دانشگاهیان در برابر افول جایگاه دانشگاه و استاد سکوت نخواهند کرد

جمعی از تشکل‌های دانشجویی سیستان‌و‌بلوچستان در نامه‌ای خواستار توضیح وزیر علوم درباره پرونده جذب نماینده سابق مردم سراوان به‌عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه شدند و بیان کردند: اجازه افول جایگاه علمی استادان را نخواهند داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان در نامه‌ای به منصور غلامی وزیر علوم خواستند تا جهت تنویر افکار عموم بویژه نخبگان و دانشگاهیان پیرامون پرونده جذب محمد باسط دُرازهی نماینده سابق مردم سراوان در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه توضیح دهد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: خبرهای واصله از سوی خبرگزاری‌های رسمی به نقل از منابع معتبر حاکی از آن است که آقای دُرازهی نماینده سابق مردم شریف سراوان در مجلس شورای اسلامی با رانت نمایندگی در روزهای پایانی مجلس دهم قرار است عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی سراوان ( استان سیستان و بلوچستان) شود.

در نامه به وزیر علوم آمده است: پیش‌تر موضوع سرقت علمی ایشان توسط جنبش دانشجویی مورد اعتراض قرار گرفته و فحاشی و رفتار حاشیه سازشان با یکی از کارمندان خدوم دولتی موجب وهن جایگاه نمایندگی و سوء شهرت گردید. این رفتارهای تاسف بار با هیچگونه توضیح و توجیهی قابل جبران نخواهد بود.

دانشجویان دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تاکید کردند: در حالی که عدم صلاحیت عمومی و علمی فردی هتاک که دارای سابقه سرقت علمی است از بدیهیات است، چگونه دانشگاه سراوان و نیز وزارت عتف پرونده‌های صلاحیت علمی و عمومی ایشان را تایید کرده‌اند؟ آیا چنین موضوعی جز با رانت و لابی گری قابل رخ دادن است؟ آیا این فاجعه باعث نزول‌شان قانون و جایگاه آموزش عالی نخواهد شد؟

در بخش پایانی این نامه آمده است: از جنابعالی به عنوان مقام عالی وزارت درخواست می‌شود جهت تنویر افکار عموم بویژه نخبگان و دانشگاهیان پیرامون پرونده جذب ایشان توضیحاتی ارائه فرمائید. بی‌شک دانشگاهیان و تشکل‌های دانشجویی در برابر افول جایگاه دانشگاه و استاد سکوت نخواهند کرد و موضوع را تا حصول نتیجه ی قانونی از مراجع ذی صلاح پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070626

وب گردی

وب گردی