آغاز ثبت‌نام آزمون کاردانی دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای و مؤسسات غیرانتفاعی از امروز

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور ازآغاز ثبت‌نام آزمون کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و‌حرفه‌ای و مؤسسات غیرانتفاعی از امروز خبر داد.

فاطمه زرین آمیزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ثبت‌نام کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه‌ای و موسسات غیر‌انتفاعی اظهار کرد: ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی منحصراً به صورت اینترنتی از امروز 11 خرداد ماه آغاز و تا ساعت 24 یکشنبه 18 خردادماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه، در صورتی که دارای شرایط مذکور باشند، به عنوان داوطلب این دوره منحصراً در یک رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و کد رایانه ای دیپلم خود (طبق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته آزمون) متقاضی شوند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: پذیرش در تعدادی از رشته‌های امتحانی مذکور بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی یا معدل کل دیپلم صورت می‌گیرد. تمامی متقاضیان، اعم از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنان با آزمون یا براساس سوابق تحصیلی باشد، لازم است که مطابق ضوابط دفترچه راهنما و توضیحات این اطلاعیه در آزمون مذکور ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. در صورت عدم ثبت‌نام در تاریخ مقرر، پذیرش متقاضی پس از پایان مهلت تعیین شده امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: ‌داوطلبان برای ثبت‌نام باید به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند. داوطلبان در مرحله بعد باید به سامانه جمع‌آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون ورود به دانشگاه‌ها برای مشاهده اطلاعات و دریافت کد سوابق تحصیلی (منحصراً برای دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال‌های 1396 تا 1398) مراجعه کرده و کدسوابق تحصیلی پایگاه اطلاع رسانی این سازمان برای ثبت‌نام در آزمون درج کنند.

زرین آمیزی در پایان خاطرنشان کرد:‌ دانش آموزان شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال جاری و همچنین دارندگان دیپلم شاخه فنی و حرفه‌ای یا کاردانش و یا شاخه نظری سال 95 و قبل از آن نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی و ارائه آن ندارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070595

وب گردی

وب گردی