دیوان محاسبات جلوی تضییع حقوق دانشجو معلمان را بگیرد

۲۴ تشکل دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار جلوگیری از تضییع حقوق دانشجو معلمان شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۲۴ تشکل دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای به عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کشور خواستار جلوگیری از تضییع حقوق دانشجو معلمان شدند.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: وزارت آموزش و پرورش در 2 اقدام از جمله طبق نگارش ۷-۴-۵-۱ مورخ ۹۸ /۱۰/۱۰ ارسال شده به مناطق خدمت (پیوست ۱) و نامه‌ای به مدیرکل اداره آموزش وپرورش استان فارس مورخ ۹۸/۱۱/۳۰ (پیوست ۲) مبنی براین ادعا که باتوجه به محاسبه شدن حقوق دانشجو معلمان متعهد خدمت براساس کارآموزی، این گروه مشمول بند‌های «الف» و «ی» قانون بودجه سال ۹۸ نمی‌شوند و براین اساس بند‌های «الف» و «ی» تبصره ۱۲ قانون بودجه ۹۸ احکام حقوقی را از احکام دانشجو معلمان ورودی ۹۴ به بعد حذف و مبلغ آنرا به بند تفاوت حداقلی اضافه کرده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: در این حین متاسفانه با ورود دانشجو معلم‌های ورودی ۹۴ دانشگاه فرهنگیان به مناطق خدمت در مهر ۹۸، این بند‌ها به احکام آنان اضافه نشد که این امر خلاف نامه شماره ۴۰۰۰۰/۱۰۰ مورخ ۹۸/۴/۲۵ دیوان محاسبات عالی کشور (پیوست ۳) میباشد. پیرو رای دیوان محاسبات کشور (نامه دیوان به شماره ۴۰۰۰۰/۱۰۰ مورخ ۹۸/۴/۲۵) (پیوست ۳) و برحسب مفاد ماده (۶) و (۷) قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، در مورد دانشجومعلمان نیز باید طبق قانون مدیریت خدمات کشوری عمل شده و مفاد بند‌های تصویب نامه شماره ۸۷۲۴/ت ۵۶۴۸۵ ه مورخ ۹۸/۱/۳۱ هیئت وزیران (پیوست ۴) برای آن‌ها نیز اعمال شود.
داشجو معلمان در این نامه بیان کردند: متاسفانه در افزایش حقوق سال ۹۸ مفاد بند (۸) تصویب نامه هیئت وزیران، یا همان «تفاوت جزء (۱) بند «الف» تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷» (به اختصار بند «الف»)، از ابتدا برای دانشجومعلمان درنظر گرفته نشده است.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: توجه به این که دانشجومعلمان کارمندان رسمی دولت محسوب می‌شوند و مشمول قانون مدیریت کشوری هستند، لذا در تصمیم گیری‌ها باید طبق این قانون برای آن‌ها اعمال شود. همانطور که در اجرای نامه شماره ۷۱۰/۳ مورخ ۹۶/۱۲/۱۹ معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منضم به بخشنامه ۱۱۱۶۷۷۶ مورخ ۹۶/۱/۲۲ سازمان اداری و استخدامی کشور، بنابراین بخشنامه، طبقه شغلی کلیه مشاغل، یک طبقه افزایش یافت که دانشجومعلمان نیز همانند سایر کارمندان رسمی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری، شامل این طرح شدند.

در بخش پایانی این نامه آمده است: همچنین به استحضار میرساند با وجود پیگیری‌های مکرر همکاران و دانشجومعلمان از وزارت آموزش و پرورش، تاکنون اقدامی از طرف این وزارتخانه برای رفع مشکل انجام نشده است. با توجه به اهمیت موضوع معیشت معلمان، به خصوص نو معلمان فارغ التحصیل شده از دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که بار‌ها از آن‌ها بعنوان نیرو‌های متخصص تازه نفس در تعلیم و تربییت کودکان و جوانان ایران اسلامی یاد شده، از جنابعالی تقاضا داریم دستورات لازم، جهت حل این مشکل را ابلاغ فرمایید. رسیدگی هرچه سریعتر جهت جلوگیری از تضییع حق این قشر فرهنگی موجب کمال امتنان است.
انتهای پیام/

کد خبر: 1070456

وب گردی

وب گردی