نصب فیبر نوری اختصاصی در دانشگاه آزاد بانه برای افزایش سرعت اینترنت

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه از نصب فیبر نوری اختصاصی در این دانشگاه برای افزایش سرعت اینترنت خبر داد.

میثم الله مرادی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بانه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره وضعیت فعالیت‌های آموزشی این واحد برای امتحانات پایان ترم اظهارکرد:واحد بانه جزو اولین واحدهای سطح کشور بود که به سامانه ال ام اس متصل شد که به ازای هر استاد و دانشجو، کد کاربری و رمز عبور اختصاصی ایجاد شد. همچنین در اسفندماه سال گذشته، فیلم آموزشی کار با سامانه برای استادان و دانشجویان تهیه شد که آن‌ها دچار سردرگمی نشوند و تمامی نرم افزارهای لازم نیز برای کار با رایانه شخصی و حتی گوشی موبایل در اختیارشان قرار گرفت.

وی افزود: البته در سایت دانشگاه نیز چندین سیستم آماده جهت تدریس استادانی که احیاناً دسترسی به کامپیوتر شخصی نداشتند، در دسترس قرار گرفت.همچنین برای پاسخگویی به مشکلات احتمالی دانشجویان و استادان، سه نفر را جهت پاسخگویی ۲۴ ساعته معرفی کردیم، که راهنمایی های لازم را انجام دهند.

الله مرادی ادامه داد: در ابتدا بنابر برخی مشکلات، از جمله عدم دسترسی استادان و دانشجویان ساکن در روستاها به امکانات سخت افزاری نبود فیبر نوری و سرور مناسب در واحد، عدم علاقه یا آشنایی برخی افراد با سامانه مجازی، کم بودن پهنای باند سامانه ال ام اس و ... آمار مشارکت استادان و دانشجویان در کلاس‌ها حدود ۶۵ درصد بود؛ اما با عنایت به حساسیت موضوع و اهتمام ریاست استان برای ارتقای مشارکت، موفق شدیم از طریق سامانه سیدا، کلاس‌های آنلاین را تعریف کنیم و از سرور واحد سنندج به صورت امانی استفاده کنیم.

سرپرست واحد بانه تصریح کرد: همچنین با مذاکره‌ای که با مدیرعامل مخابرات استان داشتیم، تخفیف ۲۵ درصدی بابت فیبر نوری دانشگاه اخذ کردیم که به زودی در دانشگاه آزاد اسلامی بانه نصب و برای همیشه فعال خواهد شد. با تلاش همکاران، استادان و مشارکت دانشجویان، هم اکنون مشارکت دانشجویان در کلاس‌هابه بیش از ۸۵ درصد ارتقا یافته و کماکان برای بهبود خدمات تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به کلاس‌های عملی و کارگاهی گفت: بنابر بخشنامه و دستورالعمل سازمان مرکزی دانشگاه، کلاس‌های عملی و کارگاهی را به بعد از امتحانات موکول کردیم و برنامه ریزی در این خصوص صورت گرفته است. در مورد امتحانات پایان ترم نیز برای به حداقل رساندن احتمال انتشار ویروس کرونا، زمان امتحانات را از دو هفته به سه هفته افزایش دادیم و ساعات امتحان در طول یک روز را به ۸ الی ۱۸ افزایش دادیم تا فاصله اجتماعی را در حین برگزاری امتحان به بهترین صورت رعایت کنیم. همچنین سم پاشی و ضد عفونی محیط دانشگاه در قبل و بعد از هرامتحان در دستور کار قرار گرفته تا مسائل بهداشتی محیط دانشگاه حفظ شود.

الله مرادی با انتقاد از زیرساخت‌های اینترنتی کشور افزود: عدم آمادگی لازم زیرساخت‌های اینترنتی سطح کشور برای برگزاری کلاسهای مجازی، واقعیتی غیر قابل انکار است؛ با وجود این که خیلی از دروس به صورت نظری است، اما دانشجویان معتقدند حل مسائل و مشارکت در فضای حقیقی، لازمه تسلط بر مباحث است و صرفا با فایل پی دی اف و فایل صوتی، امکان درک مطلب به شیوه کامل وجود ندارد.

سرپرست واحد بانه در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات جدی، سطح مالی برخی از استادان و دانشجویان بود، که متاسفانه به دلایل مختلف امکان استفاده از گوشی و کامپیوتر شخصی نداشتند ‌و به دلیل مسافت دور، قادر به حضور روزانه در دانشگاه نبودند. جا دارد به دلیل این که نتوانستیم تسهیلاتی در این خصوص در اختیارشان قرار دهیم عذرخواهی کنم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070368

وب گردی

وب گردی