اختیارات چگونگی برگزاری امتحانات حضوری پایه نهم باشورای مدرسه است

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش و پرورش گفت: اختیارات برگزاری امتحان و طراحی و تصحیح اوراق امتحانات پایه نهم با شورای مدرسه است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و کیفیت آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته پخش شد، در خصوص اینکه آموزش مجازی آیا قابلیت ثبت در سوابق تحصیلی را دارد یا خیر و اینکه آیا منجر به هدایت تحصیلی شده و از کیفیت لازم برخوردار بوده است گفت: آموزش مجازی سابقه طولانی در دنیا دارد و چیز جدیدی نیست و در کشور ما ابداع شده باشد. اما درباره چند و چون آن و شیوه‌هایش، در برخی واحدهای آموزشی از قبل واردش شده بودیم و آموزش مکمل به شکل الکترونیکی و از راه دور بوده است.

وی تاکید کرد: اگر این آموزش‌ها به درستی اجرا شود مثل آنچه در شبکه شاد انجام گرفت می‌تواند نتیجه اش که نظر معلم است به عنوان ثبت سوابق مورد وثوق باشد.

ساکی ادامه داد: اما با وجود آنکه آموزش مجازی پذیرفته شده است و در دانشگاه نیز شیوه آموزش پذیرفته شده‌ای است اما در دبستان و دوره متوسطه جای کلاس حضوری را نمی‌تواند بگیرد. چرا که در مدرسه علاوه بر انتقال دانش، رشد اخلاقی و دینی و… رخ می‌دهد و تأثیر و تاثری که دانش آموز از معلم و همکلاسی‌ها می‌گیرند مهم است. فرایند یاد دهی و یادگیری چند ضلع دارد.

وی درباره چرایی تاکید بر برگزاری آزمون حضوری علیرغم نگرانی دانش آموزان بیان کرد: ما به دغدغه‌های مردم احترام می‌گذاریم و سلامت دانش آموزان در اولویت است و برای همین مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا را گرفتیم. این ستاد به تدریج و هوشمندانه مجوزهای بازگشایی فعالیت‌ها را داده است و برای همین در ۱۰ پایه ما آزمون غیرحضوری داریم و در اختیار شورای مدرسه است اما در پایه نهم و دوازدهم امتحانات و نمرات سرنوشت ساز است.

ساکی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا پروتکل را مشخص کرده است و به همه واحدها ابلاغ شده است. مجری و ناظران نیز مشخص هستند. ببینید نمرات پایه نهم ضریب سه در هدایت تحصیلی دارد و ما برای جلوگیری از تراکم دانش آموزان در یک رشته باید به نمرات قابل استناد رجوع کنیم. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناظران حتی از دانشکده‌های علوم پزشکی هستند که نظارت کنند گندزدایی ها صورت گرفته است یا نه و یا در ورود و خروج و جلوگیری از تراکم پروتکل‌ها رعایت می‌شود یا نه. ما هم مثل سایر فعالیت‌ها که مجوز برای بازگشایی گرفتند، مجوز را گرفتیم.

وی در پایان گفت: ما در پایه نهم امتحانات هماهنگ استانی را حذف کردیم و حتی اعلام کردیم اگر مدرسه‌ای مثلاً سه کلاس پایه نهم دارد می‌تواند در سه روز امتحان یک درس را بگیرد. کل اختیارات برگزاری امتحان و طراحی و تصحیح اوراق پایه نهم با شورای مدرسه است. کسی هم که در امتحانات شرکت نکند فرصت دارد در شهریور شرکت کند. ماسک و دستکش را خود دانش آموزان باید همراه داشته باشند اما برای ۱۰ درصد که ممکن است به هر دلیل این ملزومات را نداشته باشند، ما ماسک و دستکش تهیه می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070522

وب گردی

وب گردی