محصولات پارک فناوری پردیس در راه قرقیزستان، عمان و افغانستان

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس از امضای تفاهم‌نامه با دو کارگزار صادرات فناوری برای صادرات تولیدات شرکت‌های پارک فناوری پردیس به سه کشور قرقیزستان، عمان و افغانستان خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میلاد صدرخانلو گفت: در راستای یکی از برنامه‌های مرکز توسعه تجارت فناوری که تعامل با بروکرهای صادرات فناوری است، موفق شدیم بعد از چند ماه مذاکره و بررسی، با دو بروکر صادرات فناوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کنیم. یکی از این کارگزاران در حوزه صادرات فناوریِ دو کشور عمان و قرقیزستان و دیگری در حوزه صادرات محصولات فناورانه بخش سلامت به کشور افغانستان فعالیت می‌کنند.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد فرآیند شکل‌گیری همکاری با این دو کارگزار گفت: بعد از چند ماه بررسی و تامل بر سوابق کاری و توانمندی‌های این دو کارگزارِ صادرات فناوری، به اجماع رسیدیم که توان بسیار بالایی برای همکاری با شرکت‌های پارک فناوری پردیس دارند و تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از عقد تفاهم‌نامه با این دو شرکت، برای هر کدام از آنها هفت جلسه دو جانبه با شرکت‌های پارک، تدوین و برگزار شد. خوشبختانه پس از جلسات، بازخورد بسیار مثبتی نیز از شرکت‌های پارک دریافت کردیم و توانمندیِ این دو کارگزار مورد رضایت شرکت‌ها واقع شده بود. ما خوشبین هستیم که به امید خدا با این دو بروکر صادرات فناوری که به جمع بروکرهای ما اضافه شده‌اند، بتوانیم در نهایت حرکت مثبتی در جهت صادرات محصولات پارک انجام دهیم.

صدرخانلو در مورد چگونگی شروع همکاری با یکی از این کارگزاران صادرات فناوری توضیح داد: همکاری با بروکری که با عمان و قرقیزستان تعامل دارد، یکی از خروجی‌های تعامل میان مرکز توسعه تجارت فناوری پارک و شبکه‌فن‌بازار ملی ایران است؛ چرا که در برنامه‌هایی که در تعامل با فن‌بازار استانی خراسان رضوی داشتیم، با این کارگزار آشنا شدیم. این کارگزارِ خراسانی در حال توسعه کار خود به تهران بود که با آنها آشنا شده و پس از چند ماه بررسی و تعامل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردیم.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد طرح‌های ویژه این دو کارگزار برای محصولات تولید شده در پارک فناوری پردیس گفت: هر دو کارگزار، فارغ از فعالیت‌های عمومی مانند مذاکره با شرکت‌ها، شناسایی محصولات مناسب برای بازارهای هدف و در نهایت‌ تلاش برای صادرات آنها، دارای برنامه‌های اختصاصی برای شرکت‌های پارک هستند. بروکری که در حوزه عمان و قرقیزستان فعالیت می‌کند، در تلاش است تا یک «شو روم» محصولات فناورانه در کشور عمان راه‌اندازی کند. اگرچه این حرکت تنها محدود به همکاری این بروکر با ما نمی‌شود اما تصمیم بر آن شده است که بخش مجزا و مستقلی در این شو روم به محصولات پارک فناوری پردیس اختصاص داده شود. این بروکر پس از بررسی‌هایی که طی چند ماه اخیر بر روی محصولات شرکت‌های پارک فناوری انجام داده است، خروجی مطلوبی را برای این نمایشِ محصولات پیش‌بینی می‌کند.

وی افزود: بروکری که در حوزه افغانستان فعالیت می‌کند طرح احداث یک کلینیک در افغانستان که بخش عمده‌ای از تجهیزات آن توسط صادرات پارک فناوری پردیس و شبکه فن‌بازار ملی ایران تامین می‌شود، ارائه کرده است. این دو طرح به طور اختصاصی برای رونق صادرات محصولات پارک توسط مرکز توسعه تجارت فناوری پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070224

وب گردی

وب گردی