اینترنت برای ۱۴۳۹ سامانه دانشگاهی رایگان شد/ مراکز علمی مشکلات را اعلام کنند

معاون وزیر ارتباطات گفت: ترافیک اینترنت برای ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی به مدت یک ماه آینده رایگان شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ستار هاشمی با اشاره به تمدید یک ماهه ترافیک مصرفی اینترنت دانشجویان و اساتید مراکز علمی مورد تایید وزارت علوم در پی فراگیری ویروس کرونا در ایران و مجازی شدن فرآیندهای آموزشی، اظهار داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات داوطلبانه و به عنوان مسئولیت اجتماعی اقدام به رایگان کردن پهنای باند مصرفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزه‌های علمیه مورد تایید مدیریت حوزه‌های علمیه و وزارت ارتباطات کرده است.

وی افزود: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید اخیر معاون اول رییس‌جمهور از این وزارتخانه ارزش ریالی این خدمت را بیش از ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و با دستور آذری جهرمی این سرویس رایگان به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات لازم برای درج اطلاعات ۱۴۹۳ سامانه مرکز علمی و دانشگاهی و پیکربندی اعمال ترافیک رایگان انجام شده است.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات با بیان اینکه از مدیران کل استانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواسته شده است تا همکاری را با واحدهای دانشگاهی داشته باشند تصریح کرد: مراکز علمی که در این زمینه مشکل دارند می‌توانند موضوع را از طریق ادارات کل ICT استانی دنبال کنند.

وی خاطرنشان کرد: دریافت اطلاعات فنی سامانه‌های آموزشی از وزارت ارتباطات در حال تکمیل است و عدم تطابق کامل اطلاعات واصله‌ی سامانه‌ها با سامانه‌های انتهایی که محتواهای آموزشی روی آن ها بارگذاری شده می‌تواند از عوامل اعمال نشدن ترافیک رایگان برای برخی دانشگاه‌ها باشد.

هاشمی گفت: تعدد اطلاعات واصله برای بعضی از مراکز دانشگاهی و درج سرویس‌های غیرمرتبط در اطلاعات رسیده از مشکلاتی است که برای حصول نتایج بهتر و جلب رضایت ذینفعان انتهایی باید اصلاح و بروزرسانی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069965

وب گردی

وب گردی