تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد شهرقدس با اداره آموزش وپررش امضا شد/ برگزاری دوره‌های مهارتی برای دانش‌آموزان

امکان همکاری مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی و آموزش و پرورش شهرستان قدس در شیوه آموزش مهارت‌های شغلی با عقد تفاهم‌نامه فراهم شد و در این راستا مشکلات انتخاب رشته، شغل آینده و کسب مهارت دانش‌آموزان برطرف می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شهرقدس، جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس با اداره آموزش وپررش شهرستان قدس و ایجاد کلاس‌های آموزش مهارت‌های شغلی و تخصصی در این دانشگاه روز گذشته برگزار و راهکارهای مشترک همکاری بررسی شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در حاشیه جلسه تفاهم‌نامه با صادق محمدی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان قدس درباره جزئیات این تفاهم‌نامه و برنامه‌های مدرسه اشتغال برای دانش‌آموزان و دانشجویان اظهار کرد: آموزش به شیوه کسب مهارت‌های ضروری، امکان استفاده از استادان برتر خارج از دانشگاه را که تمایل به همکاری با مدرسه اشتغال واحد‌ شهرقدس را دارند، فراهم می‌کند.

قاسمی پیربلوطی گفت: با همراهی و همکاری اداره آموزش و پرورش و با توجه به شرایطی که در سال جهش تولید در کشور به‌وجود آمده است، توانستیم با اهتمامی که از طرف مدرسه اشتغال انجام شد، کلاس‌های آموزش مهارت‌های شغلی را به‌سرعت راه‌اندازی و برای برگزاری آنها پیش بینی کنیم و با مهارتی که در این مسیر به دست می‌آید، مشکلات انتخاب رشته، شغل آینده و کسب مهارت دانش‌آموزان در منطقه برطرف می‌شود.

برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی شغلی در تابستان ۹۹

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در مورد حضور دانش‌آموزان در مدرسه اشتغال و استفاده از کلاس‌های مهارتی بیان کرد: با پیگیری‌های رئیس مدرسه اشتغال واحد شهرقدس، توانستیم با مشارکت و حضور دانشجویان، کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی را آغاز کنیم و از تیر سال جاری که تعطیلات تابستانی آغاز می‌شود، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارتی شغلی و تحصیلی را برای دانش‌آموزان نیز در دستور کار داریم.

قاسمی پیربلوطی گفت: در فرهنگ آموزشی ایران روزهای پایانی سال تحصیلی مراکز علمی و دانشگاه‌ها به سمت تعطیلات تابستانه پیش می‌روند؛ اما امسال با توجه به منویات مقام معظم رهبری و جنب‌وجوشی که برای اجرای اهداف متناسب با شعار سال در بخش جهش تولید است، عقد تفاهم‌نامه همکاری و راه‌‌اندازی کلاس‌‌های مهارتی در دو شاخه مجزا شامل آینده شغلی و فرصت ایجاد شغل و کارآفرینی شکل گرفت و با پیگیری‌هایی که انجام شد، این روند با آغاز فصل تابستان سال جاری در دستور کار قرار دارد.

برگزاری دوره‌های مهارتی حضوری و مجازی برای دانش‌آموزان

وی تصریح کرد: از آنجا که باسوادبودن به یادگیری مهارت‌ها وابسته است، سیستم آموزشی کشورها هم باید متناسب با این مهارت‌ها تغییر رویه دهند؛ البته سیستم آموزشی کشور ما، هنوز تغییر محسوسی در آموزش مهارت‌ها نکرده است، اکنون دانشگاه سعی دارد با تعاریف جدید و معیارهای امروزی در ارتقای دانش فنی و مهارتی دانشجویان و هم‌افزایی دانش‌آموزان در بخش مهارت‌های زندگی و توانایی ایجاد تغییر در تعیین ملاک باسوادی معیارهای ذکرشده را در قالب فوق برنامه یا با کمک مدرسه اشتغال ترویج دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس ادامه داد: در جریان این رویداد و سیر تحولات علمی، شخصی باسواد تلقی می‌شود که بتواند با استفاده از دانش خود در زندگی‌اش، به‌منظور کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی تغییر به‌وجود آورد، در غیر این‌صورت فردی بی‌سواد تلقی می‌شود؛ بنایراین کسب مهارت‌های ذکرشده در مدرسه اشتغال و همکاری مدرسه با مراکز شتاب‌دهنده می‌تواند در آینده شغلی و زندگی دانشجویان مؤثر بوده و علاوه بر برنامه‌های نسل چهارم دانشگاه در تداوم مهارت‌افزایی کمک خوبی به دانشجویان و دانش‌آموزان متبوع داشته باشیم.

این مقام مسئول درباره نحوه آموزش به دانش‌آموزان در مدرسه اشتغال گفت: برای دانش‌آموزان، برگزاری دوره‌های مهارتی حضوری و مجازی و رفع اشکالات را به‌صورت حضوری در برنامه آموزشی داریم و با تعاملات و همکاری‌هایی که مدرسه با اداره آموزش و پرورش انجام خواهد داد، سعی داریم زیرساخت‌های لازم در دوره‌های مدارس سما را نیز فراهم کنیم و اگر کلاس‌های مهارتی در بخش اشتغال و کارآفرینی با مشکلی مواجه نشود؛ این شیوه آموزشی را -که در دانشگاه متداول نبوده- به‌صورت پایلوت(نمونه و آزمایشی) به سازمان مرکزی دانشگاه پیشنهاد داده و در بخش کلان تحت برنامه‌های گام دوم انقلاب ادامه خواهیم داد.

قاسمی پیربلوطی درباره نیروهای آموزش‌دیده مدرسه اشتغال اظهار کرد: قسمت‌های مختلف دانشگاه برای برگزاری دوره‌های مهارتی به‌‌صورت مجازی و حضوری همکاری خود را برای خدمات‌رسانی آغاز کرده‌اند.

ضرورت حضور دانشجویان در دوره‌های مدارس اشتغال

رئیس مدرسه اشتغال واحد شهرقدس نیز در گفتگو اظهار کرد: دانشجویان و دانش‌آموزانی که دغدغه انتخاب رشته و آینده شغلی را دارند و کیفیت برای آنان مهم است به‌دنبال برگزاری دوره‌ها به‌صورت حضوری شبیه‌سازی محیط کار برای آنان انجام شده و مهارت‌های لازم را در بخش فناوری و نوآوری کسب خواهند کرد.

سیدوحید سادات‌پور ادامه داد: با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و نگرانی از دغدغه بیکاری که میان خانواده‌ها و دانشجویان وجود دارد از برگزاری دوره‌های مهارت شغلی به‌صورت حضوری و مجازی استقبال ویژه شده است. از سوی دیگر عده‌ای از دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه فارغ‌التحصیلی قرار دارند که ضرورت حضور در کلاس‌های مهارتی را بیش از پیش متوجه می‌شوند.

رئیس مدرسه اشتغال دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس درباره افت احتمالی کیفیت درسی دانش‌آموزان بیان کرد: در این رابطه با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی جلسه برگزار خواهیم کرد تا در صورت درخواست آنان، کلاس‌های مهارتی را به‌صورت حضوری برگزار کنیم و یا اینکه برای بعضی از دوره‌های مهارتی کلاس فشرده برگزار شود تا کیفیت نیازهای آموزشی دانش‌آموزان جبران و با فضای دانشگاه و دریافت تخصص‌های شغلی، کارآفرینی و فناوری‌های لازم آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070393

وب گردی

وب گردی