دومین جلسه فرهنگی «محفل نور» دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه فرهنگی «محفل نور» مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه فرهنگی «محفل نور» در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و عنایت‌اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران و کارکنان مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، با آرزوی توفیق بهره‌مندی از معنویت ماه مبارک رمضان، به ارائه برنامه ها و راهبردهای هدایتی پیامبر اسلام (ص) پرداخت.

وی با بیان اینکه یکی از موفق ترین چهره های تاریخ پیامبر اسلام (ص) بوده است، گفت: ایشان در بدترین شرایط جغرافیایی، فرهنگی، فکری، اقتصادی و در یک محیط پرتنش فعالیت های خود را انجام دادند، اما راز موفقیت پیغمبر اکرم، داشتن برنامه و روش اجرا بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین شریفانی با تأکید بر لزوم برنامه داشتن و اجرای صحیح آن در زندگی، تصریح کرد: باید در این زمینه پیامبر اکرم (ص) را به عنوان الگو قرار دهیم، چرا که هرکس برنامه داشته باشد و برای برنامه خود راهکار ارائه دهد، قطعاً از موفقیت برخوردار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه ها و راهبردهای هدایتی پیامبر اسلام (ص) گفت: تلاوت کتاب، تعلیم کتاب، تطهیر مردم با کتاب و نخبه پروری، 4 برنامه پیامبر اسلام (ص) بود که برای این برنامه ها 10 راهبرد اصلی به کار گرفت که در آیه شریفه 159 سوره آل عمران به آنها اشاره شده است. این روش ها شامل شخصیت مهربان، پشتوانه خدایی، لینت در سخن و رفتار، جاذبه و روابط عمومی بالا، عفو و گذشت، استغفارطلبی و توبه پذیری، مشورت، عزم و اراده، صداقت و توکل است.

در ادامه، عنایت‌اله ملکی تبار رئیس مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این جلسه دومین جلسه از سلسله مباحث فرهنگی در مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات است، گفت: در این جلسات بحث های هدایتی و راهبردی اسلام و راهکارهای پیامبرگونه مورد بررسی قرار می گیرد. امیدواریم با استمرار این جلسات، بتوانیم در عمل راهبردهای اسلام و پیامبر را به کار ببریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069981

وب گردی

وب گردی