سود سپاهان از دو بازی  استقلال/ واکنش کی‌روش به شایعات اخیر/ اعتراف جنجالی و عجیب نیکبخت!

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

سود سپاهان از دو بازی بدون تماشاگر با استقلال

بازی استقلال و سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور در تهران برگزار می‌شود که البته تاریخ برگزاری آن احتمالا بعد از پایان فصل جاری لیگ برتر وارد تقویم خواهد شد.

از طرفی، بازی برگشت لیگ برتر دو تیم هم در تهران برگزار می‌شود، ولی به خاطر محدودیت‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرده، بدون تماشاگر است و به همین خاطر استقلال است که در تقابل با سپاهان متضرر می‌شود. آبی‌پوشان در واقع برای بازی با سپاهان و امیر قلعه‌نویی از مزیت میزبانی بی‌بهره هستند.

به طور طبیعی اگر قرار بود دو بازی استقلال و سپاهان اصفهان در ادامه فصل، در پایتخت و به همراه تماشاگر باشد، بخش اعظمی از ورزشگاه پر می‌شد، اما وقتی بازی بدون تماشاگر باشد، فرقی نمی‌کند که این دیدارها در تهران برگزار شود یا در اصفهان.

استقلال در ورزشگاه خانگی سپاهان هم با استراماچونی فوتبال بسیار خوبی انجام داد و به نوعی شایسته پیروزی بود، اما در آخرین دقایق، گل مساوی را دریافت کرد تا آن دیدار با تقسیم امتیازات تمام شود.

واکنش کارلوس کی‌روش به شایعات اخیر

سرمربی سابق تیم ملی ایران تایید کرد که «راه ارتباطی» تازه‌ای بین او و فدراسیون فوتبال برای انجام مذاکرات بر سر پاداش جام ملت‌های آسیا ایجاد شده است. کارلوس کی‌روش در مصاحبه‌ای کوتاه درباره شایعات مطرح شده و مربوط به آخرین وضعیت پرداخت پاداش جام ملت‌های آسیا و شکایت مطرح شده در فیفا با اشاره به اهمیت برگشت مهدی محمدنبی به فدراسیون فوتبال گفت: با برگشتن آقای نبی به فدراسیون می‌توانم تایید کنم که کانال ارتباطی بین من و فدراسیون برقرار شده است. سرمربی سابق تیم ملی افزود: با این حال مذاکرات هنوز به پایان نرسیده است.

برگزاری لیگ قهرمانان آسیا در گرو تصمیم فیفا

روزنامه الرایه قطر در شماره امروز خود از ادامه بلاتکلیفی زمان برگزاری لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و اعلام کرد مسائل مربوط به بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ که به خاطر شیوع ویروس کرونا متوقف شد هنوز نامشخص باقی مانده است.

طبق ادعای این روزنامه مشکل AFC نه سیستم برگزاری این مسابقات و نه فرمول‌های پیشنهادی برای آن است بلکه همه چیز به عدم تصمیم گیری فیفا برای رقابت‌های انتخابی جام جهانی برمی‌گردد.

به گفته یک منبع خبری در کمیته مسابقات AFC، عدم تعیین تاریخ رقابت‌های ملی و انتخابی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا باعث شده تا کنفدراسیون فوتبال آسیا در وضعیت سختی قرار بگیرد.

الرایه در پایان خبر خود نوشته است: «برخی از منابع آسیایی هم تایید کردند که حداقل انتظار نمی‌رود لیگ قهرمانان آسیا در ماه آگوست یا سپتامبر از سر گرفته شود تا زمانی که فیفا زمان مسابقات انتخابی جام جهانی را تعیین کند.»

آدم عاقل که عابربانک نمی‌شود

کامران منزوی در توضیح استعفایش از هیأت‌مدیره استقلال گفته: «از روز اول هم گفتم عابربانک نیستم. عابربانک‌ها الان گوشه زندان هستند.» البته که حرف منزوی نیازی به رمزگشایی ندارد. فقط خواستیم بگوییم آدم عاقل و بی‌غل‌و‌غش «معمولا» عابربانک نمی‌شود و هر چقدر هم که عاشق یک تیم باشد، کرور کرور هزینه بی‌بازگشت انجام نمی‌دهد. بیشتر آدم‌هایی که اینطوری در فوتبال خرج می‌کنند (نه همه آنها) یا ریگی به کفش دارند و دنبال شهرت مضاعف و سوءاستفاده از آن هستند یا نادانسته وارد چاه بی‌انتهایی شده‌اند که آخرش ورشکستگی است. از معدود مالکان اندازه نگه‌دار در فوتبال ایران، مرحوم درویش بود که بخشی از ثروتش را به‌طور منظم، منطقی و بی‌هیاهو خرج شموشک نوشهر می‌کرد؛ بدون اینکه هرگز حتی یک عکس از خودش چاپ شده باشد. انصافا هم که چه تیم خوبی داشت مهندس؛ روحش شاد.

سوشا، از کدام زاویه به خودت نگاه می‌کنی؟

خیلی دوست داریم بدانیم سوشا مکانی از کدام زاویه به خودش نگاه می‌کند، اما احتمالا زاویه نگاه او با هشتاد میلیون ایرانی متفاوت است و نوعی «خود اشمایکل بینی» خاص در آن موج می‌زند. به هر حال سوشا که از اساطیر تاریخ اعتماد به نفس است، اعلام کرده قصد دارد کتاب زندگی‌اش را بنویسد و حتی فیلمی هم از روی آن بسازد. به نظرمان جالب می‌شود و حتی ممکن است رکوردهای بازار نشر و اکران را بشکند. فقط امیدواریم اگر او فیلم خودش را ساخت، از تصاویر دوران حضورش در پرسپولیس استفاده نکند، چون فیلم جنبه کمدی پیدا خواهد کرد! یک توصیه دوستانه هم به مکانی داریم؛ اینکه در نوشتن کتاب زندگی‌اش حتما از چند متخصص مشورت بگیرد. اینهایی که او در اینستاگرام می‌نویسد و بابتش از «بعضی‌ها» لایک می‌گیرد، زیاد به درد نویسندگی نمی‌خورد.

انگیزه‌های سرمربی پیکان برابر پرسپولیس

تیم‌های لیگ برتری از پایان هفته آماده می‌شوند تا لیگ برتر را ادامه دهند. در یکی از حساس‌ترین دیدار‌های این هفته پیکان قعرنشین میزبان پرسپولیس صدرنشین است. نتیجه این بازی می‌تواند پرسپولیس را از قهرمانی دور کند و یا پیکان را تا لبه پرتگاه سقوط هدایت کند. سرخپوشان تهرانی که با گل‌محمدی باخت در لیگ برتر را تجربه نکردند، دنبال قهرمانی زودهنگام هستند و برای رسیدن به اهداف‌شان به ۳ امتیاز این بازی نیاز دارند، اما پیکانی‌ها هم روی تک‌تک امتیازات این بازی حساب باز کرده‌اند. آن‌ها که در قعر جدول قرار دارند در کادر فنی خود تغییراتی را ایجاد کرده‌اند و از ۳ بازی قبلی هم ۲ امتیاز دشت کردند. پیکان با هدایت ویسی در ۲ بازی خارج از خانه به تساوی رسیده، اما در تنها بازی خانگی اش برابر تیم آماده جواد نکونام شکست خورد و حالا ویسی برای کسب اولین امتیاز خانگی‌اش تلاش می‌کند. سرمربی جدید پیکان یک بار در سقوط این تیم به لیگ آزادگان مؤثر بود و نتایج ضعیفش کار دست خودروسازان داد و این بار دوست ندارد اعتماد مدیران باشگاه را بی‌جواب بگذارد برای جبران خاطرات بدش به این تیم بازگشته است. ویسی برای اثبات خود باید در خانه اولین امتیازش را به هر قیمتی که شده کسب و مدیران تیم را به آینده امیدوار کند و گرنه شاید او هم تا پایان فصل در پیکان دوام نیاورد. انگیزه کسب اولین پیروزی با پیکان در لیگ نوزدهم و انگیزه جبران خاطرات بد گذشته از ویسی یک مربی خطرناک برای پرسپولیسی‌ها می‌سازد. مربی‌ای که در لیگ پانزدهم اجازه قهرمانی به پرسپولیس را نداد و حالا ناخواسته بار دیگر در مسیر قهرمانی قرمز‌ها قرار گرفته است.

مغز متفکر استقلال تهدید به فسخ قرارداد کرد

وقتی در دی ماه سال گذشته فرهاد مجیدی به عنوان جانشین آندره آ استراماچونی قرار شد روی نیمکت استقلال بنشیند، یک مربی جدید خارجی به کادرفنی آبی پوشان اضافه شد. نبوشا میلیشیچ لکیچ مربی ۶۰ ساله اهل صربستان کسی بود که با نظر مستقیم مجیدی به استقلال آمد و عملا به مربی تمرین دهنده آبی‌ها بدل شد.

او که مغز متفکر تیم مجیدی به حساب می‌آید و نقشی کلیدی در امور فنی تیم دارد، حالا با باشگاه استقلال به مشکلی جدید برخورده که می‌تواند زمینه جدایی او را فراهم کند. لکیچ مطابق قراردادش با استقلال ماهانه ۳۶۰۰ باید از آبی‌ها پول بگیرد، اما چند ماهی است که خبری از پرداخت این مبلغ به او نبوده و همین باعث شده تا لکیچ تهدید کند که اگر طی روز‌های آتی، معوقاتش پرداخت نشود به صورت یک طرفه قراردادش با استقلال را فسخ و در ادامه هم به فیفا شکایت خواهد کرد.

لکیچ این مطلب را طی یک نامه در تاریخ ۳۱ اردیبهشت به اطلاع باشگاه استقلال رسانده و به آن‌ها تا روز ۱۵ خرداد فرصت داده تا این مشکل را حل کنند. مشکلی که اگر حل نشود و به جدایی لکیچ ختم شود قطعا رابطه بین فرهاد مجیدی و احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال، را بیش از همیشه شکرآب خواهد کرد.

اعتراف جنجالی و عجیب نیکبخت!

علیرضا نیکبخت واحدی به تازگی اعتراف کرده زمان حضورش در پرسپولیس چند مرتبه خودش را به مصدومیت زده تا در سفرهای هوایی طولانی کنار تیم نباشد. او دلیل این کارش را ترس از پرواز عنوان کرده است. به هر حال از جمیع محسنات نیکبخت همین یکی کم بود که آن هم اضافه شد. کلا ما هیچ‌وقت در تعهد، سختکوشی و عدم کم‌فروشی نیکبخت شک نداشتیم. در هر صورت او جزو کم‌حاشیه‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جهان است که حالا خودش هم اعتراف کرده گاهی مسابقات تیمش را می‌پیچانده است. دست شما درد نکند. شما و پیام صادقیان (که با افتخار گفته بود تمارض می‌کرده تا جلوی پرسپولیس بازی نکند) الگوهای حلال‌خوری در فوتبال ایران هستید. کاش جناب نیکبخت مختصر توضیحی هم در مورد حذفش از تیم ملی با خشم شدید علی دایی می‌داد تا بیشتر به فیض برسیم!

خطیر یا استقلال؛ جریمه فیفا را چه کسی می‌دهد؟

تبعات مالی (دلاری) شکست در پرونده سوپرجام برای باشگاه استقلال بدهی دیگری به‌بار آورده و عجبا که متولیان این باشگاه هرگز با عامل اصلی این بدهکاری برخوردی نکرده‌اند. شاید صحبت‌های مهدی دادرس که به‌تازگی از بی‌توجهی علی خطیر (معاون پرحاشیه سابق) پرده برداشته بتواند این رویکرد را تغییر دهد. دادرس در تازه‌ترین صحبت‌هایش گفته در زمانی که خطیر قصد داشته پرونده سوپرجام استقلال را به فیفا ببرد به وی گفته خودت هم با توجه به تجاربی که در فیفا داری می‌دانی که استقلال برنده این شکایت نخواهد بود و خطیر در پاسخ به صحبت‌های دادرس گفته که تنها به‌خاطر هواداران می‌خواهد این پرونده را به فیفا ارجاع دهد. این رفتار عیناً به بازی گرفتن شعور هواداران واقعی باشگاه استقلال است و اگر خطیر واکنش‌ها در فضای مجازی را بهانه شکایت به فیفا قرار داده باید به نوع نگرش این شخص که زمانی یکی از معاونت‌ها را بر عهده داشت تأسف خورد. وقتی تکلیف استقلال در پرونده‌ای روشن است اساساً چرا باید برایش اینچنین وقت گذاشت و در نهایت نیز با شکست از آن خارج شد که تبعاتش هم می‌شود جریمه سنگین از سوی فیفا و بدهی به چند وکیل خارجی! آیا بهتر نیست این مبالغ را خود خطیر بپردازد و نه باشگاه؟

کد خبر: 1070151

وب گردی

وب گردی