فناوری ایرانی در آب‌معدنی طعم‌دار کره‌ای!

محققان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از فناوری نانو فرمولاسیون حل کردن چربی در آب برای تولید مکمل‌های غذایی را به یک شرکت کره‌ای فروخته اند و در ادامه با استفاده از این فناوری آب معدنی‌های حاوی اسیدهای چرب را در کشور تولید کردند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،علیرضا نعیمی، عضو هیات مدیره این شرکت فناور در این باره گفت: در حین بازدید از کره‌جنوبی به منظور تعریف پروژه‌ای در حوزه بازیافت، متوجه شدیم گروه سرمایه‌گذاری در این کشور به دنبال فناوری است که بتوان چربی‌ها را در آب حل کرد و از آن در صنعت مواد غذایی استفاده کرد و ما پس از بازگشت به ایران روی توسعه این فناوری کار کردیم و در نهایت موفق به ارائه فناوری در این زمینه شدیم.

وی با بیان اینکه فرمولاسیون این فناوری به شرکتی در کره‌جنوبی فروخته شد، اظهار کرد: این فناوری در بخش مکمل‌ها و مواد غذایی استفاده می‌شود و در حال حاضر در کره با استفاده از این فرمولاسیون، امگا ۶ و اسیدهای چرب مفید در آب حل شده و با افزودن اسانس، محصول آب معدنی طعم‌دار حاوی مکمل‌های مفید برای بدن تولید و به بازار عرضه می‌شود.

نعیمی با اشاره به تجاری سازی این فناوری با بیان اینکه از این فناوری برای تولید مکمل‌های حاوی اسیدهای چرب و امگا استفاده و مکمل غذایی تولید کردیم، ادامه داد: در حال حاضر مکمل‌های حاوی روغن ماهی بوی زننده‌ای دارند در نتیجه استفاده از آن با مشکلاتی روبرو است و این در حالی است که برخی افراد نظیر کودکان مبتلا به اوتیسم باید از چنین روغن‌هایی استفاده کنند. ما مکملی ساختیم که فاقد بوی بد بوده و در عین حال جذب بالایی دارد.

طبق اعلام ستاد نانو، به گفته این محقق به دلیل فرمولاسیون نانویی این فناوری، انحلال چربی در آب به خوبی صورت می‌گیرد و همچنین جذب مواد مکمل نیز با کارایی بالاتری نسبت به روش‌های رایج انجام می شود. قیمت این محصول تقریبا ۵۰ درصد کمتر از نمونه خارجی است در حالی که جذب بهتر داشته و در عین حال بوی بد نیز ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070591

وب گردی

وب گردی