خط قرمز جریان مقاومت، قدس شریف است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: جریان مقاومت کمترین هدفش ایستادگی در برابر متجاوزان و استکباران منطقه بوده؛ بلکه هدف نهایی آزادی قدس است.

جلیل دارا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اینکه دعوای میان مستکبر و مستضعف از همان ابتدای خلق بشریت وجود داشته است، گفت: انسان یا انسان‌هایی به استضعاف کشیده شوند تا انسان یا انسان‌های دیگر زیست به اصطلاح راحتی در این دنیای مادی داشته باشند چیز جدیدی نیست.
وی ادامه داد: نبرد خیر و شر در قرآن کریم به کرات استفاده شده ؛ اما مهم نوع مواجهه با این پدیده است که همه ادیان الهی به ویژه اسلام بر ضرورت حمایت از مستضعفان در برابر مستکبران اشاره کردند.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه اسلام تنها دینی است که از تحریف مصون مانده بیان کرد: در حال حاضر اسلام ناب بر خلاف تورات تحریف شده و انجیل تغییر یافته یکی از دلایل شکل گیری حکومت اسلامی را ضرورت ضدیت با استکبار در هر سطحی می‌داند.
وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران نیز از همان ابتدای تشکیل‌، بنا را بر مبارزه جدی با نظام سلطه جهانی که مصداق امروز آن دولت امپریالیستی آمریکا و هم پیمانان اروپایی‌ اش هستند گذاشت.
به گفته دارا؛ صهیونیسم جهانی در عصر حاضر ابزار سلطه مستکبرانی چون آمریکا است و چه به خوبی امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کردند.
این استاد دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: مترسکی چون اسرائیل دغدغه‌ای چون حراست از منافع مستکبران را ندارد؛ اما حماقت آمریکا و هم پیمانانش این است که از ابزاری استفاده می کند که تاریخ مصرف آن همانگونه که مقام معظم رهبری هم تاکید فرمودند رو به انقضا بود.
وی با تاکید بر اهمیت جریان مقاومت عنوان کرد: حماقت اسرائیل و حامی‌اش آمریکا آن است که دست روی موضوعی گذاشته‌اند که نقطه پیوند آزادیخواهان و عدالتخواهان جهان است. در حال حاضر همه می‌دانند آزادی قدس شریف آمال اصلی جریان مقاومت است. جریان مقاومتی که حمایت از مستضعف و مقابله با مستکبران را راهبرد اصلی خودش می‌داند.
دارا ادامه داد: جریان مقاومت امروز کمترین خواسته‌اش ایستادگی در برابر متجاوزان در منطقه غرب آسیا و قطع ید نظام در جوامع مسلمان منطقه است. بلکه هدف راهبردی‌اش آزادی قدس شریف بوده و این خط قرمز جریان مقاوت خواهد بود.
رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران گفت: اقدام آمریکای مستکبر در به شهادت رساندن شهید قدس سردار سلیمانی موجب تکثیر تفکر و اراده شهید سلیمانی شده و این جریان ضدیت با استکبار به فراتر از جریان مقاومت اسلامی کشیده شده است.
وی افزود: اگر چه شرایط امروز، ما را از خلق تصاویر میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس در سراسر جهان محروم کرده است؛ اما شاید تقدیر الهی این باشد که ملت‌های مسلمان و آزادیخواه این بار با تطهیر فضای سیاست‌زده مجازی و رسانه‌ای که مدیریت آن در سطح جهانی تحت سیطره نظام سلطه است بر حفظ آرمان فلسطین و مبارزه با مستکبرین تاکید کند.
دارا در پایان خاطر نشان کرد: به امید اینکه حضور آزادیخواهان عالم هم در عرصه نبرد سخت و هم در عرصه نبرد نرم موجب آزادی قدس شریف شود.
انتهای پیام/
کد خبر: 1070114

وب گردی

وب گردی