مهلت ثبت‌نام مدارس عشایری اعلام شد/ ثبت‌نام نوآموزان اجباری است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش‌آموزان مناطق عشایرنشین تا پایان آذرماه می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند.

محمدرضا سیفی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایر اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید زمان آغاز سال تحصیلی در مناطق عشایرنشین به علت ییلاق و قشلاق متفاوت است. به همین دلیل تمهیداتی در راستای ثبت‌نام دانش‌آموزان عشایری تا پایان آذر ماه 99 در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: سال تحصیلی این مناطق نسبت به سایر نقاط کشور متفاوت است. در ایامی که ویروس کرونا در کشور شایع شده بود، 90 درصد محتوای کتاب‌های درسی در مناطق عشایر نشین به پایان رسیده بود، برای 10 درصد باقی مانده اقدامات متنوعی برای آموزش آن‌ها در تظر گرفته شده بود.

سیفی خاطرنشان کرد:‌ دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تمهیداتی در زمینه ثبت‌نام این دانش‌آموزان در نظر گرفته است،‌ دانش‌آموزان تا پایان اسفندماه فرصت دارند نسبت به ثبت‌نام در مدارس اقدام کنند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: همچنین ثبت‌نام نوآموزان پیش‌دبستانی در مناطق عشایرنشین به صورت رایگان، ‌همگانی و اجباری است، به همین منظور لازم است خانواده‌ها برای ثبت‌نام نوآموزان خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070525

وب گردی

وب گردی