روز قدس به نمادی جهانی برای مبارزه با صهیونیسم تبدیل شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سازمان ملل متحد، نهادهای مدافع حقوق بشر، حقوقدانان و جامعه دانشگاهی برای دفاع از کرامت و هویت انسانی، اقدامی شایسته به جهت احقاق حق در سرزمین های اشغالی انجام دهند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

روز قدس، بی تردید نمادی بی بدیل از حمایت مردم ستمدیده فلسطین است که با ابتکار هوشمندانه بنیانگذار انقلاب اسلامی، امروز به جنبشی فراگیر و جهانی تبدیل شده که ندای تظلم خواهی فلسطین اشغالی به گوش مدعیان حقوق بشر در اقصی نقاط جهان سر داده می شود.

بیش از شصت سال است که سرزمین فلسطینیان با اقدام خبیثانه و غیرمسئولانه دولت انگلستان به محلی برای تشکیل رژیمی جعلی و فاشیستی تبدیل شده و این رژیم خونخوار به پشتوانه حمایت های بین المللی به ویژه آمریکا در این سالها کوشیده هویت دروغین خود را با سرکوب موجودیت ملت فلسطین در خاورمیانه به منصه ظهور برساند.

به واقع فلسطینیان در شرایط موجود بیش از هر زمان ممکن نیاز به کمک، همدلی و حمایت منطقه ای و جامعه بین المللی، گروه های مردم نهاد حامی حقوق بشر و تمامی آزاد اندیشان به ویژه مسلمانان دارند تا نقشه شوم "معامله قرن" و طرح سرزمین گشایی صهیونیستها که خلاف اصول بنیادین حقوق بین الملل است را برای همیشه برملا کنند و بار دیگر شاهد این باشیم که اصل حاکمیت برابر ملتها و تعیین حق سرنوشت بر خود در عرصه بین المللی اعتبار خود را باز یابد.

بی تردید روز قدس می تواند آغازی برای نهضتی فراگیر در جهان برای احقاق حق همه ستمدیده ها و جنبشی برای کوتاه کردن دست زورگویان از تجاوز و چپاول به خاک و جان مردمان بی دفاع باشد، اما در این سالها برخورد دوگانه و گزینشی با ماهیت و موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی به حقیقت تلخی تبدیل شده که عاملان شکل گیری آن، از پذیرش مسئولیت در قبال تمامی جنایت های صورت گرفته در سرزمین های اشغالی شانه خالی می کنند.

روز قدس فرصت مغتنمی است تا سازمان ملل متحد، نهادهای مدافع حقوق بشر،حقوقدانان و جامعه دانشگاهی در سراسر جهان به جهت دفاع از کرامت انسانی و هویت انسانی، اقدامی شایسته به جهت احقاق حق در سرزمین های اشغالی انجام دهند؛ مسلماً دانشگاهیان کشورمان می توانند در کنار سایر جامعه دانشگاهی کشورهای مسلمان از این ابتکار حضرت امام خمینی (ره) برای حمایت از فلسطینیان، افکارعمومی در نقاط مختلف جهان را نسبت به جنایت ها و نقض صلح در این منطقه متوجه سازند و در نهایت موج فراگیری برای مطالبه گری از دولتها به منظور بازپس گیری اراضی اشغال شده در فلسطین آغاز شود.

در سال جاری که متاسفانه عمده کشورهای جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده اند و امکان برپایی راهپیمایی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین وجود ندارد، باید آرمان فلسطین از طریق ایجاد جنبشهای اجتماعی در فضای مجازی و رسانه های جمعی فریاد زده شود.

در پایان ضمن تبریک و قبولی طاعات و عبادات به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان به خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی، امیدوارم دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی همچون سال های گذشته همبستگی خود با ملت مظلوم فلسطین و آرمان آزادی قدس شریف را از طریق رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی به گوش جهانیان برسانند و این پیام جاودانه بماند که روز قدس به نماد جهانی برای مبارزه با صهیونیسم تبدیل شده و تا تحقق وعده فلسطین آزاد ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070121

وب گردی

وب گردی