آخرین وضعیت افزایش کرایه تاکسی تهران با شیوع کرونا

 مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تشریح آخرین وضعیت افزایش کرایه تاکسی تهران با شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مرتضی ضامنی در خصوص تعیین تکلیف کرایه تاکسی‌ها با توجه به شیوع کرونا در کشور گفت: در کل کشور طبق پروتکل اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سوار کردن بیش از سه نفر در تاکسی‌ها با ممنوعیت روبه‌روست و در خصوص کرایه یک نفر مازاد هم هنوز شورای عالی ترافیک کشور اظهارنظری نکرده است و قرار بود اگر این مساله تداوم داشت، این مساله تعیین تکلیف شود، ولی هنوز این اقدام صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: در تهران هم تا جایی که من اطلاع دارم برچسب‌های چاپ شده در این خصوص دو حالت را در نظر گرفتند، ولی اینکه عملا این اتفاق به طور رسمی اعلام شده باشد، اینگونه نیست.

ضامنی در خصوص امکانات سازمان تاکسیرانی برای توزیع اقلام بهداشتی به رانندگان تاکسی از جمله ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و کاور جداکننده گفت: در زمینه محلول ضدعفونی به دلیل اینکه تولید انبوهی در این زمینه صورت گرفت، عملا مشکل تامین این کالا در سطح کشور حل شد.

وی گفت: اکنون در حوزه ماسک هم تقریبا به این مساله رسیده‌ایم که ماسک در اختیار همه وجود دارد و قیمتش نسبت به قبل از تعادل بیشتری برخوردار شده است.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در خصوص دستکش همچنان با مشکل مواجه هستیم. همچنین کاور جداکننده هم از مواردی بود که به رانندگان اعلام کردیم که حتما باید از این اقلام استفاده کنند، اما تمامی این موارد از جمله مباحثی هستند که بار هزینه‌ای برای رانندگان به بار دارد و زمانبر است.

وی گفت: از طرفی شهرداری استان‌های مختلف کشور با توجه به تعداد اولویت مسافران در خطوط پرحجم اقدام به تامین این اقلام در سطح شهر‌های مختلف اقدام کرده و خودشان هزینه را پرداخت می‌کنند تا متناسب با توان تولید و اعتبارات درنظر گرفته شده در این بخش ناوگان حمل و نقلی به این مساله مجهز شوند.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1070521

وب گردی

وب گردی