عکس سلفی شخصیت درونی شما را لو می دهد

مدل هوش مصنوعی طراحی شده توسط محققان روسی بر اساس عکس های افراد، شخصیت آن ها را قضاوت می کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان روسی از دانشگاه مدرسه عالی اقتصاد و دانشگاه آزاد علوم انسانی و اقتصاد روسیه نشان داده اند که هوش مصنوعی بهتر از انسان می تواند شخصیت افراد را از عکس های سلفی آن ها استنباط کند.

در این بین وجدان به آسانی قابل تشخیص تر از چهار صفت دیگر بود. به نظر می رسد پیش بینی های شخصیتی بر اساس چهره های زن از چهره های مرد قابل اطمینان تر است. از این فناوری می توان برای یافتن بهترین خدمات به مشتریان استفاده کرد.

هوش مصنوعی برای ارزیابی 5 ویژگی شخصیتی از تصاویر صورت در زندگی واقعی استفاده می کند که مقاله آن در تاریخ 22 می در گزارش های علمی منتشر شد.

فیزیولوژیست ها همواره سعی کرده اند چهره را با شخصیت پیوند دهند، اما اکثر ایده های آنها نتوانستند در مقابل علم مدرن مقاومت کنند. معدود ارتباطات مشخصه های خاص صورت مانند نسبت عرض به قد صورت با خصوصیات شخصیتی بسیار ضعیف مرتبط است.

مطالعاتی که از انسان برای داوری شخصیت بر اساس عکسها استفاده شده نتایج متناقضی را به وجود آورده است و این نشان می دهد که قضاوت های ما از نظر عملی بیش از حد غیرقابل اطمینان هستند.

با این وجود، استدلال های نظری و تکاملی قوی وجود دارد که نشان می دهد برخی اطلاعات در مورد خصوصیات شخصیتی به ویژه اطلاعات لازم برای ارتباطات اجتماعی، ممکن است توسط چهره انسان منتقل شود. از این گذشته، چهره و رفتار توسط ژن ها و هورمون ها شکل می گیرند و تجربیات اجتماعی ناشی از ظاهر شخص ممکن است بر رشد شخصیت او تأثیر بگذارد. با این حال، شواهد اخیر از علوم اعصاب نشان می دهد که مغز انسان به جای جستجو در ویژگی های خاص صورت، تصاویر چهره ها را به روشی کامل پردازش می کند.

محققان از آموزش یک رشته از شبکه های عصبی مصنوعی، جهت داوری شخصیت فرد استفاده کردند. مدل طراحی شده که از یادگیری ماشین استفاده می کند روی عکسهای صورت نتیجه بهتری از مواردی که در مطالعات قبلی کشف شده داشت.

هوش مصنوعی قادر به قضاوت در مورد وجدان، رنجوری روان، برونگرایی، موافق بودن و باز بودن براساس سلفی چهره داوطلبان است.

این تحقیق در نمونه ای از 12 هزار داوطلب انجام شد که پرسشنامه ای از سنجش شخصیت های مبتنی بر 5 ویژگی شخصیتی مهم را تکمیل کردند و در مجموع 31 هزار سلفی بارگذاری شدند. پاسخ دهندگان به طور تصادفی در یکی از گروه‌های آموزش و آزمون قرار گرفتند. مجموعه ای از شبکه های عصبی برای پردازش تصاویر جهت اطمینان از کیفیت و ویژگی های مداوم و حذف چهره هایی با عبارات احساسی و همچنین عکس از افراد مشهور مورد استفاده قرار گرفتند.

در مرحله بعد، یک شبکه عصبی طبقه بندی تصویر برای تجزیه هر تصویر در 128 ویژگی ثابت، آموزش داده شد و پس از آن شبکه پرسپترون چند لایه (که از متغیرهای تصویر برای پیش بینی ویژگی های شخصیتی استفاده می کرد) استفاده شد.

هوش مصنوعی می تواند در مورد وضعیت نسبی دو فرد منتخب انتخاب شده در بعد شخصیت در 58درصد موارد (بر خلاف 50درصد مورد انتظار) حدس درستی را ایجاد کند.

در بین ویژگی ها وجدان قابل تشخیص تر از چهار صفت دیگر بود. به نظر می رسد پیش بینی های شخصیتی بر اساس چهره‌های زن از چهره های مرد قابل اطمینان تر است.

شناخت شخصیت از عکسهای در زندگی واقعی می تواند تکمیل رویکردهای سنتی برای ارزیابی شخصیت در شرایطی باشد که سرعت بالا و هزینه کم از اهمیت بالایی برخوردار است. از هوش مصنوعی می توان برای پیشنهاد محصولاتی استفاده کرد که بهترین کیفیت برای شخصیت مشتری را داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070223

وب گردی

وب گردی