مدارس سما بحران آموزشی ناشی از کرونا را به خوبی مدیریت کردند

مدیر دبستان پسرانه سمای خوراسگان گفت: مدارس سما به خوبی توانستند بحران به وجود آمده در حوزه آموزش کشور را مدیریت کنند.

نسرین بهمن پور مدیر دبستان پسرانه سمای خوراسگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های آموزشی مدرسه در راستای آمادگی دانش آموزان برای امتحانات اظهار کرد: خوشبختانه بودجه بندی کتاب‌های درسی با توجه به تداوم آموزش آنلاین و غیرحضوری برای امتحانات به اتمام رسیده است.

وی افزود: امتحانات دانش آموزان ابتدایی به صورت توصیفی و در فضای مجازی خواهد بود. بر این اساس ارزیابی دانش آموزان به وسیله 4 مولفه خیلی خوب، خوب، متوسط و نیاز به تلاش بیشتر انجام می‌شود. باتوجه به این که نمره گذاری برای دانش آموزان ابتدایی وجود ندارد، نگرانی زیادی درباره امتحانات وجود ندارد و ملاک ارزیابی دانش آموزان، فعالیت‌های آموزشی آن‌ها از مهرماه تا کنون خواهد بود.

بهمن پور ادامه داد: آموزش مجازی مطلوب در مدارس سما موجب شد که روند آموزشی دانش آموزان به خوبی انجام شود و تفاوت زیادی با آموزش حضوری در مدرسه ایجاد نشود؛ مدارس سما به خوبی توانستند بحران به وجود آمده در حوزه آموزش کشور را مدیریت کنند.

مدیر دبستان پسرانه سمای خوراسگان تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را کردیم که روند یادگیری دانش آموزان از طریق فضای مجازی دچار اختلال نشود؛ البته که هیچ فرآیندی نمی‌تواند به خوبی جای آموزش چهره به چهره و حضوری را بگیرد اما مدارس سما توانستند در مقایسه با دیگر مدارس کشور، سر خود را بالا بگیرند و نسبت به عملکرد موفقیت آمیز خود افتخار کنند.

وی گفت: ما فرصتی را فراهم کرده‌ایم که اگر هرکدام از دانش آموزان در بخشی از محتوای درسی دچار اشکال شده باشند، به صورت نوبتی در مدرسه حاضر شوند و از طریق معلمان رفع اشکال کنند. این بستر از 27 اردیبهشت ماه در دبستان سمای خوراسگان فراهم شده تا تمامی ابهامات و مشکلات درسی دانش آموزان حل و فصل شود. البته رجوع محدود دانش آموزان به مدرسه نشان می‌دهد که بیشتر آن‌ها مطالب درسی را به طور کامل فرا گرفته‌اند.

بهمن پور با اشاره به برنامه‌های آموزشی در فصل تابستان خاطرنشان کرد: درحال برنامه ریزی برای فصل تابستان هستیم تا برنامه‌های آموزشی را براساس دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا، به صورت مجازی یا حضوری داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070237

وب گردی

وب گردی