گام دیگر فیسبوک برای از بین بردن اطلاعات اشتباه

فیسبوک اعلام کرد که هویت حساب‌های کاربری معروف مشکوک را بررسی می‌کند و این یک گام دیگر در مبارزه با اطلاعات اشتباه است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، فیسبوک از مدتی پیش در تلاش است که از بین بردن اطلاعات نادرست هویت مدیران صفحه را تأیید کند؛ اما اکنون این اقدام در مورد حساب‌های فردی نیز انجام خواهد شد.

این شبکه اجتماعی اکنون هویت پروفایل افراد را که دارای الگوی رفتار غیرمجاز هستند و پست های آنها به سرعت دست به دست می شوند را در ایالات متحده بررسی و تأیید می کند. این می تواند مشخص کند که آیا یک حساب مشکوک واقعاً تبلیغاتی است یا خیر.

اگر صاحب حساب دارای شناسه‌ای باشد که با حساب پیوند مطابقت ندارد یا از تأیید شناسه خودداری کند، شرکت گسترش پست ها را کاهش می دهد؛ همچنین این افراد تا زمانی تکمیل نشدن فرآیند شناسایی اجازه ارسال پست در صفحاتی که مدیرند را ندارند. فیسبوک اعلام کرد که شناسه ها ایمن ذخیره می شوند و در پروفایل افراد به اشتراک گذاشته نمی شوند.

این اقدام می تواند شانس موفقیت افراد برای انتشار ادعاهای دروغین را کاهش دهد که حتی اگر سیاستمداران پاسخگو نباشند؛ پیش از انتخابات 2020 ریاست جمهوری آمریکا یک تلاش مهم است.

فیسبوک پیش از این با انتشار اپ جدیدی از کاربران خود می خواست در ازای پول، اطلاعات شخصی خود را به اشتراک بگذارند. اپ جدیدی که نامش Study است، اطلاعاتی از قبیل برنامه‌های مورد استفاده یک کاربر، مدت زمانی که آنها را روی سیستم خود داشته و همچنین امکانات محبوب هر کدام از این اپ‌ها را در اختیار فیسبوک می‌گذارد که تصویر روشنی را از بازار برنامه های نرم افزاری شرکت‌های رقیب در اختیار این شرکت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070432

وب گردی

وب گردی