جزئیات برگزاری امتحانات تمامی پایه‌های تحصیلی اعلام شد

وزیر آموزش و پرورش جزئیات برگزاری آزمون‌های پایان ترم دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی را تشریح کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌و‌گوی زنده اینترنتی گفت: تولید بسته‌های آموزشی در دستور کار قرارگرفت و برای دانش آموزان امکان حضور در مدرسه را برای پاسخ به ابهامات و طرح سوال با مراجعه به مدرسه را در نظر گرفتیم.

وی با بیان اینکه اکنون آماده برگزاری امتحانات هستیم گفت: باید تلاش کنیم پایان خوش،‌اطمینان بخش و ایمنی را برای سال تحصیلی فراهم کنیم و از طرفی با پایان سال تحصیلی آمادگی لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید کسب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه براساس برآوردها زمان وداع با ویروس کرونا مشخص نیست گفت: با توجه به پیش‌بینی ادامه شیوع کرونا باید تلاش کنیم زندگی کردن در کنار کرونا و آموختن و تحصیل در کنار آن را یاد بگیریم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید ظرفیت خودمراقبتی را بالا ببریم و دانش آموزان باید بتوانند در شرایط متفویتی که مواجه می شوند از سلامت خود مراقبت کنند و در آموزش و پرورش باید از سلامت دانش آموزان مراقبت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برای برگزاری امتحانات نهایی چه تمهیدات بهداشتی در نظر گرفته شده است گفت: تلاش ما این است که با رعایت حداکثر ایمنی این کار انجام شود. در دو پایه نهم و دوزادهم آزمون به صورت حضوری برگزار می شود و در این راستا به همه مدارس ابلاغ کردیم که باید حداکثر مراقبت‌ها را به عمل آمورند.

وی ادامه داد: باید فاصله ایمن بین دانش آموزان رعایت شود، ‌از تراکم و اجتماع بین دانش آموزان جلوگیری شود و دانش آموزان با آرامش در امتحانات شرکت کنند.

حاجی میرزایی گفت: امتحانات پایه نهم آغاز و پایه دوازدهم از 17 خرداد آغاز می شود. تمام پایگاه های برگزاری آزمون موظف به انجام ضدعفونی هستند و بعد از برگزاری آزمون هم باید این پایگاه‌ها ضدعفونی شوند و دانش آموزان نیز باید با ماسک وارد شوند و مدارس این آمادگی را دارند که اگر دانش اموزی ماسک نداشت آن را برای دانش آموزان تامین کنند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: اگر این آزمون ها حضوری انجام شود، برای رعایت صلاح عمومی دانش آموزان مفیدتر است و همه تمهیدات را به عمل آوردیم تا خطری مواجه دانش آموزان نباشد.

وی در پاسخ به این سوال که برگزاری آزمون سایر پایه‌های دوره متوسطه چگونه است، گفت: برای سایرپایه‌ها اعلام کردیم که آزمون‌ها به صورت غیرحضوری انجام شود و براساس ارزیابی که معلمین از دانش آموزان دارند، چرا که از اسفند ماه معلمان با دانش‌آموزان در ارتباط بودند.

حاجی میرازیی ادامه داد: فرصتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شد تا رفع اشکال داشته باشند. معلمان از طریق کارهای عملی‌، تست‌هایی که به عمل می آورند، آزمون‌هایی که در زمان دایر بودن مدرسه به عمل آمد؛ همچنین ارزیابی عمومی که از دانش آموزان دارند، نمرات آنها را مدنظر قرار می دهند.

وی درخصوص برگزاری حضوری امتحانات عملی هنرستان ها اظهار کرد: آزمون هایی که الزاما باید عملی انجام شوند و باید توانمندی‌های حرفه‌ای و مهارتی دانش آموزان سنجیده شود حتما باید به صورت حضوری باشد. در همین راستا زمان را توسعه دادیم و دانش آموزان می‌توانند به هنرستان‌ها مراجعه کنند و به صورت حضوری در کارگاه‌ها آموزش‌ها ببینند و در آزمون مربوطه شرکت کنند.

وی گفت: شرکت در امتحانات تخصصی دروس فنی و حرفه ای نیز حضوری است.

وزیر آموزش و پرورش درخصوص شیوه برگزاری امتحانات سایر پایه‌ها گفت: در مورد دوره ابتدایی از آنجایی که آزمون به روش توصیفی است به همین صورت از سوی معلمان انجام خواهد شد. درخصوص پایه ویل معلمین باید مطمئن شوند که دانش آموز پایه ویل توانایی خواندن و نوشتن و حساب کردن را براساس برنامه‌ها کسب کرده باشد. در مورد سایر پایه‌ها آزمون توسط معلم و به روش غیرحضوری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070518

وب گردی

وب گردی