بررسی پیامدهای کرونا بر زندگی مردم

مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی سیستان‌و‌بلوچستان گفت: کمیته علمی مبارزه با کرونا مجموعه‌ای از پیامدهای ناشی از کرونا در تمامی زمینه‌ها را گردآوری کرده است.

حجت احسان منش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مبارزه با ویروس کرونا گفت: شیوع پدیده منحوس کرونا در استان سیستان و بلوچستان همچون سایر استان‌های کشور بلکه تمامی نقاط جهان اثرات فراوانی را در پی داشته است.
وی ادامه داد: بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان باعنایت به رویکرد علمی و پژوهشی از یک سو و نگاه مسئله محوری و اهمیت یافتن مسائل و مشکلات عمده مردم از سوی دیگر در حوزه پژوهش و فناوری تلاش کرد تا به برآورد صحیح و دقیقی از آثار کرونا بر جوانب مختلف زندگی مردم دست پیدا کند.
مسئول پژوهش و فناوری بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوجستان اضافه کرد: کمیته علمی مبارزه با کرونا در ناحیه بسیج دانشجویی استان در ۲ بخش نخبگانی و عمومی بررسی پیامدهای اقتصادی، امنیتی، سیاسی، روانی، فرهنگی-اجتماعی، بهداشتی-درمانی ناشی از کرونا را آغاز کرد.
وی ادامه داد: کمیته علمی مبارزه با کرونا در بخش نخبگانی با جمع‌آوری اخبار، آمار و اطلاعات از طریق پایگاه‌های معتبر خبری و اطلاع رسانی و همچنین مصاحبه با استادان، مسئولان و نخبگان استان، مجموعه‌ای از پیامدهای ناشی از کرونا را گردآوری کرده است.
به گفته احسان منش؛ کمیته علمی مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان سیستان و بلوچستان در بخش عمومی سنجش آثار کرونا بر استان، ابتدا با مشورت و نظر استادان حوزه سنجش و ارزیابی، دو نوع نظرسنجی جهت دستیابی به پیامدهای اقتصادی و فرهنگی_اجتماعی کرونا در زندگی مردم استان تعبیه شد و در اختیار بیش از ۲۰ رسته شغلی و ۱۴ قشر مختلف با جامعه آماری اولیه ۶۰۰ نفر قرار گرفت. مخاطبان در نظرسنجی اقتصادی به ۱۳ سوال چند گزینه‌ای و در نظرسنجی فرهنگی-اجتماعی به ۴۹ سوال چند گزینه‌ای پاسخ دادند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف از انجام پژوهش در کمیته علمی مبارزه با کرونا در ابعاد مختلف تنها رسیدن به پیامدها نبوده و امیدواریم با نتیجه‌ای که به دست آمد بتوانیم به مسئولان نهادها در امور مختلف شناخت، درک درست و خوبی از وضعیت مردن در دوران کرونا بدهیم و از این طریق از بروز بیش از پیش نگرانی در زندگی مردم بکاهیم و همچنین در جهت گیری برنامه‌های نهادها بهترین پیشنهادها را ارائه کنیم.
انتهای پیام/
کد خبر: 1070161

وب گردی

وب گردی