کرونا تمام نشده/ویروس همه جا وجود دارد

روانشناس گفت: بسیاری از مردم با نگرانی و ترس از اینکه به کرونا مبتلا نشوند به مسافرت و دور شدن از خانه و کاشانه خود اقدام کرده‌اند و این در حالیست که این ویروس همه جا وجود دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مهدی قاسمی گفت: اضطراب و بحران کرونا همچنان پابرجاست و ترس از آلوده‌شدن به این ویروس نگرانی زیادی را در بین بسیاری از مردم ایجاد کرده و از طرفی این اتفاق نه تنها فضای ناایمن و عدم‌ اطمینان برای اکثریت مردم بوجود آورده بلکه شرایط را غیرقابل تحمل کرده است.

وی گفت: در سه ماه گذشته که می توان نقطه ورود کرونا به کشور تلقی کرد، این شرایط بستری برای فاجعه‌سازی و فکر کردن به بدترین اتفاقات را ایجاد کرد و همانطور که مسئولان وزارت بهداشت کشور و سازمان بهداشت جهانی نیز تاکید دارند،‌ این اتفاق می تواند در همه سطوح خبرساز باشد.

این روانشناس افزود: افرادی که در این ایام به مسافرت رفته و فکر می کنند بدین طریق می توانند تا حدودی آرامش روانی خود را حفظ کنند و ترس و نگرانی از ابتلا به کرونا را در بین اعضای خانواده و یا دوستان خود کاهش دهند،‌ سخت در اشتباه هستند. بهتر است این عده درمورد کرونا دانش و آگاهی خود را افزایش داده و از طریق اخبار به شکل افراطی و وسواسی با مساله کرونا برخورد نکنند.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی اخبار و اطلاعات غلط و گمراه‌کننده حتی در فضاهای مجازی و یا از سوی رسانه های غیر موثق منتشر می شود که بهتر است اخبار را از منابع قابل اطمینان دنبال کرده و چنانچه دچار فشارهای عصبی می شوند از اخبار دوری کرده و به خود استراحت دهند.

قاسمی گفت: برای حفظ خود و یا خانواده از ابتلا به کرونا و اضطراب از انتقال آن به دیگران، حتما به توصیه های بهداشتی توجه باید کرد و برابر دستورات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اگر علائمی مانند سرماخوردگی و یا دیگر بیماری های زمینه ای دارید، در حالیکه بیمار هستید در خانه بمانید.

وی افزود: در این مواقع از تماس نزدیک با دیگران خودداری کنید. هنگام سرفه یا عطسه، دهان و بینی خود را با یک دستمال بپوشانید، دستمال را درون سطل زباله باندازید و دستان خود را بشویید و اشیاء و سطوح را تمیز و ضد عفونی کنید.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1070331

وب گردی

وب گردی