به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، محمدحسین امید رئیس دانشگاه علمی کاربردی از توسعه کیفی دوره های جدید این دانشگاه خبر داد و گفت: ما دیگر تحت هیچ شرایطی دنبال توسعه کمی نیستیم و توسعه کیفی اولویت اصلی این دانشگاه است.
وی افزود: در سال ۹۵، بیش از ۹۰ هزار مدرس علمی کاربردی داشتیم که کد مدرسی دریافت کرده بودند، برخی از این مدرسین شرایط لازم را نداشتند، خود را به روز نکرده بودند، مشکل مدرک داشتند و هیچ گونه ارزشیابی از آنان صورت نگرفته بود، در این راستا طرح ساماندهی مدرسین دانشگاه در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با اجرای این طرح، از بین بیش از ۹۰ هزار مدرس علمی کاربردی، کمتر از ۳۰ هزار نفر امکان ادامه همکاری با ما را پیدا کردند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: انتظار ما از این مدرسین نمونه، بیشتر و سختتر از سالهای گذشته است و حفظ این موقعیت مستلزم این بوده که مدرسین یاد شده دانش خود را به روز نگه دارند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی تاکید کرد: برای آموزش مدرسان در نحوه تحلیل محتوا، تولید درس و… باید کارگاه برگزار شود تا مدرسین بتوانند از فضای مجازی برای تدریس خود استفاده کنند. به احتمال خیلی زیاد در نیم سال اول و دوم سال تحصیلی جدید با مشکل مواجه خواهیم بود، ممکن است بخشی از سال را دولت به دلیل شیوع این بیماری در اوایل پاییز محدود کند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: جایگاه این دانشگاه نسبت چند سال گذشته ارتقا پیدا کرده است، این امر نشان میدهد که دانشگاه به لحاظ کیفی موفق بوده و تداوم این رشد و ارتقا با کمک مدرسین باید صورت گیرد. به دنبال این هستیم که برای دروس مختلف تدوین محتوا کنیم، در این راستا مدرسین دانشگاه که میتوانند برای درسهای مختلف تولید محتوا داشته باشند و با پشتیبانی واحدهای استانی در زمینه تدوین سرفصلهای درسی همکاری لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/