آزادسازی خرمشهر نقطه عطف دفاع مقدس است

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس است، گفت: باید از گنج با برکت دفاع مقدس در جهت ارائه دستاوردهای آن به نسل جوان استفاده کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، نشست تخصصی ستاد برگزاری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و تعدادی از معاونین آجا در ستاد ارتش انجام و برنامه‌های این ستاد رسماً آغاز شد.

دریادار سیاری در این نشست که فرماندهان یگان‌های آجا در مناطق و یکان‌های ارتش از سراسر کشور نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشتند با بیان اینکه چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس آجا با شعار محوری «ما قوی هستیم» از روز سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر آغاز می‌شود، گفت: الحمدلله و همانگونه که همه مستحضرید ارتش جمهوری اسلامی ایران با همراهی سایر نیروهای مسلح از امتحان مبارزه با بیماری کرونا که ظرف چند ماه گذشته کشور را درگیر کرده بود با تلاش و برنامه ریزی هایی که انجام شد و نیروهایی که پای کار آمدند سرافراز بیرون آمد و بار دیگر فدایی ملت بودن را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باعث شده امروز پادگان‌ها و مراکز نظامی ما در بهترین و سالم‌ترین وضعیت باشند و کارکنان و خانواده‌های ما و سربازان اطمینان دارند که سالم‌ترین محیط، پادگان‌ها هستند و این وضعیت باید تا رفع این بیماری ادامه یابد.

معاون هماهنگ کننده ارتش تاکید کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر عزیز است و ما درود می‌فرستیم به روح شهدا و امام شهدا و عرض سلام داریم خدمت همه پیشکسوتان و خانواده شهدای عملیات بیت المقدس. عملیات بیت المقدس ویژگی‌های خاصی را برای ما به ارمغان آورده است به نحوی که شرکت کنندگان در عملیات بیت المقدس شامل ارتش، سپاه بسیج مردمی و جهاد سازندگی در این عملیات تمام توان و نیروهای خود را پای کار آورده بودند.

دریادار سیاری همچنین به ویژگی‌های عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: فاصله بین دو عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس تنها یک ماه بود در حالی که برای آماده شدن در این عملیات بزرگ نیاز به زمان بیشتری وجود داشت اما نیروهای مسلح ما در کمتر از یک ماه بعد از عملیات فتح‌المین، عملیات بزرگ دیگری به نام بیت‌المقدس را رقم زدند.

وی اظهار داشت: وسعت منطقه عملیات در این عملیات ۱۰ برابر عملیات طریق القدس و دو برابر عملیات فتح‌المبین بود یعنی ۶۰۰۰ کیلومتر. مداومت عملیات نیز در عملیات بیت‌المقدس بسیار چشمگیر بود به نحوی که عملیات آفندی ۲۶ روزه کار بسیار بزرگی بود که در عملیات بیت المقدس انجام شد.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تأمین نیرو، سلاح، شناسایی، کنترل دشمن و غیره در طول ۲۶ روز کاری بسیار عظیم بود، افزود: عملیات عبور از رودخانه نیز بسیار مهم و پیچیده بود که در عملیات بیت المقدس انجام شد و پنج لشکر در طول شب از رودخانه عبور کردند و به لطف خدا و همت رزمندگان این کارها انجام شد و تعجب جهانیان را برانگیخت.

دریادار سیاری توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع) و تکیه بر نیروهای رزمنده را نیز در این عملیات بسیار مهم و چشمگیر دانست که باعث شد این عملیات معجزه گونه به پیروزی برسد.

وی در مورد نتایج عملیات بیت المقدس نیز به آزادسازی بیش از ۶ هزار کیلومتر مربع از خاک کشور، آزادسازی خرمشهر پس از ۱۹ ماه اسارت که دشمن با انبوهی از امکانات حتی فکرش را هم نمی‌کرد که ایران بتواند خرمشهر را آزاد کند، اسارت بیش از ۱۹ هزار نفر از دشمن و به هلاکت رسیدن ۱۶ هزار نفر از دشمن بعثی، انهدام بیش از ۶۰۰ دستگاه انواع خودرو و بیش از ۶۶۰ فروند بالگرد و هواپیما در این عملیات به عنوان تنها بخشی از دستاوردهای این عملیات اشاره کرد و گفت: در عملیات بیت المقدس رژیم بعث عراق بی اعتبار و بی آبرو شد و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در جنگ و مقابله با دشمن به نمایش درآمد. بالندگی و غرور نیز در بین مردم اوج گرفت.

معاون هماهنگ کننده ارتش به سخن ماندگار امام (ره) در پایان عملیات بیت المقدس که فرمودند «خرمشهر را خداوند آزاد کرد» و فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌های اسلامی است نیز اشاره کرد و افزود: عملیات بیت المقدس به خاطر خداباوری و همدلی، هماهنگی، انسجام و پشتیبانی خوب ملت و تکیه بر ارزش‌های اسلامی به پیروزی رسید.

دریادار سیاری با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نقطه عطف هشت سال دفاع مقدس است، گفت: باید از گنج با برکت دفاع مقدس در جهت ارائه دستاوردهای آن به نسل جوان استفاده کرد.

وی در ادامه به برنامه‌های اجرایی چهلمین سال آغاز دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: از امروز سوم خرداد سال ۱۳۹۹ تا پایان سال برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس دنبال می‌شود و انتظار ما از تمامی نیروها و یکان‌های آجا در گرامیداشت چهلمین سال دفاع مقدس این است که با انتقال تجارب دفاع مقدس، این تجارب را به نسل جوان منتقل نمایند. به آزادگان و پیشکسوتان نیز توجه لازم را داشته و از آنها برای سخنرانی و انتقال تجارب شان دعوت کنند.

معاون هماهنگ کننده ارتش اضافه کرد: هدایت الهی فرماندهی ولی فقیه و وحدت و همدلی تمام اقشار جامعه در کسب این پیروزی باید در این چهل و سه هفته به خوبی تبیین شود. تبیین آثار و دستاوردهای عملیات بیت المقدس و پیروزی‌های به دست آمده نیز انجام بشود.

دریادار سیاری همچنین به تفصیل به برنامه‌های نیروهای آجا و سازمان‌های وابسته در طول ۴۳ هفته گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، فرماندهان یگانها و مناطق عملیاتی ارتش به ارائه نقطه نظرات خود و برنامه‌های یگان‌های متبوعشان در گرامیداشت چهلمین سال آغاز دفاع مقدس به صورت ویدئو کنفرانس پرداختند.

کد خبر: 1070212

وب گردی

وب گردی