بخشی از هزینه طرح‌های پژوهشی دانش‌آموزان سما تامین می‌شود/ تمرکز بر مهارت‌افزایی دانش‌آموزان در فصل تابستان

معاون دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تامین بخشی از هزینه‌ طرح‌های پژوهشی و شرکت دانش‌آموزان در جشنواره‌ها و مسابقات مهم علمی کشور، از جمله حمایت‌های باشگاه پژوهشگران جوان از طرح‌های دانش‌آموزی خواهد بود.

سعید سرکاراتی معاون دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های پژوهشی و استارتاپی مدارس سما اظهار کرد: فعالیت‌های استارتاپی مدارس سما فعلا با توجه به تعطیلات و امتحانات پایان ترم متوقف شده است؛ اما برای فصل تابستان و سال تحصیلی جدید، برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته ایم.

وی افزود: برنامه اصلی معاونت دانش آموزی باشگاه پژوهشگران جوان، متمرکز بر توانمندسازی دانش آموزان خواهد بود؛ در این حوزه در نظر داریم تعداد زیادی از مهارت‌های مورد نیاز دانش آموزان در زمینه‌های مختلف را به صورت مجازی ارائه دهیم. در وب‌سایت باشگاه نیز تعدادی از مهارت‌ها را به عنوان نمونه در قالب فیلم‌های کوتاه 15 دقیقه‌ای قرار خواهیم داد.

سرکاراتی با اشاره به حمایت از دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان سما در سال تحصیلی جدید ادامه داد: در این حوزه با توجه به این که دارای شاکله و ساختار منظمی نیستند، حمایت‌ها به صورت موردی و خاص انجام خواهد شد. برنامه ما برای سال تحصیلی جدید، حمایت بیشتر از طرح‌های پژوهشی دانش آموزان به صورت خاص و ویژه است.

معاون دانش‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: برای ارزیابی طرح‌های دانش آموزی برخلاف طرح‌های دانشجویی، به کاربردی بودن آن توجه چندانی نخواهیم کرد و جزو مولفه‌های اصلی برای حمایت از آن‌ها نخواهد بود؛ در واقع برای حمایت از طرح‌های دانش آموزی، موضوعاتی از قبیل عملیاتی بودن طرح، جذابیت و توانمندی علمی را مد نظر قرار خواهیم داد. در واقع هدف اصلی ما، رشد دانش‌آموزان و نخبگان است تا برای طرح‌های بزرگتر آماده شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های پژوهشی درحال به صورت موردی حمایت خواهند شد؛ تامین بخشی از هزینه‌ طرح‌های پژوهشی و شرکت دانش آموزان در جشنواره‌ها و مسابقات مهم علمی کشور، از جمله حمایت‌های باشگاه پژوهشگران جوان از طرح‌های دانش آموزی خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070541

وب گردی

وب گردی