هدف ما پررنگ کردن نقش فرهنگ در امور ورزش دانشگاه آزاد اسلامی است

رئیس جدید مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پررنگ کردن نقش فرهنگی در امور ورزش و به‌ویژه فرهنگ اسلامی و ایرانی در رشته‌های مختلف ورزش سرلوحه کار مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه شد و ازسوی دکتر طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، امیرعباس لشگری، دکتر نام‌آشنای ورزش برای مسئولیت آن انتخاب شد. از این پس این مرکز زیر نظر مستقیم رئیس دانشگاه فعالیت خواهد کرد و امید می‌رود با این تغییر شاهد اقدامات موثری در بخش ورزش دانشگاه باشیم.

روز دوشنبه هفته پیش مراسم تودیع و معارفه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی و علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و جوانمرد مدیرکل سابق دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در این مراسم از جوانمرد که به‌مدت تقریبا دو سال مسئولیت اداره‌کل تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی را برعهده داشت، تقدیر و تشکر و حکم لشگری ازسوی دکتر طهرانچی به وی اهدا شد تا به‌طور رسمی فعالیتش را آغاز کند. به همین بهانه با رئیس جدید مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت‌وگو کردیم که متن آن را در ادامه می‌خوانید.

دانشگاه آزاد اسلامی همیشه در ورزش فعال بوده و در رشته‌های مختلف تیم‌داری کرده است، برنامه شما برای فعالیت در این زمینه چیست؟

سال ۹۸ تقریبا ۲۴ رشته ورزشی در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه ورزش قهرمانی فعالیت داشتند. دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های مختلف فعال بوده و این روند ادامه دارد. لذا در راستای همین فعالیت‌ها ما چند برنامه مهم داریم. شورای عالی ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با ریاست دکت طهرانچی و با دبیری مهدی علی‌نژاد فعالیت می‌کند که این عزیزان اساسنامه سازمان و یا مرکز تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی را نوشته و طراحی کرده‌اند. درواقع ما می‌خواهیم در بحث ورزش دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم. در زمینه فرهنگی نیز از آنجا که ورزش یک امر فرهنگی است می‌خواهیم آن را ارتقا دهیم.

اولین قدم انتخاب شما به‌عنوان رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی بود؟

بله، اساسنامه درحال اجرا شدن است، اولین قدم نیز انتخاب بنده به‌عنوان رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی است. اقداماتی که در این حوزه صورت می‌گیرد ادامه فعالیت‌های قهرمانی و حرفه‌ای است که تا الان وجود داشته و پررنگ کردن نقش فرهنگی در امور ورزش و به‌ویژه فرهنگ اسلامی و ایرانی در رشته‌های مختلف ورزش سرلوحه کار ما قرار می‌گیرد. بخش دیگر ورزش همگانی یا به نوعی غیرحرفه‌ای و غیرقهرمانی است. این موضوع شامل حال اساتید، کارکنان و حتی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است، درواقع افرادی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند که ورزش حرفه‌ای انجام نمی‌دهند، ما باید برای این نفرات هم برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم.

ظاهرا در بحث کلینیک پزشکی هم برنامه‌های مهمی دارید؟

بله، یکی از مسائل مهم که جزء‌ برنامه‌های اصلی ماست، بحث کلینیک پزشکی ورزشی است. با توجه به تجربه‌ای که به‌عنوان پزشک دارم و در رشته پزشک ورزشی کار کرده‌ام، امیدوارم یک کلینیک تخصصی پزشکی ورزشی برای قهرمانان و سایر افرادی که به نوعی در دانشگاه آزاد اسلامی ورزش می‌کنند وجود داشته باشد. ورزش با مصدومیت همراه است و این کلینیک می‌تواند آنها را درمان کند تا به میادین ورزشی بازگردند. نکته بعدی بحث مشاوره‌های پزشکی ورزشی، مشاوره تغذیه ورزش، مشاوره‌های روانشناسی ورزشی و مشاوره‌های آسیب‌شناسی ورزشی همه می‌توانند در این حیطه قرار بگیرند.

برای این کلینیک تخصصی ورزشی بیمارستانی را هم درنظر گرفته‌اید؟

بله، با کمک دانشگاه آزاد اسلامی، علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران، بیمارستان فرهیختگان، بیمارستان امیرالمومنین(ع) جوادیه و بیمارستان بوعلی میدان امام حسین(ع) مراکز درمانی تخصصی هستند که می‌توانند به ما کمک کنند. بحث بعدی درواقع برگزاری نشست‌ها و دوره‌های مدون ورزشی است که امیدوارم با برنامه‌ریزی خوب پیش ببریم و با کمک مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و واحدهای دانشگاهی که از تهران هستند بتوانیم دوره‌های آموزشی را با کمک اساتید هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار کنیم.

هدف اصلی از این کار چیست؟

این دوره‌های آموزشی را با محوریت مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری اساتید واحدهای دانشگاه‌ها برگزار می‌کنیم تا هم درآمدزایی برای دانشگاه‌ها شود و هم یک دانش‌افزایی برای فعالان ورزش دارد. ما می‌توانیم حتی دوره‌های ماساژ را برگزار کنیم. ما می‌توانیم اساتید ماساژ را هم برای برگزاری کلاس‌ها دعوت کنیم و افراد بیایند در کلاس‌های ما دوره ببینند و پس از دریافت احکام به شرطی که پروانه فعالیت داشته باشند فعالیت خود را در بحث ماساژ آغاز کنند.

برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون ووشو ثبت‌نام کرده‌اید، با توجه به مسئولیتی که در مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی قبول کرده‌اید، چه برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ووشو دارید؟

بله، در انتخابات فدراسیون ووشو ثبت‌نام و مدارکم را جهت حضور در انتخابات ارائه کرده‌ام، امیدوارم تا انتخابات ریاست فدراسیون ووشو در این جایگاه حضور داشته باشم، اما با توجه به مسئولیتی که به من واگذار شده اگر در مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشته باشم قطعا انصراف خودم را از حضور در انتخابات فدراسیون ووشو اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070231

وب گردی

وب گردی