کدام کارمندان باید ازحضور در ادارات خودداری کنند؟/ پرهیز از تجمع در محل کار

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با بیان اینکه کارمندان و ارباب رجوع در ادارات باید ترجیحا از ماسک استفاده کنند،گفت:کارمندانی که دارای علائم کرونا هستند از حضور در محل کار خودداری کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به فعالیت کارمندان دولت در ادارات گفت: یکی از مهمترین موضوعاتی که در بازگشت به کار کارمندان مطرح است، این است که آن افراد از حضور در مراکز پر تجمعی که در ادارات وجود دارد؛ مانند نمازخانهها و رستورانها اجتناب به عمل آورند تا شانس ابتلا به ویروس کرونا به حداقل برسد.

وی ادامه داد: به همین دلیل کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و محیط سه دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس شیوه نامه ابلاغی بازدیدهای دوره ای و تصادفی خود را انجام می دهند.

یکی از راه های پرخطر که در ادارات می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود فضاهایی است که در هنگام تناول غذا یا در هنگام معاشرت مانند نمازخانه اتفاق می‌افتد

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: درخواست بنده از همه کارمندان این است که با توجه به اینکه هنوز در تهران ما به شرایط نقطه مطلوب قطعی نرسیده‌ایم و هنوز به دلیل اینکه موارد جدید ابتلا و بستری در بخش های عادی ویژه وجود دارد، باید هرگونه تغییر الگوی اداری، شهری و مدنی در تهران همراه با رعایت استانداردهای قبلی باشد.

زالی گفت: دلیل این موضوع این است که ممکن است در ذهن شهروندان این موضوع اینگونه متبادر شود که اوضاع عادی است؛ طبیعتاً آنچه ما بارها اعلام کردیم حداقل در استان و شهر تهران لازم است کماکان بحث بهداشتی و ملاحظات مربوطه را جدی بگیریم.

وی تصریح کرد: یکی از راه های پرخطر که در ادارات می‌تواند منجر به انتقال ویروس شود فضاهایی است که در هنگام تناول غذا یا در هنگام معاشرت مانند نمازخانه اتفاق می‌افتد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: نکته بسیار مهم که باید به آن توجه شود اینکه اگر افرادی دچار علائم شوند مانند تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی ،آبریزش بینی، تغییر در الگوی تنفسی ،علائم گوارشی و احساس خستگی حتماً باید به پزشک مراجعه کنند.

زالی افزود: با توجه به اینکه ما در اپیدمی قرار داریم باید همه علائم را در قالب بیماری اپیدمی در نظر بگیریم واین افراد از مراجعه به ادارات خودداری کنند و مسئولان ادارات نیز باید از حضور این افراد جلوگیری کند.

اگر افرادی دچار علائم شوند مانند تب، سرفه، تنگی نفس، احساس درد عضلانی ،آبریزش بینی، تغییر در الگوی تنفسی ،علائم گوارشی و احساس خستگی حتماً باید به پزشک مراجعه کنند

وی اضافه کرد: در تهران در بررسی در طول دو ماه گذشته نشان می‌دهد که کمتر از ۴۰ درصد بیماران ما که به صورت قطعی مبتلا به کرونا بودند، تب داشتند؛ بنابراین علامت تب یا فته خیلی شایع در شهروندان بوده و نباید فردی که فکر کند چون تب ندارد علائمی از ابتلا ندارد .

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: افرادی که در دو هفته اخیر در منزلشان فرد یا اقوام نزدیک آن فرد کرونا مثبت بوده و با تماس نزدیک داشته اند، حضور این افراد در ادارات می‌تواند خطرناک باشد و باید به مسئولان ادارات خود این موضوع را اعلام کنند .

زالی تاکید کرد :نکته مهمی که بر آن تاکید داریم و باید به آن توجه شود این است که افرادی که در زمان کار اداری و حضور در ادارات ثابت شود که دچار بیماری کرونا هستند مطلقاً نباید این موضوع را اختفاء کرده و آن را کتمان کنند؛ چرا که می تواند بقیه افراد را دچار مشکل کند.

وی گفت: باز هم تاکید دارم کارمندان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و ترجیحاً خود و ارباب رجوع از ماسک استفاده کنند.

کارمندان رعایت فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشند و ترجیحاً خود و ارباب رجوع از ماسک استفاده کنند

فرمانده ستهد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران افزود: اگر در اتاق های مسقف در بسته قرار دارند پنجره ها باز باشد تا امکان جابجایی هوا فراهم شود؛ به خصوص اگر از از کولر استفاده می شود با بسته شدن تمام روزنه های پنجره اتاق ها شانس ابتلای ویروس در فضای بسته می تواند افزایش پیدا کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: اگر افراد می خواهند از کولراسفاده کنند باید بخشی از پنجره باز باشد تا امکان تهویه هوا وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070467

وب گردی

وب گردی