برگزاری مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان به صورت مجازی

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش از برگزاری مرحله استانی و نهایی مسابقات قرآن دانش‌آموزان وفرهنگیان به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، محمدرضا مسیب‌زاده درباره برگزاری مسایقات قرآن گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش پرورش از قدیمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که سال‌های متمادی در مراحل مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار شده است.

مسیب‌زاده ادامه داد: امسال به علت شیوع کرونا ویروس نمی توانیم مسابقات را به صورت حضوری برگزار کنیم هرچند مرحله منطقه‌ای این مسابقات قبل از شیوع ویرس کرونا به صورت حضوری برگزار شده است اما در ادامه راه یعنی مرحله استانی و مرحله کشوری این مسابقات را به صورت مجازی و برخط برگزار خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: استان‌ها پس از انتخاب نفرات برتر استان تا پایان تیر ماه 99 فرصت دارند آثار را به دبیرخانه کشوری مسابقات ارسال کنند پس از بررسی در دبیرخانه کشوری و انتخاب نفرات برگزیده مرحله کشوری و نهایی این دوره از مسابقات به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش گفت: این مسابقات بدون تغییر نسبت به سال‌های گذشته در رشته‌های حفظ قرآن کریم، قرائت قرآن کریم، اذان و اقامه، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر، احکام ، انشا نماز و مداحی است که در 14 رشته برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده افزود: این مسابقات در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان و خواهران و برادان همانند سنوات گذشته برگزار می‌شود و باعث افتخار است که بگوییم تهدید ویروس کرونا برای ما یک فرصت ایجاد کرد و باعث شد همکاران ما به یک سری توانمندی‌هایی دست پیدا کنند نخست در فضای مجازی محتواهای مناسب و با کیفیت تولید کردند و دوم این محتواها را در فضای مجازی برای آموزش قرار دادند.

مدیر کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش به برگزاری آموزش‌های مجازی دارالقرآن‌ها اشاره کرد و افزود: درالقرآن‌های از جمله فضاهای پرورشی هستند که در این ایام به صورت مجازی به فعالیت خود ادامه داده‌اند و در تابستان امسال با توجه به مشکل به وجود آمده در کشور به صورت مجازی آموزش‌های خود را در 6 سطح روخوانی، روانخوانی، 2 سطح تجوید و مفاهیم 4 سطح برگزار خواهد شد.

مسیب‌زاده ادامه داد: آموزش‌های دارلقرآن‌ها در فضای شبکه شاد خواهد بود و مخاطبان می‌توانند از این شبکه برای آموزش‌ها استفاده کنند.

وی در خاتمه ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران و جهان گفت: ان‌شالله در پایان ماه مبارک رمضان خبر های خوبی از ریشه کنی این بیماری در جهان دریافت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1069990

وب گردی

وب گردی