جزئیات حریق مجتمع تجاری در بزرگراه بعثت

ساعت ۰۲:۱۵ دقیقه بامداد امروز یک مجتمع تجاری واقع در غرب به شرق بزرگراه بعثت نرسیده به سه راه افسریه آتش گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در ساعت ۰۲:۱۵ دقیقه بامداد امروز شاهدان آتش سوزی یک مجتمع تجاری واقع در غرب به شرق بزرگراه بعثت نرسیده به سه راه افسریه با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و از وقوع این آتش سوزی خبر دادند.

ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بیدرنگ آتش نشانان 7 ایستگاه آتش نشانی شامل ایستگاه ۲۱، ۱۵، ۱۱۳، ۸۳، ۷۹، ۲۴ و ۴۸ را به همراه دو تیم امداد و نجات و چهار دستگاه خودروی بالابر و نردبان و همچنین سه دستگاه خودروی تانکر آب ۳۰ هزار لیتری را به محل حادثه رهسپار کرد.

واحد کیانی معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران در خصوص این آتش سوزی گفت: در یک مجتمع تجاری به وسعت تقریبی ۴ هزار متر مربع قسمت سالن پذیرایی آن به وسعت ۸۰۰ متر مربع به علت نامعلومی طعمه آتش سوزی شده بود که شعله‌های آتش به سرعت در حال پیشروی و سرایت به دیگر نقاط این مجتمع تجاری بوده و دود شعله‌ی بسیار زیادی از فاصله بسیار دور نیز قابل مشاهده بود.

وی افزود: با توجه به ساعت تعطیلی این مجتمع و حجم بسیار زیاد شعله‌های آتش، عملیات مهار آتش و دسترسی به کانون این آتش سوزی برای آتش‌نشانان بسیار دشوار بود؛ لذا نیرو‌های آتش‌نشانی بلافاصله پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی و قطع جریان برق و گاز مجتمع به سه گروه تقسیم شدند که گروهی از آتش نشانان با استفاده از خودرو‌های بالابر و نردبان هیدرولیکی از چهار ضلع اقدام به شعله زنی اولیه کرده و گروهی دیگر از طریق راه پله‌های مجتمع اقدام به جستجوی محبوسین احتمالی و مهار شعله‌های آتش کردند.

کیانی در ادامه گفت: آتش نشانان توانستند در فاز اول عملیات در یک عملیات تهاجمی از چهار ضلع از بالای مجتمع و از دو ضلع از طریق راه پله‌های مجتمع تجاری شعله‌های آتش را مهار کرده و وارد فاز دوم عملیاتی یعنی تخلیه دود و خاموش کردن شعله‌های پنهان آتش شدند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران تصریح کرد: با توجه به حجم دود متصاعد شده در مجتمع، آتش نشانان پس از مهار شعله‌های آتش با استفاده از از چندین دستگاه فن اقدام به تخلیه دود از داخل مجتمع تجاری کرده و پس از تخلیه کامل دود و همچنین اطمینان از عدم به جا ماندن شعله‌های پنهان و شعله وری مجدد، پس از گذشت سه ساعت عملیات بی وقفه و ایمن سازی کامل، محل آتش سوزی را ترک کردند.

کیانی در پایان با اشاره به اینکه این آتش سوزی خوشبختانه خسارت جانی نداشته اعلام کرد که علت این آتش سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران در حال بررسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070323

وب گردی

وب گردی