سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در صنعت نیروگاهی کشور

مدیرعامل هلدینگ برق صبا وابسته به بنیاد مستضعفان از سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد تومانی این بنیاد در صنعت نیروگاهی کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محسن امیری در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از واحدهای اول و دوم فاز نخست نیروگاه سیکل ترکیبی خرم‌آباد گفت: هلدینگ برق و انرژی صبا وابسته به بنیاد مستضعفان، در سال 98 با رشد 2 درصدی نسبت به سال قبل و با تولید بیش از 14 میلیون و 394 هزار مگاوات‌ساعت برق در شبکه سراسری کشور، گامی بلند در جهت تأمین برق پایدار و پیشگیری از بروز خاموشی و قطع برق برداشته است.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید نیز این گروه نهایت تلاش خود را به منظور افزایش ظرفیت آماده نیروگاه‌ها و تولید برق پایدار بکار گرفت که در نتیجه آن، طی دو ماه ابتدایی سال 99 میزان تولید نیروگاه‌های گروه صبا با رشد چشمگیر 19 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به رقمی بالغ بر 2 میلیون مگاوات‌ساعت رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا افزود: علاوه بر بهره‌برداری از نیروگاه‌های موجود، گروه صبا در راستای تأمین مصرف رو به رشد برق در کشور، پروژه‌های مختلفی را در دست اجرا دارد که از آن جمله می‌توان به نیروگاه‌ سیکل ترکیبی خرم‌آباد اشاره کرد.

امیری با اشاره به ظرفیت نیروگاه خرم‌آباد گفت: این نیروگاه در فاز اول با ظرفیت نامی 484 مگاوات و هزینه سرمایه گذاری 310 میلیون یورو با شبکه سراسری برق کشور سنکرون می‌شود.

وی اضافه کرد: میزان تولید سالیانه این نیروگاه بالغ بر 3،400،000 مگاوات ساعت است و این نیروگاه توانایی تامین حدود 1% از پیک مصرف برق کشور و 10% از تولید برق غرب کشور را دارا است.

به گفته وی، دو پروژه بزرگ ملی بخش بخار نیروگاه چابهار و نیروگاه خرم آباد هر یک به ظرفیت 160 مگاوات، پروژه به‌سازی نیروگاه شهید مدحج زرگان و افزایش ظرفیت قابل بهره برداری نیروگاه از محل افزایش بهره وری به میزان 150 مگاوات از پروژه‌های در دست انجام هلدینگ صبا در سال جهش تولید است.

مدیرعامل هلدینگ برق و انژی صبا افزود: با اجرای پروژه های مذکور در سال جهش تولید مجموعا 511 مگاوات به ظرفیت قابل بهره برداری برق کشور افزوده خواهد شد که گام موثری در راستای تحقق شعار سال است.

امیری تاکید کرد: علاوه بر پروژه های مذکور، چهار پروژه اجرای بخش بخار نیروگاه خرمشهر به ظرفیت 480 مگاوات، فاز دوم نیروگاه خرم آباد به ظرفیت 324 مگاوات، نیروگاه گازی بندر عباس به ظرفیت 167 مگاوات در دستور کار گروه قرار گرفته است که در سال 99 آغاز و بهره برداری از آنها طی سال های آتی به انجام خواهد رسید.

وی گفت: هزینه سرمایه گذاری پروژه های مذکور مجموعا بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است که از این مقدار بیش از ۳ هزار میلیارد تومان آن در سال 99 سرمایه گذاری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070418

وب گردی

وب گردی