لزوم برنامه ریزی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی برای اثرگذاری فرهنگی در فضای مجازی

نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارائه راهکارها و شاخص‌های اثرگذار فرهنگی در فضای مجازی، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

رضا نصیری مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن قدردانی از معاونان فرهنگی و دانشجویی مراکز استان‌ها به منظور فعالیت‌ها و خدمات در زمان شیوع ویروس کرونا به مناطق محروم، گفت: در این نشست تأثیر فضای مجازی و راهکارهای آن برای اثرگذاری بیشتر فرهنگی در واحدهای دانشگاهی، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه بدون شک کار فرهنگی در زمان پساکرونا بسیار متفاوت خواهد بود، تأکید کرد: به منظور اثرگذاری بیشتر، باید یک پیوست فرهنگی جدی در فضای مجازی تعریف شود و معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی برای اثرگذاری فرهنگی در فضای مجازی را در دستورکار قرار دهند.

نصیری با اشاره به محورهای مورد تأکید معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، گفت: تأمین و تولید محتوا، فرم و قالب ارائه محتوا، زیرساخت‌های لازم و چگونگی ارزشیابی و رصد فعالیت‌های فرهنگی از امور مورد تأکید است که واحدها باید به آن توجه کنند چرا که اگر بخواهیم در فضای مجازی اثرگذاری لازم را داشته باشیم، باید این موارد را مدنظر قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با دانشجویان کشور، تصریح کرد: موضوع معرفت‌افزایی یکی از محورهای مورد تأکید در بیانات مقام معظم رهبری بود. خوشبختانه این موضوع در دانشگاه آزاد اسلامی بسیار جدی گرفته شده و در راستای آن، دوره‌های شمیم معرفت، طرح رهپویان معرفت و هلال معرفت رضوی برگزار شده و بیش از 90 کانون معرفت رضوی فعال نیز در واحدهای دانشگاهی تأسیس شده است.

نصیری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در بیانات خود به جذب حداکثری جوانان تأکید ویژه داشتند که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه نیز همواره به طور جدی فعالیت داشته و از جوانان در امور فرهنگی استفاده کرده است.

در ادامه این جلسه، معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان به ارائه مطالبی درخصوص راهکارها و شاخص‌های اثرگذاری در فضای مجازی پرداختند و به مواردی ازجمله نگاه فرصت‌محور به فضای مجازی، لزوم تأمین محتوای مرتبط، ارزیابی و پیگیری عملکرد واحدها، لزوم ایجاد کارگروهی با حضور مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و اساتید گروه معارف به منظور ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی، مهندسی فرهنگی فضای مجازی، لزوم فعالیت و اثرگذاری کانون‌های دانشجویی، استفاده از پتانسیل اساتید توانمند در حوزه‌های فرهنگی، تشکیل هسته مجازی با حضور اساتید برای توزیع محتوای فرهنگی، استفاده از موضوعاتی مانند کتابخوانی و مسابقه در فضای مجازی، ایجاد ساختار منسجم در واحدها برای اثرگذاری فرهنگی در فضای مجازی، جذب حداکثری در حوزه جوانان برای اثرگذاری در فضای مجازی، ایجاد ساختار منظم آیین‌نامه‌ای، لزوم ایجاد استارت‌آپ‌ها در زمینه فرهنگی، طراحی سازوکار مناسب برای تشکیل کارگروه فضای مجازی، لزوم تنوع برنامه‌ها در فضای مجازی و... اشاره کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069967

وب گردی

وب گردی