فلسطین: عهدشکنی آمریکا دلیل لغو توافقات با اشغالگران است

تماس‌های فشرده رئیس تشکیلات خودگردان با مقامات منطقه‌ای و بین المللی برای تشریح دلایل خروج این تشکیلات از توافقات با رژیم اشغالگر صیهونیستی جریان دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز چهارشنبه گفت که محمود عباس، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل را در جریان دلایل تصمیم رهبری تشکیلات برای انحلال همه توافقات به امضا رسیده با رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد.

المالکی با اشاره به ادامه تماس‌های محمود عباس با رهبران عربی و بین المللی و مقامات سازمان ملل گفت که همه کشورها در جریان محتوای این تصمیم قرار خواهند گرفت و مواضع بین المللی قوی علیه طرح الحاق شکل خواهد گرفت.

او گفت: «رئیس فلسطین از کشورهای دنیا خواسته است که فقط به محکوم کردن اقدام اسرائیل اکتفا نکنند، بلکه اسرائیل را به دلیل نقض همه قوانین بین المللی تحریم کنند».

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین هم تاکید کرد که طرف فلسطینی به دلیل عهد شکنی‌های آمریکا در موضوع توافقات بین المللی که موجب گستاخ شدن اسرائیل شده است، همه توافقات با اسرائیل و دولت آمریکا را لغو کرد اما فلسطین همچنان به همه توافقات بین المللی متعهد است.

ناظران منتظرند تا طی روزهای آتی چگونگی اجرای تصمیم تشکیلات خودگردان در لغو توافقنامه‌های آن با رژیم صهیونیستی روشن شود به خصوص که بر اساس گزارش‌های صهیونیستی رهبری تشکیلات خودگردان به طرف‌های امنیتی خود دستور داده که هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را متوقف کنند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست شامگاه سه شنبه کادر رهبری این تشکیلات در رام الله که در واکنش به طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی برگزار شده بود اعلام کرد که توافقنامه‌های به امضا رسیده با رژیم صهیونیستی را لغو می‌کند.

حالا برای ناظران این سوال است که آیا این تصمیم عباس شامل هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و همچنین به رسمیت شناختن این رژیم و در کل توافقنامه اسلو خواهد شد؟

به گفته ناظران اجرای تصمیم رهبری تشکیلات خودگردان می‌تواند به تشدید فشار توسط رژیم صهیونیستی بر فلسطینی‌ها شود به خصوص که رژیم صهیونیستی گذرگاه‌ها و مسائل حیاتی روزمره فلسطینی را در کنترل خود دارد و توقف هماهنگی امنیتی امنیتی هم، سرزمین‌های اشغالی را متاثر خواهد کرد.

القدس العربی هم اعلام کرد که ظرف 48 ساعت آتی قرار است نشستی به ریاست «محمد اشتیه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین و در حضور رهبران سازمان‌های امنیتی فلسطین برگزار شود تا در سایه تصمیم رهبری تشکیلات، روابط امنیتی با اسرائیل مورد بررسی و تجدید نظر دقیق قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070040

وب گردی

وب گردی