تولید دستگاه ترمومتر پزشکی با قابلیت تب‌سنجی از راه دور

دستگاه ترمومتر پزشکی با توانایی اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از یزد، آیین رونمایی از تولید دستگاه ترمومتر پزشکی با توانایی اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، ضربان قلب و میزان اکسیژن خون ساخته شده توسط دانشجویان انجمن رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با حضور معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یزد، محمدرضا جناب‌زاده سرپرست انجمن رباتیک این دانشگاه و حسین امین‌پور طراح و مهندس ناظر فنی این پروژه در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم جناب‌زاده با بیان اینکه از روزهای نخست همه‌گیری ویروس کرونا در کشور در گام نخست، تیم انجمن رباتیک این واحد دانشگاهی به فناوری شاخص اندازه‌گیری درجه حرارت بدن، ضربان قلب و اکسیژن خون برای اقدام به‌موقع مقابله با این ویروس منحوس دست پیدا کرد، گفت: افتخار می‌کنیم که نمونه مشابه خارجی این دستگاه را به قیمتی به‌مراتب کمتر و با دقت زیاد با حمایت مسئولان به مرحله تولید انبوه در کشور برسانیم.

وی با بیان اینکه تولید این نمونه دارای سه مشخصه متمایز از نمونه‌های مشابه در بازار است، افزود: طراحی و تولید این دستگاه کاملاً منطبق با موارد اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور بوده و کارایی لازم را خواهد داشت. این گام در اجرای فرمان مقام معظم رهبری و در راستای کمک‌رسانی به رفع بحران ویروس کرونا در کشور و آمادگی هر چه بیشتر جامعه در ارتقای قابلیت‌های دفاعی زیستی انجام شده است.

سرپرست تیم رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی یزد تأکید کرد: این دستگاه علاوه بر اینکه می‌تواند میزان دمای حرارت بدن را بدون تماس تشخیص دهد، قابلیت تعیین میزان درصد اکسیژن خون، تعداد ضربان قلب و نموداری از نوسان ضربان قلب را نیز گزارش می‌دهد.

جناب‌زاده ابراز امیدواری کرد که بتوان در آینده‌ای نزدیک این مدل را با نصف قیمت مشابه موجود در بازار و با قابلیت اندازه‌گیری دمای بدن، درصد اکسیژن خون و ضربان قلب در اختیار مراکز درمانی و مورد نیاز جامعه قرار گیرد.

این دستگاه برای استفاده در محیط‌ های بیمارستانی و کادر درمانی و یا مکان‌های دیگر به دلیل قابل استفاده دستی بودن و کوچک بودن، تولید ارزان‌قیمت در اختیار مصرف‌کننده بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

انتهای پیام

کد خبر: 1070179

وب گردی

وب گردی