کمک ۳۹۹ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد در رزمایش ایران همدل

رئیس کمیته امداد از کمک ۳۹۹ میلیارد تومانی مردم و خیران به کمیته امداد در رزمایش ایران همدل خبر داد و گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 7 میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان در سراسر کشور توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، اعضای هیات امنای کمیته امداد با حضور در برنامه تلویزیونی «جشن رمضان» ضمن ارائه گزارش عملکرد این نهاد در اجرای رزمایش ایران همدل و طرح اطعام مهدوی، مهمترین سیاست‌ها و برنامه‌های کمیته امداد را تشریح کردند.

سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد در این برنامه با اشاره به سخنان ارزشمند رهبر معظم انقلاب در آستانه ماه مبارک رمضان و دعوت از همگان به منظور ایجاد رزمایش همدلی، مواسات و کمک مومنانه گفت: رمضان امسال با توصیه‌های مقام معظم رهبری یک رمضان متفاوت بود و مردم با لبیک به ندای رهبرشان موجی از همدلی با محرومان را به راه انداختند که بی‌سابقه بود.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته طرح افطاری ساده در مساجد برگزار می‌شد، افزود: امسال به دلیل محدودیت‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، طرح اطعام مهدوی با هدف توزیع غذای گرم میان نیازمندان اجرا شد که یک کار متفاوت بود و با مشارکت خوب مردم و خیران، تاکنون بیش از هفت میلیون وعده غذای گرم میان نیازمندان توزیع شده است‌.

رئیس کمیته امداد از کمک ۳۹۹ میلیارد تومانی مردم نیکوکار به طرح اطعام مهدوی و ارائه غذای گرم به محرومان خبر داد و گفت: در مناطقی که به دلیل بعد فاصله امکان توزیع غذای گرم وجود نداشت، به ارائه جیره خشک غذایی اقدام کردیم.

بختیاری اضافه کرد: امیدواریم رزمایش ایران همدل پس از شکست کرونا در کشور ادامه یابد و شاهد تداوم ایثار و افتخارآفرینی مردم نیک‌اندیش ایران اسلامی باشیم.

وی با تقدیر از کمک‌های مردم، نهادها و همه دستگاه‌ها در رزمایش ایران همدل گفت: امیدواریم در کنار این مردم عزیز بتوانیم رضایت امام زمان (عج) و مقام معظم رهبری را فراهم کنیم.

در ادامه این برنامه، آیت‌الله محسن کازرونی، رئیس هیات امنای کمیته امداد با اشاره به روایاتی از امام علی (ع) گفت: به تعبیر امیرالمومنین (ع) هیچ عملی برگزیده‌تر از گره‌گشایی مردم نیست و این اقدام به بهترین شکل در کمیته امداد در حال انجام است.

وی به حکم مقام معظم رهبری برای انتصاب اعضای هیات امنای امداد اشاره کرد و افزود: ایشان در حکم اعضای هیات امنای کمیته امداد بر توانمندسازی مددجویان، شکوفایی استعدادها، خوداتکایی و رشد و غنای ایمانی و فرهنگی کمک‌شوندگان تاکید کردند.

رئیس هیات امنای کمیته امداد با بیان اینکه حرکت خودجوش مردم در رزمایش ایران همدل بی‌نظیر و متفاوت از گذشته بود، تاکید کرد: شکوه همدلی و تبلور ایثار مردمی در رزمایش ایران همدل تماشایی شده است.

ترقی دیگر عضو هیات امنای کمیته امداد نیز با اشاره به برگزاری بیست و سومین دوره جشن رمضان گفت: طی این سال‌ها شاهد رشد حضور مردم و مشارکت پرشور احسان و همدلی جامعه هستیم.

وی جشن رمضان را عامل فرهنگ‌سازی خیر و احسان در جامعه دانست و افزود: این حرکت روز به روز در حال ارتقا است.

عضو هیات امنای کمیته امداد با یادآوری خدمات مدیران پیشین کمیته امداد همچون مرحومه فاطمه رهبر، مرحوم عسگراولادی، مرحوم نیری و ... گفت: کمیته امداد به عنوان نخستین نهاد انقلابی در ۱۴ اسفند ۵۷ با حکم حضرت امام خمینی (ره) رسمیت یافت اما فعالیت‌های این نهاد از ابتدای نهضت امام (ره) در سال ۴۲ با توصیه ایشان آغاز شده بود.

ترقی به گستردگی خدمات کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در سال‌های آغازین فعالیت، خدمات این نهاد محدود به ارائه بسته‌های معیشتی و مستمری می‌شد اما امروز ۴۵ خدمت متنوع به محرومان ارائه می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با بیان اینکه وضعیت فقر در ابتدای انقلاب در اثر اقدامات رژیم گذشته بسیار زیاد بود،گفت: طی سال‌های گذشته توانستیم فبط مطلق را تا حد زیادی مهار کنیم که اگر کارشکنی دشمنان و تحریم‌ها نبود، امروز فقر مطلق از بین رفته بود و وارد مبارزه با فقر نسبی شده بودیم.

عضو هیات امنای کمیته امداد با اشاره به خدمات متنوع این نهاد در حوزه‌های مسکن، تحصیل، درمان و ... تاکید کرد: مستندسازی اقدامات در کمیته امداد در حال انجام است تا بتوانیم الگوی محرومیت‌زدایی امداد را به سایر کشورها ارائه دهیم.

مرضیه وحیددستجردی دیگر عضو هیات امنای کمیته امداد نیز به ضرورت توانمندسازی مددجویان اشاره کرد و افزود: حدود ۵۵ درصد مددجویان کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که باید با برنامه‌ریزی دقیق موجبات خوداتکایی آنان را در کنار انجام وظایف مادری فراهم کنیم.

وی افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد فراهم شد که از این تعداد ۵۵ هزار نفر زنان سرپرست خانوار بودند.

عضو هیات امنای کمیته امداد گفت: ارائه تسهیلات [اشتغال، مشاوره و آموزش در کنار راهبری و هدایت شغلی از مهمترین برنامه‌های کمیته امداد برای خودکفایی و ایجاد زمینه کارآفرینی برای مددجویان است.

در ادامه نیز حسین انواری، عضو هیات امنای کمیته امداد و سرپرست اسبق این نهاد از کمک‌های مردم در جشن رمضان و رزمایش همدلی کمیته امداد تقدیر کرد و گفت: مردم نیکوکار ایران اسلامی به خوبی از پس آزمون همدلی برآمدند و این همبستگی و همراهی از اقتدار و استحکام جامعه حکایت دارد.

وی گفت: امیدوارم به یاری خداوند این جشن همدلی دائمی باشد و با تقویت هم‌زبانی مردم و کمیته امداد، در تحقق اهداف عالیه نظام اسلامی موفق باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070106

وب گردی

وب گردی