سپری شد هر سه مدافع نامدار پرسپولیس در مقطعی نیمکت‌نشین شدند، اما هیچ یک اعتراضی به این مسئله نکرده و برخوردی حرفه‌ای داشتند. محمدحسین کنعانی‌زادگان یکی از این مدافعان بود که عملکرد خوبی در جمع سرخپوشان داشته است.مشروح گفت‌وگو با وی در زیر می‌آید:

*چقدر برای از سرگیری مسابقات لیگ آمادگی و انگیزه داری؟

ما، بازیکنان پرسپولیس صد درصد مشتاق از سرگیری بازی‌ها بوده و هستیم. در این چند روز هم دیدید که بوندس‌لیگا و لیگ کره جنوبی آغاز شدند و دیگر کشورها هم به دنبال از سرگیری بازی‌های خود هستند. خیلی خوب است که سازمان لیگ ما هم تصمیم گرفت بازی‌ها را برگزار کند و همه ما انگیزه بالایی برای شرکت در بازی‌ها داریم. بازیکنان پرسپولیس از جمله خود من در این تعطیلات از تمرینات اختصاصی دور نبودیم و به شخصه آمادگی بالایی برای شرکت در تمرینات دارم.

* فکر می‌کنی ادامه لیگ به مانند قبل هیجان کافی داشته باشد یا نه؟

در هر صورت شرایط طوری است که فعلاً تماشاگران نمی‌توانند به ورزشگاه بیایند و نبود آنها قدر مسلم از هیجان بازی تا حد زیادی می‌کاهد. باید پذیرفت که ویروس کرونا بسیار خطرناک است و من آرزو می‌کنم هر چه زودتر دنیا از شر این ویروس خلاص شود تا همه چیز به روال عادی برگردد. خانواده‌های زیادی هستند که از این ویروس ضررهای مالی و جانی دیدند و این مسئله خیلی ناراحت‌کننده است.

*به‌عنوان یک فوتبالیست با شروع بازی‌ها ترسی از مبتلا شدن به ویروس کرونا نداری؟

صد درصد این ویروس نه برای ما، بلکه برای همه انسان‌ها خطرناک است و وظیفه همه ما این است که چه در تمرینات و چه زندگی روزمره‌مان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم. چه بازی‌ها برگزار شود و چه تعطیل هم می‌شد همه باید نکات بهداشتی را رعایت کرده و بکنیم. ما قرار است فردا تست کرونا دهیم و اگر اجازه دهند از پنجشنبه تمرینات‌مان را آغاز خواهیم کرد.

*جالب است که رقبای شما تا دیروز خواهان تعطیلی لیگ بودند، البته در صورت عدم معرفی پرسپولیس به‌عنوان قهرمان، اما الان با اعلام از سرگیری مسابقات می‌بینیم که این تیم‌ها تغییر موضع داده و به قهرمانی پرسپولیس با تعطیلی لیگ رضایت داده‌اند!

من به همه رقبا و تماشاگران‌شان احترام می‌گذارم و الان که تأکید بر ادامه بازی‌ها شده است همه باید تابع سازمان لیگ باشیم. در صورتی هم که قرار به تعطیلی بازی‌ها باشد بدون کوچک‌ترین تردید پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ است. از این جهت که 10 امتیاز با رقبا فاصله داریم و شرایط‌مان هم از هر نظر عالی است.

*قبول داری ادامه بازی های لیگ به نفع نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان است تا با آمادگی بهتری راهی ادامه این مسابقات شوند؟

بله صد درصد. لیگ قهرمانان از 11 مرداد احتمالاً از سر گرفته می‌شود و حتماً لازم بود تا قبل از این بازی‌ها لیگ را تمام کرده و با آمادگی خیلی خوب بازی‌های‌مان را ادامه دهیم. اهمیت لیگ قهرمانان خیلی بالاست، چون باید از حیثیت فوتبال کشورمان دفاع کنیم. هدف ما هم صعود مقتدرانه از گروه‌مان است.

*اخیراً حرف از جدایی از پرسپولیس در صورت رسیدن پیشنهاد خارجی زده بودی، آیا خبری است؟

حقیقتاً من به شکل دیگری در این مورد حرف زده بودم و نگفتم قرار است جدا شوم. من از بازی کردن در پرسپولیس لذت می‌برم و این را برای خود افتخار بزرگی می‌دانم. در ایران هم حاضر به پوشیدن پیراهن تیمی غیر از پرسپولیس نخواهم بود. زمانی هم اگر قرار به رفتن باشد باید یک پیشنهاد خوب خارجی برسد و اگر ببینم پرسپولیس از این انتقال سود مالی می‌برد، راضی به این انتقال خواهم شد. در هر صورت من یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارم و تصمیم‌گیرنده اصلی درباره آینده‌ام باشگاه خواهد بود.

*ابتدای فصل خیلی‌ها فکر می‌کردند با حضور تو در پرسپولیس حواشی زیادی به وجود خواهد آمد، چرا که تو به همراه سیدجلال (حسینی) و شجاع (خلیل‌زاده) سه مدافع سطح بالا هستید و طبیعی است هیچ یک راضی به نیمکت‌نشینی نشوید، اما هر سه نشان دادید بازیکنان حرفه ای هستید.

بله خب حرف و حدیث زیاد بود، اما دیدید که هیچ‌کدام از ما سه نفر غیر از رفتار حرفه‌ای عمل دیگری نشان ندادیم. من در تیم ملی هم با آقا سید (جلال حسینی) همبازی بودم و خیلی چیزها از او یاد گرفتم. در پرسپولیس هم هر سه نفر ما در کنار اینکه رقیب هستیم رفقای خوبی برای هم هستیم و در واقع مثل سه داداشیم. هدف همه ما اول سربلندی پرسپولیس است و فکر کنم این را در عملکردمان هم ثابت کرده‌ایم.

کد خبر: 1069947

وب گردی

وب گردی