کشف ناحیه خاموش‌کننده حس درد در مغز

دانشمندان ناحیه‌ای از مغز موش را پیدا کردند که احساس درد را خاموش می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تیم تحقیقاتی دانشگاه دوک منطقه ای از مغز موش را کشف کرد که می تواند درد را متوقف کند.این یافته به عنوان موفقیت در پیشرفت داروهای ضد درد در آینده بسیار مهم است.

این تیم گفت که این منطقه در آمیگدال واقع شده است، جایی که تعداد کمی از دانشمندان در آنجا به دنبال منطقه ضد درد بودند.این منطقه غالباً خانه احساسات و واکنش‌های منفی از قبیل مبارزه یا پاسخ جنگ یا گریز و اضطراب عمومی تلقی می‌شود.

فن وانگ نویسنده ارشد، فناوری عصب شناسی دانشکده پزشکی دوک گفت: «مردم معتقدند که یک مکان اصلی برای تسکین درد وجود دارد، به همین دلیل است که پلاسبو عمل می کند.»

سوال اینجاست که خاموش کننده مغز در کجای مغز مرکزی است؟

محققان طی آزمایشات محرک درد خفیفی به موش ها داده و نقشه برداری از تمام نواحی مغز با درد را انجام دادند.آنها کشف کردند که حداقل 16 مرکز مغز که برای پردازش جنبه های حسی یا عاطفی درد شناخته شده اند، از هسته مرکزی آمیگدال(CeAga) ورودی بازدارنده ای را دریافت می کنند.

محققان سپس از نور برای فعال کردن تعداد اندکی از سلولها در مغز برای فعال کردن نورونهای CeAga استفاده می کنند و دریافتند که در صورت احساس ناراحتی می توانند رفتارهای موش را خاموش کنند.

دانشمندان گفتند که این آزمایش به آنها اجازه می دهد تا احساس درد حیوانات را به طور عمیق کنترل کنند.

وانگ گفت: « پژوهشگران به دنبال داروهایی خواهند بود که می تواند فقط این سلولها را فعال کند تا دردی را که به طور بالقوه به عنوان قاتلان در آینده مورد استفاده قرار می گیرد، سرکوب کند.»

پروفسور وانگ گفت: اکثر مطالعات قبلی بر این که مناطق با درد روشن می شوند، متمرکز شده اند؛ اما بسیاری از مناطق در حال پردازش درد هستند، برای جلوگیری از درد باید همه آنها را خاموش کنید. در حالی که این مرکز می تواند به تنهایی درد را خاموش کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070164

وب گردی

وب گردی