مهلت شرکت در استارتاپ «خونگی‌شو» تا 25 خرداد تمدید شد/ برگزاری 3 رویداد استارتاپی مجازی در تابستان

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: مهلت شرکت در رویداد استارتاپی «خونگی‌شو» تا 25 خرداد تمدید شده است.

علی شهابی مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های استارتاپی این واحد در روزهای تعطیلی دانشگاه اظهار کرد: ما در واحد یادگار امام(ره) از اسفندماه سال گذشته و روزهای ابتدایی شیوع کرونا، به این فکر افتادیم که رویدادهای استارتاپی از قبل برنامه ریزی شده را به گونه‌ای برگزار کنیم که امید و نشاط در روزهای قرنطینه و شیوع ویروس کرونا، در میان دانشجویان زنده شود.

وی افزود: حضور دانشجویان در خانه موجب می‌شد که از فضای تحصیلی و دانشگاهی خارج شوند و به سراغ ابزارهای رسانه‌ای بروند که بسیاری از آن ها، بذر ناامیدی را در افکار عمومی می‌کاشتند؛ به همین دلیل باید فعالیت‌هایی را آغاز می‌کردیم که علاوه بر تقویت امید و نشاط دانشجویان، فضای آرمانخواهی و نگاه حل مسئله در آن‌ها حفظ شود.

شهابی ادامه داد: برای این که دانشجویان بتوانند مهارت حل مسئله را به بهترین شکل ممکن در کنار آموزش‌های مجازی فرا بگیرند و با کلید واژه‌ ها و مولفه‌های موثر در حوزه کسب و کار آشنا شوند، اولین رویداد استارتاپی مجازی در سطح دانشگاه آزاد اسلامی تحت عنوان «خونگی شو» برگزار شد. این رویداد اولین تجربه ما محسوب می‌شد و شرایط کشور هم به گونه‌ای بود که از میزان استقبال دانشجویان از این رویداد آگاهی نداشتیم.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) تصریح کرد: باتوجه به شرایط کشور سعی کردیم شرایط حضور دانشجویان در این رویداد استارتاپی را مقداری ساده تر کنیم؛ به طوری که ثبت نام به صورت رایگان انجام می‌شد و تمامی افراد می‌توانستند با ارسال ویدئویی 1 دقیقه‌ای در این استارتاپ شرکت کنند. پس از داوری این ویدئوها، به شرکت کنندگان برای انجام پروژه‌های مرتبط با کسب کارهای خونگی و چالش‌های مرتبط با کرونا کمک می‌شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین رویداد استارتاپی مجازی در واحد یادگار امام(ره) گفت: دومین رویداد استارتاپی مجازی تحت عنوان «خونگی شو2» در ماه مبارک رمضان، باتوجه به موضوعات جدیدتر مانند فاصله گذاری اجتماعی و موضوعات مرتبط با حمل و نقل و ترافیک در زمان شیوع کرونا، برگزار شد که ایده‌های خوبی را توانستیم جذب کنیم. این رویداد همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد و تا عید سعید فطر ادامه داشت.

شهابی اضافه کرد: با توجه به تعداد بالای ایده‌های جذب شده و شرایط دشوار داوری ایده‌ها، فرصت شرکت در این استارتاپ را تا 25 خرداد افزایش دادیم و ایده پردازان می‌توانند در این مدت زمان، ایده‌های خود را ارتقا و در اختیار ما قرار دهند. متقاضیان می‌توانند ایده‌های خود را در قالب ویدئوی 1 دقیقه‌ای در سایت رسمی باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی بارگذاری و برای ما ارسال کنند.

مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) درباره سومین رویداد استارتاپی این واحد بیان کرد: این رویداد پس از امتحانات در تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد که پس از ابلاغ بخش‌نامه زمانبندی امتحانات دانشجویان، تاریخ دقیق برگزاری این استارتاپ را اعلام خواهیم کرد. پیش بینی می‌کنیم که این رویداد 13 تیرماه همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار کنیم.

وی گفت: پیش بینی می‌کنیم که اگر در فصل تابستان شرایط کشور به حالت عادی بازنگردد، 3 رویداد استارتاپی را به صورت مجازی برگزار کنیم؛ به گونه‌ای که در هرماه، یک رویداد برگزار شود؛ همچنین برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای مجازی در راستای دانش افزایی دانشجویان نیز در دستور کار واحد یادگار امام در فصل تابستان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070469

وب گردی

وب گردی