فاصله درگذشتگان کرونایی ما در قیاس با غرب نجومی است

امام جمعه موقت تهران گفت: در ایران ۱.۶ درصد سالمندان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند در حالی که این آمار در آمریکا ۳۵ درصد فاصله با ما دارد که به واقع فاصله‌ای نجومی است.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیین آماده سازی ۶ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به همت خادمان امام رضا (ع) در تهران و در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران طی سخنانی با اشاره به اینکه ملت ایران در تاریخ نظیر ندارند، گفت: خدا به ما ملتی داده که به پیامبر (ص) ما نداده بود و امیرالمؤمنین هم این مردم را نداشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در این راه مدال دارهای مردم شهدای ما هستند که عاشقانه جانشان را تقدیم خدا کردند. همچنین در زمینه مال و مجاهدت بدنی مردم ما همیشه مجاهد میدان بودند و صحنه را خالی نگذاشتند.

وی مواسات و همدلی را از ویژگی‌های شیعیان برشمرد و گفت: اگر می‌خواهید شیعه را بسنجید هنگام نماز به او بنگرید که چگونه دلش پر می‌کشد دوم ببینید چظور در میدان مواسات به یاری محرومان می‌شتابد.

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه ملت ما حجت هستند و در همه عرصه‌ها خصوصاً در عرصه مواسات هم بهترین امتحان را پس دادند. خدا را شاکریم برای این ملت و این رهبر. همچنین کار شما خادمان رضوی جهاد فی سبیل الله است و امیدوارم ذخیره آخرتان باشد. ان شا الله خدا به برکت این مجاهدت‌ها این بلا را از شیعیان دور کند و به جان ستمکاران بیاندازد.

امام جمعه موقت تهران تعطیلی مساجد و حرم‌ها را سخت و گران برشمرد و گفت: من به دوستان خادم امام رضا (ع) می‌خویم خدا خیرتان بدهد که مصلی را از غربت در آوردید. اینکه مسجد، حرم امام رضا (ع)، حرم امام حسین (ع) بسته باشد خیلی گران است. ان شا الله به برکت کار شما درهای حرم‌ها باز شود و این کارها تا ریشه کنی فقر ادامه داشته باشد.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد در سخنانی کوتاه ضمن قرائت صلوات خاصه امام رضا (ع) گفت: خادمان امام رضا (ع) با شیوع کرونا همگام با دیگر اقشار مانند بسیج، سپاه و... وارد عمل شدند که جای تقدیر دارد.

وی مبارزه با کرونا را در کشور بی‌نظیر دانست و گفت: یکی از اتفاقات خوب در مبارزه با کرونا غربالگری عموم مردم بود که د این راستا ۹۰ درصد مردم در کل کشور و ۷۵ درصد مردم در تهران مورد غربالگری قرار گرفتند.

ابوترابی‌فرد ادامه داد: در ایران ۱.۶ درصد سالمندان بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند در حالی که این آمار در آمریکا ۳۵ درصد فاصله با ما دارد که به واقع فاصله‌ای نجومی است.

امام جمعه موقت تهران رزمایش مواسات را اتفاقی بزرگ در کشور برشمرد و گفت: امیدوارم این حرکت تا ریشه کنی فقر در کشور ادامه داشته باشد و راه برایش هموار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070020

وب گردی

وب گردی