احتمال اعمال تحریم‌های بیشتر علیه خط لوله گاز روسیه به اروپا توسط آمریکا

سناتورهای آمریکایی در تلاش هستند تا تحریم‌های جدیدی را علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2 اعمال کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آنکه اقدامات پیشین آمریکا نتوانست به متوقف شدن اجرای خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به "نورد استریم 2" منجر شود حالا خبر می‌رسد سناتورهای آمریکایی در تلاش هستند تا با اعمال تحریم‌های بیشتر جلوی تکمیل شدن این خط لوله را بگیرند.

به گزارش راشاتودی، قرار است این تحریم‌ها از سوی سناتورهایی نظر تد کروز جمهوری‌خواه و جین شاهین دموکرات در جلسه سنا در روز دوشنبه مطرح شود.

این سناتورها هنوز درباره این خبر که تا چند روز دیگر شاهد ارائه این طرح خواهیم بود،‌ موضعی نگرفته‌اند.

کروز، پیشتر توئیت مربوط به تصمیم سناتورهای آمریکایی برای اعمال تحریم‌ بیشتر علیه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را بازنشر داده بود.

با اینکه هنوز مشخص نیست این دو سناتور آمریکایی چه اقداماتی را در طرح خود خواهند آورد اما انتظار می‌رود آنها به سمت تحریم هر کشتی و یا شخصی که به اتمام این پروژه کمک کند، بروند.

همین دو سناتور بودند که سال گذشته میلادی هم طرح تحریم خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را مطرح کرده و در سنای آمریکا به تصویب رساندند.

سخنگوی تد کروز پیشتر گفته بود تمام گزینه‌ها برای جلوگیری از تکمیل این خط لوله روی میز است.

دفتر خدمات تحقیقاتی کنگره آمریکا، روز پنجشنبه اعلام کرد که اعضای کنگره ممکن است تحریم‌های جدیدی را در واکنش به از سرگیری ساخت بخش باقیمانده از خط لوله نورد استریم 2 توسط روسیه علیه این پروژه اعمال کند.

روسیه و شرکای حاضر در این پروژه از جمله آلمان، بارها نسبت به اقدام واشنگتن برای جلوگیری از تکمیل نورد استریم 2، انتقاد کرده‌اند.

اخیرا آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، طی گفت‌گو با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، از مخالفت جدی برلین با برخی سیاست‌های آمریکا از جمله تحریم‌ها علیه نورد استریم 2، خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070562

وب گردی

وب گردی