پاسخ قاطعی به مزاحمت احتمالی آمریکا برای نفتکش‌های ایرانی می‌دهیم

وزیر دفاع با بیان اینکه به صراحت اعلام کردیم هیچ‌گونه مزاحمتی را برای نفتکش‌های ایرانی تحمل نخواهیم کرد، گفت: اگر مزاحمت‌ها تشدید شود حتماً آمریکایی‌ها پاسخ قاطع و محکمی را خواهند گرفت.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، امیر حاتمی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، مزاحمت نیرو‌های آمریکایی را نوعی راهزنی دریایی دانست و تاکید کرد: البته سیاست ما هم کاملا روشن است و فکر می‌کنم هم سازمان‌های بین المللی و هم کشور‌هایی که نسبت به مقررات و همین طور امنیت آبراه‌ها حساس هستند باید حتما به این موضوع عکس العمل نشان دهند.

وی افزود: به صراحت اعلام کرده ایم هیچ گونه مزاحمتی را تحمل نخواهیم کرد و اگر مزاحمت‌ها ادامه پیدا کند و تشدید شود هم آمریکا و هم دیگران می‌دانند که پاسخ قاطع و محکمی را خواهند گرفت.

وزیر دفاع همچنین در خصوص خباثت آمریکا برای جلوگیری از لغو تحریم‌های تسلیحاتی ایران، گفت: آمریکایی‌ها به اشتباه یا از روی خباثت و دشمنی مرتب یک حرف غلط را در حق مردم ایران بیان می‌کنند در مورد اینکه تحریم‌های تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران نباید لغو شود. در حالی که اصولا در برجام چیزی به نام تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

وی با اشاره به ظلمی که تحت عنوان محدودیت‌های خرید و فروش تسلیحات به مدت پنج سال برای جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده بود، افزود: البته این محدودیت هم محدودیت کاملی نبود و ما می‌توانستیم در این پنج سال هم با مراجعه به شورای امنیت خرید و فروش داشته باشیم، اما با توجه به خباثت‌هایی که آمریکایی‌ها دارند متصور نبودیم که مراجعه به شورای امنیت هم فایده‌ای داشته باشد و به همین دلیل مراجعه نکردیم.

امیر حاتمی در ادامه گفت: این روز‌ها، محدودیت‌ها در حال رفع شدن است و آمریکایی‌ها در حال دست و پا زدن هستند تا اجازه ندهند این محدودیت رفع شود، اما این یک حق مسلم برای ایران و غیرقابل اغماض است.

وزیر دفاع همچنین تاکید کرد: امریکایی‌ها به دلیل اینکه از برجام خارج شده اند حق استناد به برجام را ندارند. چه برسد به اینکه بخواهند با تکیه بر آن و با یک دروغی به نام جلوگیری از لغو تحریم ها، مانعی را ایجاد کنند. آن محدودیت ما برابر تاریخی که در قطعنامه ۲۲۳۱ هست در ماه‌های آینده لغو خواهد شد و ما هم از این حق استفاده خواهیم کرد.

کد خبر: 1069973

وب گردی

وب گردی