پروتکل بازگشایی اماکن مذهبی، ورزشی و اغذیه فروشی‌ها اعلام شد

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جزییات پروتکل بازگشایی امامزاده‌ها و اماکن مقدس، مراکز آموزشی، اغذیه فروشی‌ها و مراکز ورزشی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن فرهادی گفت: بر اساس پروتکل بهداشتی بازگشایی اماکن مقدس، فقط قرار است صحن این اماکن باز شود، مردم می‌توانند با رعایت فاصله گذاری از یک سمت صحن وارد شوند و بدون اینکه توقف و حضور داشته باشند، از طرف دیگر خارج شوند. قرار نیست نماز جماعتی در این اماکن خوانده شود. در واقع زوار از دور رواق‌ها و حرم را زیارت می‌کنند و از طرف دیگر خارج می‌شوند.

وی گفت: رواق‌ها و حرم‌ها هنوز بسته است و این بازگشایی فقط شامل صحن اماکن مقدس است. مقررات و پروتکل بازگشایی شامل آستان مقدس حضرت امام رضا (ع)، حرم حضرت معصومه (س)، حرم شاهچراغ، شاه عبدالعظیم و سایر امامزاده‌ها می‌شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازگشایی صحن اماکن مقدس بعد از دو روز تعطیلی عید فطر یعنی از روز سه شنبه اجرا می‌شود، علت آن هم این است که، چون مردم تعطیل هستند، بازگشایی این اماکن می‌تواند به افزایش سفر‌ها دامن بزند. تصمیم گیری درباره سایر اماکن مذهبی از جمله مساجد هفته آینده در ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

بازگشایی استخر‌ها در مناطق سفید

وی درباره بازگشایی اماکن ورزشی گفت: اماکن ورزشی پر برخورد مثل سالن‌های کشتی همچنان بسته و بازگشایی آن‌ها ممنوع است. بقیه فعالیت‌های ورزشی در مناطق سفید آزاد است. در مناطق زرد ورزش‌های انفرادی آزاد است و در مناطق قرمز برخی باشگاه‌های ورزشی با تایید مسئولان ورزشی و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند فعال باشند. استخر‌ها هم فقط در مناطق سفید می‌توانند باز باشند.

فرهادی گفت: رستورانها، اغذیه فروشی‌ها و فست فود‌ها از امروز (عید فطر) بازگشایی می‌شوند و می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی سرویس دهی به مشتریان را شروع کنند. البته با حداکثر ظرفیت نمی‌توانند فعالیت کنند و با رعایت فاصله گذاری می‌توانند به ارائه خدمات سرو غذا در داخل رستوران و اغذیه فروشی اقدام کنند.

نحوه فعالیت مدارس

وی افزود: در مورد مدارس هم با توجه به اینکه بسیاری از مدارس ابتدایی تعطیل شده اند، مشکل چندانی نداریم، بقیه مدارس در مقاطع بالاتر هم همچنان خدمات خود را به صورت مجازی و آنلاین ادامه می‌دهند و فقط در صورت نیاز برای رفع اشکال تعدادی از دانش آموزان می‌توانند به صورت حضوری در کلاس حاضر شوند. امتحانات پایه‌های نهایی یعنی پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری و بقیه خدمات مدارس به صورت مجازی انجام می‌شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ادامه داد: کنکور هم در زمان‌هایی اعلام شده با رعایت فاصله گذاری و با استفاده از ماسک و دستکش برگزار می‌شود. دانشگاه‌ها هم از ۱۷ خرداد در دوره‌های دکترا، ترم آخر کارشناسی ارشد و جا‌هایی که نیاز به آزمایشگاه است می‌توانند باز باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070329

وب گردی

وب گردی