نصف اروپا حق دارند دنبال این ستاره باشند!/ راه حل جدید برای انتقال نیمار به بارسا/ 41 کشته در فاجعه تقابل دو سرمربی

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

ایسکانیوز - هادی شاه مرادی/ حجم اخبار فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

نصف اروپا حق دارند به دنبال این ستاره باشند!

لایپزیش که با تساوی هفته گذشته از کورس قهرمانی فاصله گرفته بود، امشب نمایش فوق العاده ای برابر ماینتس ارائه داد و با برتری 0-5 برابر این تیم موفق شد دوباره در رتبه سوم جدول این فصل بوندسلیگا قرار گیرد. جالب اینجاست لایپزیش در بازی رفت نیز 8 بار دروازه ماینتس را باز کرده بود. اما مطابق انتظار ستاره امشب لایپزیش تیمو ورنر، مهاجم 23 ساله و گلزن این تیم بود. این گلزن ملی پوش موفق شد برابر مایتنس سه بار دروازه حریف را باز کند و با ثبت هت تریک، گامی بلندی برای نزدیکش شدن به رابرت لواندوفسکی در کورس آقای گلی این فصل بوندسلیگا بردارد. جالب اینجاست در بین پنج لیگ معتبر اروپا، رابرت لواندوفسکی از بایرن مونیخ و چیرو ایموبیله از لاتزیو 27 گل به ثمر رسانده اند و تیمو ورنر با 24 گل در رتبه بعدی قرار دارد و این بدان معناست که از سه نفر اول، دو بازیکن در بوندسلیگا بازی می کنند

اما بعید به نظر می رسد فصل بعد تیمو ورنر جایی در ترکیب لایپزیش داشته باشد. بسیاری از تیم های بزرگ اروپایی از جمله بارسلونا، لیورپول و اینتر برای خرید این ستاره گلزن صف کشیده اند و با توجه به بند حدود 60 میلیون یورو قرارداد تیمو ورنر با لایپزیش، بعید است باشگاه آلمانی توان حفظ او را داشته باشد. یورگن کلوپ، سرمربی مرسی سایدی ها علاقه زیادی به تیمو ورنر دارد و اخبار حاکی از تماس تلفنی این سرمربی آلمانی برای راضی کردن مهاجم ملی پوش لایپزیش است.

راه حل جدید برای انتقال نیمار به بارسلونا

بارسلونا در تابستان سال گذشته تلاش زیادی برای بازگرداندن نیمار، ستاره 28 ساله و سابق اش به نوکمپ کرد، اما در نهایت مذاکرات مدیران این تیم با باشگاه پاری سن ژرمن نتیجه ای نداشت و این انتقال منتفی شد؛ روندی که در ابتدای فصل مشکلات زیادی بین ستاره برزیلی و هواداران پی اس جی ایجاد کرده بود. اما این پرونده هنوز تمام نشده و بارسلونا تابستان امسال نیز به دنبال خرید نیمار خواهد بود. با توجه به مشکلات مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا، پرداخت مبالغ کلان برای خرید نیمار آسان نیست و بهترین حالت برای بارسا پرداخت شدن بخشی از قرارداد این بازیکن با رفتن بازیکنی از بارسلون به پاریس است.

نشریه اسپورت امروز مدعی شد مدیران باشگاه پاری سن ژرمن علاقمند به خرید بازیکنان فرانسوی و افزایش تعداد ملی پوشان ترکیب خود هستند و بدین ترتیب عثمان دمبله می تواند گزینه مناسبی برای آنها باشد. این وینگر جوان و فرانسوی بخش زیادی از بازی های بارسلونا در سه فصل اخیر را به علت مصدومیت از دست داد و در رختکن بارسلونا نیز بازیکن چندان محبوبی نیست. پس با این حساب انقال نیمار به نوکمپ هنوز غیرممکن نیست و پرداخت مبلغی به صورت نقدی و انتقال دمبله به پارک دوپرنس می تواند زمینه بارگشت ستاره برزیلی را فراهم کند.

پاداش میلیون دلاری در انتظار بازیکنان رئال

رئال مادرید چندی پیش و پس از توافق با بازیکنان 10 درصد از دستمزد آنها را کاهش داد. بحران اقتصادی ناشی از کرونا چاره ای پیش پای سران باشگاه نگذاشته بود و آنها بدون متوسل شدن به طرح دولت و با موافقت بازیکنان، 10 درصد از دستمزدها را کاهش دادند. این کاهش در صورتی که فصل از سر گرفته نمی شد، به 20 درصد افزایش می یافت ولی روز گذشته نخست وزیر اسپانیا مجوز شروع مجدد لالیگا را صادر کرد. در مذاکرات بین باشگاه و بازیکنان، هیچ صحبتی در مورد کاهش پاداش ها نشد و رئالی ها در صورت فتح لالیگا و لیگ قهرمانان، مبلغ توافق شده قبلی را دریافت خواهند کرد.

طبق ادعای مارکا، این پاداش 1.5 میلیون یورو خواهد بود که پس از کسر مالیات به ترتیب هر بازیکن 300 هزار یورو برای فتح لالیگا و 420 هزار یورو نیز برای قهرمانی اروپا دریافت خواهد کرد. فلورنتینو پرز رئیس باشگاه چند روز پیش در بازدید از تمرین بازیکنان به آنها و کادر فنی اطمینان داد که باشگاه با مشکلات اقتصادی بغرنج روبرو نخواهد بود و پاداش ها طبق قرار پرداخت می شوند. اتفاقی که باعث خواهد شد کاهش 10 درصدی دستمزدها نیز چندان به چشم نیاید. آخرین بار که رئال توانست در یک فصل، فاتح لیگ قهرمانان و لالیگا شود، به فصل 17-2016 بر می گردد.

ساماردزیچ پدیده هرتا، در لیست خرید غول‌های اروپا

لازار ساماردزیچ، هافبک تهاجمی 18 ساله آلمانی، در جریان پیروزی 4-0 هرتابرلین مقابل اونیون برلین، نخستین بار برای تیم اصلی هرتابرلین به میدان رفت. به گزارش جانلوکا دی مارتزیو، استعداد بالای ساماردزیچ باعث شده تیم های بزرگ فوتبال اروپا او را دنبال کنند. در ژانویه، میلان به جذب ساماردزیچ نزدیک شده بود و پائولو مالدینی قصد داشت این هافبک جوان را به میلان بیاورد. میلان حتی در این راه با ایجنت ساماردزیچ هم دیدار کرد اما هرتابرلین تمایلی برای فروش پدیده جوانش نشان نداد. به غیر از میلان، تیم هایی چون اتلتیکو مادرید، یوونتوس و البته بارسلونا وضعیت ساماردزیچ را به دقت زیر نظر دارند. بارسلونا مدت هاست وضعیت ساماردزیچ را دنبال می کند و از کیفیت بالای او با خبر است. در آلمان، سبک بازی ساماردزیچ را با مسوت اوزیل مقایسه می کنند.

مولر به رکورد پاس گل‌های دی‌بروین در آلمان رسید

توماس مولر با ارسال پاس گلی در بازی روز گذشته بین تیم های بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت، به رکورد بیشترین پاس گل پس از گذشت 27 هفته از رقابت های لیگ آلمان رسید. مولر در حالی به رکورد کوین دی بروین هافبک پیشین وولفسبورگ رسیده است که هنوز 7 بازی دیگر تا پایان فصل 20-2019 پیش رو داریم. مهاجم بایرن مونیخ در دقیقه 17 مسابقه روز گذشته طراح گل لئون گورتسکا بود.

بدین ترتیب شمار پاس گل های مولر در فصل جاری بوندسلیگا به عدد 17 رسید. او در سالی که یک پست عقب تر بازی می کند، شش بار هم دروازه حریفان را باز کرد. بدین ترتیب مولر شانس بالایی برای شکستن رکورد دی بروین دارد که در فصل 15-2014 موفق شده بود در بوندسلیگا 21 پاس گل بفرستد و 10 بار هم گلزنی کند. آن سال وولفسبورگ پشت سر بایرن مونیخ در رده دوم به کارش پایان داد ولی کارنامه دی بروین به حدی خوب بود که او را به جایزه بهترین بازیکن سال بوندسلیگا برساند. دی بروین پس از آن فصل رویایی راهی منچسترسیتی شد، جایی که 61 پاس گل دیگر برای هم تیمی هایش ارسال کرد.

مولر تنها بازیکنی نیست که به ثبت رکورد جدیدی در زمینه ارسال پاس گل در بوندسلیگا نزدیک است؛ جیدون سانچو هم با پاس گلی که روز گذشته در جریان مسابقه وولفسبورگ-دورتموند برای اشرف حکیمی ارسال کرد، شمار پاس گل های خود در فصل جاری را به عدد 16 رساند. او همین حالا با عبور از رکورد 15 پاس گل هنریک مخیتاریان در فصل 16-2015، بهترین پاسور دورتموند در یک فصل از رقابت های بوندسلیگا محسوب می شود. سه شنبه این هفته بایرن مونیخ و دورتموند که رده های اول و دوم بوندسلیگا را به خود اختصاص داده اند، در یک درکلاسیکر حساس و مهم مقابل هم قرار می گیرند.

روزی که آژاکس برای آخرین بار قهرمان اروپا شد

در چنین روزی تیم فوتبال آژاکس که معمولا به تیمی بازیکن ساز در فوتبال اروپا و جهان معروف است و بازیکنان زیادی را از آکادمی خود پرورش داده است توانست به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد. آژاکس توانست ۲۵ سال قبل در سال ۱۹۹۵ به فینال لیگ قهرمانان راه یابد و در دیدار نهایی نیز با یک گل میلان ایتالیا را از پیش روی برداشت. پاتریک کلایورت مهاجم ۱۸ ساله تیم هلندی توانست با گلزنی در این دیدار تبدیل به جوان‌ترین بازیکنی شود که موفق به گلزنی در فینال لیگ قهرمانان می‌شود.

این تیم هلندی در دهه ۷۰ توانست فوتبال اروپا را به سیطره خود دربیاورد و ۳ قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا به دست آورد و در نهایت در فصل ۹۵-۱۹۹۴ برای چهارمین و تا امروز آخرین بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورد. قهرمان ۳۴ دوره لیگ هلند سال گذشته نیز در آستانه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان بود ولی در ثانیه‌های پایانی برابر تاتنهام کم آورد و از رسییدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بازماند. لوئیس فان خال توانست در سال ۱۹۹۵ آژاکس را به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا برساند و در آلمان و اسپانیا در بایرن مونیخ و بارسلونا مربیگری کرد و در جام جهانی برزیل نیز با هلند در رده سوم ایستاد.

بار تحقیر 7-1 را به تنهایی روی دوش کشیدم

تیم ملی برزیل در جام جهانی 2014 میزبان رقابت ها و شانس اول قهرمانی محسوب می شد. سلسائو به هر زحمتی بود توانست به نیمه نهایی برسد ولی در دیداری که تاریخی و به یادماندنی شد، در بلوهوریزونته با نتیجه عجیب 7-1 برابر آلمان شکست خورد و وداعی تلخ با فینال داشت. برزیل در بازی رده بندی هم به هلند باخت و چهارم شد.

داوید لوئیز مدافع حال حاضر باشگاه آرسنال که در جام جهانی 2014 از ستاره های برزیل بود، در مورد آن بازی باورنکردنی به بنفیکا تی وی گفت:« شش ماه پس از آن شکست، من به تنهایی بار آن همه تحقیر را به دوش کشیدم. اسم نمی برم ولی بسیاری از ستاره های آن مقطع، خودشان را مخفی کردند و حاضر نبودند در رسانه ها حاضر شوند و مسئولیت شکست را قبول کنند. من اما مشکلی برای پاسخگویی نداشتم. واقعا سخت بود. ما حتی عادت به شکست با اختلاف دو یا سه گل هم نداشتیم؛ چه برسد در خانه 7-1 ببازیم. برای مدت ها از همه عذرخواهی می کردم. از تمام مردم برزیل. از تمام دوستان و آشنایانم که قصد داشتم در جام جهانی خوشحال شان کنم. روز سخت و غیر قابل توصیفی برای من بود و هنوز هم خاطره آن بازی، منقلبم می کند.»

فاجعه انسانی؛ نبرد کلوپ-سیمئونه ۴۱ کشته داد

تیم یورگن کلوپ در تاریخ ۱۱ مارس و مقابل ۵۲۰۰۰ هواداران حاضر در آنفیلد از سری مسابقات مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا رو در روی اتلتیکو مادرید قرار گرفت. این بازی آخرین دیداری بود که پیش از محدودیت های در نظر گرفته شده به خاطر شیوع ویروس کرونا در کشور انگلیس برگزار شده بود. روزنامه ساندی تایمز اما گزارش عجیبی درباره بازی لیورپول و اتلتیکو مادرید در آنفیلد منتشر کرده است. گروهی که داده های NHS را از طریق مدل سازی داده ها تجزیه و تحلیل می کنند، معتقدند بازی در آنفیلد منجر به ۴۱ مورد مرگ بین ۲۵ تا ۳۵ روز بعد از بازی شده است. همچنین بر اساس داده‌های آماری در زمان برگزاری بازی بین دو تیم لیورپول و اتلتیکو مادرید، اسپانیا آمار ۶۴۰ هزار و انگلیس ۱۰۰ هزار کرونایی را به ثبت رسانده بوده است.

ماه گذشته بود که خوزه لوییز مارتینز، شهردار مادرید هم اعتراف کرد که برگزاری بازی در آن زمان یک اشتباه محض بوده است. مارتینز در آن زمان به اودناسر گفته بود: «این منطقی نبود که سه هزار هوادار اتلتیکو مادرید بتوانند برای تماشای بازی به لیورپول سفر کنند. این یک اشتباه بود و فکر می‌کنم که در آن زمان احتیاج به احتیاط بیشتری وجود داشته است.» با این حال بعد از آن بازی دولت انگلیس از اقدامات خود برای برگزاری مسابقه لیورپول و اتلتیکو مادرید دفاع کرده بود. این در حالی است که تنها ۱۰ روز بعد دستورات مربوط به فاصله گذاری اجتماعی به شکل رسمی در این کشور صادر شد.

این اما پایان کار نبوده و ماجرا زمانی عجیب‌تر می‌شود که بدانیم در هفته دوم ماه مارس فستیوال بزرگ چلتنهام(فستیوالی مربوط به اسب سواری) نیز در کشور انگلیس برگزار شده که جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر را به سمت خود جلب کرده است. تحقیقات در این رابطه نیز نشان می دهد که بعد از این فستیوال حدود ۳۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دادند.

برگزاری این فستیوال در حالی بود که برگزارکنندگان اصرار داشتند اقدامات بهداشتی در این زمینه به طور کامل انجام شده است. آنها همچنین اعلام کردند که برای انجام این کار از دستور مقامات بهداشتی و دولتی پیروی کرده‌اند.

کد خبر: 1070461

وب گردی

وب گردی