فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تشریح شد

فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش‌وپرورش از سوی اعضای شورای معاونان در نشست معاون اول رئیس‌جمهور با شورای معاونان و مدیران این وزارتخانه شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از سازمان مدارس و مراکز غیردولتی، اعضای شورای معاونان وزارت آموزش ‌و پرورش در نشست با معاون اول رئیس‌جمهور که در دفتر وزیر آموزش‌وپرورش برگزار شد، فعالیت‌های وزارت خانه در حوزه‌های مختلف را برای معاون اول رئیس‌جمهور تشریح کردند.

مجتبی زینی وند، رئیس سازمان مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی در ابتدا به برخی از اقدامات مهم این سازمان پرداخت و گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت های مردمی در کلان خود ، وظیفه بهره گیری از مشارکت ھمگانی مردمی در امر آموزش و پرورش را به عهده دارد و اهمیت این حوزه تا آنجاست که تولیت سه قانون مهم شوراهای آموزش و پرورش، قانون مدارس و مراکز غیر دولتی و قانون مدارس از را دور را بر عهده دارد.

مجتبی زینی وند بابیان اینکه مسئولیت اجرای قانون شوراهای آموزش‌وپرورش، مدارس غیردولتی و مدارس از راه دور را داریم، گفت: قانون شوراها علی‌رغم همه کمبودها از مترقی‌ترین قانون‌ها برای رفع مشکلات آموزش‌وپرورش است و دربندهای مختلف این قانون رشدهای درآمدی خوبی را در طول سال‌های گذشته داشتیم.

وی افزود: به دلیل اینکه دستگاه‌ها الزامی به پاسخگویی به شوراهای آموزش‌وپرورش ندارند برخی از مواد قانونی شوراهای آموزش‌وپرورش بدون پاسخ باقی‌مانده است و لازم است تا شورایی به ریاست جنابعالی تشکیل شود تا این مطالبات مورد بررسی قرار گیرد.

زینی وند با اشاره به تدوین نظام جامعه مشارکت‌های مردمی گفت: آیین‌نامه مناطق مرزی و آزاد نیز مصوب شده است. مراکز غیردولتی یکی از اصلی‌ترین مجراهای مشارکت مردمی است که در سه حوزه در این بخش فعالیت‌های خوبی انجام‌ شده است. همچنین هفت اساسنامه در این دو سال در هیات دولت مصوب شده است و در سال ۹۸ دانش‌آموزان مدارس غیردولتی به 75، 11 درصد کل دانش‌آموزان کشور رسیده است.

زینی وند با اشاره به این مطلب که آموزش وپرورش بازوی توانمند فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی است و توسعه کشور وتحقق هدف‌های متعالی آن و تامین نیروی انسانی مورد نیاز برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد، گفت: ما نیازمند مشارکت و سهیم شدن مردم و عمومی شدن آموزش و پرورش و توسعه مشارکت همگانی و تبدیل تعلیم و تربیت به یک اولویت در گفتمان‌های رسمی و غیر رسمی هستیم به همین دلیل بر اساس تکالیف سند طراحی نظام جامع مشارکت را به عنوان یک کار ارزشمند و ماندگار در سال گذشته شروع کرده‌ایم که امیدواریم تاقبل از پایان دولت تدبیر وامید آن را نهایی و به تصویب برسانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070178

وب گردی

وب گردی