دعوت از جامعه دانشگاهی برای گرامیداشت روز قدس

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای از دانشگاهیان برای فعالیت در فضای مجازی در راستای گرامیداشت روز قدس دعوت به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز؛ بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در بیانیه‌ای برای گرامیداشت روز قدس از جامعه دانشگاهی برای فعالیت در شبکه‌های مجازی دعوت به عمل آورد.
در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: در روزگاری که تمام ابرقدرت‌های جهان تلاش داشتند نام فلسطین را در تاریخ به فراموشی بسپارند، اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط امام راحل (ره) به عنوان روز قدس نامگذاری از روی احساسات و عواطف نبوده بلکه یک خط مشی اعتقادی است که یک مرجع بزرگ دینی جهان اسلام آن را برای دفاع از مقدسات و مظلومان و مبارزه با مستکبران ترسیم کرده است. امام خمینی(ره) می‌فرمایند روز جهانی قدس تا بازستاندن حقوق مشروع برای صاحبان اصلی آن زنده باقی می‌ماند و هرگز شعله آن کم سو نخواهد شد.
در بیانیه بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: بیش از هفت دهه است که از اشغال پاره تن اسلام، فلسطین می‌گذرد و صهیونیست‌ها با حمایت دولت‌های استعمارگر غربی و سکوت سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری ضمن اشغال سرزمین فلسطین و تشکیل دولت جعلی، مردم کشور فلسطین را با کشتار و جنایت از سرزمین آبا و اجدادی خود بیرون رانده‌اند.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: جهان اسلام امروز در شرایط خاصی قرار دارد، کسانی که سنگ رهبری امت اسلامی را به سینه می‌زنند در جنایات رژیم اسرائیل شریک شده‌اند و در کنار کسانی قرار گرفته‌اند که سال هاست این رژیم غاصب را مسلح کردند و از آن حمایت می‌کنند.
اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کردند: نهضت جهانی روز قدس در هر سال موجب دلگرمی مردم مظلوم فلسطین و تمام مظلومان جهان می‌شود و خشم و عصبانیت اشغالگران صهیونیست و حامیان آن‌ها را رقم می‌زند. صهیونیسم جهانی از هر گونه تلاش برای خاموش کردن و سرکوب این خیزش و نهضت جهانی مقابله با اشغالگران، فروگذاری نکرده‌اند؛ اما به فضل الهی و به تعبیر رهبر حکیم انقلاب این حرکت عظیم در دنیای اسلام روز به روز جا افتاده‌تر شده و گسترش بیشتری پیدا کرده است.
در این بیانیه آورده شده است: در آستانه روز قدس سال ۱۳۹۹ قرار داریم، همچون تمام کشورهای دنیا در حال مقابله با ویروسی نوظهور و پیچیده هستیم و به تشخیص متخصصان امر، برپایی راهپیمایی‌ها در سطح شهرها از باب وجوب حفظ سلامتی منع شدا است. هه جای حضور فیزیکی در راهپیمایی، با تمام وجود چشم و گوش می‌شویم تا سخنان سخنران ویژه روز قدس را با جان و دل شنوا باشیم، یقینا روز قدسی متفاوت رقم خواهد خورد وقتی همه سرباز گوش به فرمان جانشین بر حق امامی باشیم که خواهد آمد و در بیت المقدس اقامه نماز خواهد کرد.
در بخش پایانی این بیانیه آمده است: بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی از همه اقشار به‌ویژه جامعه دانشگاهی دعوت می‌کند ادای دین شرعی نسبت به فریضه روز قدس امسال را به جای قدم‌ها بر روی سنگفرش خیابان‌ها، با قلم و بیان در فضای مجازی به جا بیاورند چنان که لرزه بر اندام دشمن اندازد و روح امام راحل(ره) و بزرگ مرد مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی را شاد گرداند.
انتهای پیام/
کد خبر: 1070030

وب گردی

وب گردی