مهم ترین خواسته مردم غیزانیه، تامین آب است/ ۴۰ روستا حتی لوله‌کشی هم نشده‌اند!

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز جزئیات جدیدی از مشکلات ساکنان بخش غیزانیه را تشریح کرد.

مرتضی جمشیدپور مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات مشکلات آبرسانی بخش غیزانیه استان خوزستان اظهار کرد: منطقه «غیزانیه» در شرق اهواز و در مسیر جاده اهواز-امیدیه قرار دارد؛ غیزانیه دارای 80 الی 83 روستا است که بیش از 700 چاه نفت را در خود جای داده است.

وی افزود: بیش از 28 هزار نفر ساکن منطقه غیزانیه هستند که جمعیت بسیار قابل توجهی محسوب می‌شود؛ این منطقه دارای مشکلات متعددی از جمله نبود آسفالت مناسب در راه‌های بین روستایی است. اما درحال حاضر مهم ترین مشکل، کمبود آب است. براساس گزارشی که به دست آورده‌ایم، انگشت اتهام ساکنان غیزانیه به دلیل عدم حل شدن مشکل آب، به سمت مسئولان استانی است.

جمشیدپور ادامه داد: امروز مردم غیزانیه از اصلی‌ترین نیاز حیاتی خودشان محروم شده‌اند؛ از 80 الی 83 روستای واقع در غیزانیه، حدود 40 روستا به طور کلی لوله کشی نشده است. باقی مانده روستاها هم که دارای لوله‌کشی هستند، به گفته معتمدین محلی به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند؛ اول روستاهای بزرگ که آب لوله کشی آن‌ها هر 3 روز یک بار به مدت 4 الی 5 ساعت وصل می‌شود. روستاهای کوچک تر نیز 5 الی 10 روز یک بار به مدت 4 الی 5 ساعت دارای آب لوله کشی هستند.

وی تاکید کرد: موضوع اعتراض مردم غیزانیه به هیچ عنوان امنیتی نیست و هیچ گونه موضوع امنیتی در جریان اعتراضات مردمی وجود نداشته است؛ مردم غیزانیه مقلد مقام معظم رهبری هستند و برخی شایعه‌های مطرح شده مبنی بر وهابی بودن آن‌ها به هیچ وجه صحت ندارد.

جمشیدپور اضافه کرد: من به عنوان مسئول بسیج دانشجویی شرمنده مردم غیزانیه هستم؛ چرا که باید پس از بروز حوادث این چنینی در این منطقه حاضر شوم و در غیر این صورت حاضر نمی‌شدم. متاسفانه باوجود این که غیزانیه فاصله کمی تا شهر اهواز دارد، اما تعداد کمی از مردم از وضعیت ساکنان این منطقه خبر دارند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز در پایان گفت:کمبود آب باعث شده تا ساکنان منطقه غیزانیه در مسائل بهداشتی باتوجه به شیوع کرونا در سطح استان خوزستان با مشکل مواجه شوند؛ ساکنان محلی، مهم ترین دلیل این مشکلات را بی کفایتی مسئولان استانی می‌دانند که به وعده‌های خود عمل نکرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070348

وب گردی

وب گردی