بازگشایی مساجد فقط  برای برگزاری نماز جماعت/ افزایش ساعات کار پاساژ‌ها

وزیر کشور گفت: مقرر شد بعد از تصمیم گیری ستاد مقابله با کرونا، بازگشایی مساجد را صرفا برای برگزاری نماز جماعت داشته باشیم.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در حاشیه جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا اظهار کرد:

جلسه کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی با دستورات مختلف همراه بود که این تصمیمات باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و بعد از نهایی شدن فقط از طریق ستاد ملی مقابله با کرونا این تصمیمات ابلاغ خواهد شد.

"طرح ترافیک" یکی از موضوعات مطرح شده امروز بود، ۲ نظر برای اجرای طرح ترافیک وجود داشت؛ یک نظر این است که باید طرح ترافیک حتما اجرا شود؛ به این دلیل که آثار عدم اجرای طرح ترافیک مشکلات فراوانی را ایجاد کند و باعث شیوع ویروس خواهد شد.

وزیر کشور افزود:یک نظر دیگر برای اجرای طرح ترافیک وجود دارد، اگر طرح ترافیک اجرا شود بسیاری از مردم در نهایت از حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند، به همین دلیل مقرر شد شهردار تهران با پیشنهادات و دستورالعمل‌های مشخصی طراحی کنند که از طرفی تراکم جمعیت در مترو و اتوبوس به حداقل برسد و از طرفی دیگر "طرح ترافیک " اجرا شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: اتاق اصناف با توجه به طولانی شدن روز تقاضا داشتند پاساژ‌ها ساعات کاری را خود افزایش دهند؛ مقرر شد ساعات کار پاساژ در صورت رعایت پروتکل بهداشتی افزایش پیدا کند که این موضوع باید در جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح و درباره آن نتیجه گیری شود.

وزیر کشور با اشاره به نحوه فعالیت مساجد،گفت: طبق کارشناسی‌های انجام شده مقرر شد موضوع بازگشایی مساجد بعد از تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی مساجد را صرفا برای برگزاری نماز جماعت داشته باشیم. درباره بازگشایی آژانس‌ها و تور‌های مسافرتی هم در جلسه آتی کمیته تصمیم گیری خواهد شد.

رحمانی فضلی گفت: مسئله طرح سالم سازی دریا هم امروز در جلسه مطرح شد؛ با توجه به تراکم سفر‌ها به استان‌های شمالی، مقرر شد از فردا پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت تنظیم خواهد شد تا مردم بتوانند در ایام تابستان از دریا استفاده کنند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید با کرونا همزیستی مسالمت آمیزی داشته باشیم، گفت: نظارت دقیق بر اجرای پروتکل‌ها بهداشتی و اطلاع رسانی و آموزش کافی برای مردم از طریق رسانه ملی ۲ امر مهم محسوب شده که باید در این مدت انجام شود.

رحمانی فضلی گفت: یکی از مباحث مطرح شده دیگر بازگشایی نماز‌های جمعه بود که مقرر شد در جلسه آتی کمیته با حضور مسئولان مربوطه بحث بازگشایی نماز‌های جمعه را در شهر‌های سفید با رعایت پروتکل بهداشتی داشته باشیم؛ البته باید تاکید کنم که تصمیمات امروز کمیته امنیتی، انتظامی و اجتماعی ستاد کرونا باید حتما در جلسه آتی ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070397

وب گردی

وب گردی