مهار آتش‌سوزی مراتع بوشهر پس از 9 روز

 به گفته مدیر‌کل مدیریت بحران استان بوشهر، ۳ آتش‌سوزی گسترده استان پس از ۹ روز خاموش شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، جهانگیر دهقان گفت: سه آتش سوزی بزرگ و چندین آتش سوزی کوچک از جمعه هفته گذشته تا شب گذشته، به مدت ۹ روز در استان بوشهر رخ داد.

وی افزود: در این ۹ روز، ۵۴۰ هکتار از مراتع در دهرود شهرستان دشستان و ۸۰ هکتار خاییز تنگستان در آتش سوخت. همچنین آتش منطقه کوهسیاه روز گذشته مهار شد که هنوز میزان خسارات آن مورد بررسی قرار نگرفته است.

این مسئول استانی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی گفت: در برخی فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی، شاهد استفاده مردم از الاغ برای عبور از منطقه کوهستانی و خاموش کردن آتش هستیم. این مسئله نشانگر مشارکت مردم و عشایر در خاموش کردن آتش از همان لحظات اولیه با تجهیزات سنتی بود که بسیاری ستودنی است.

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر درباره خسارات جانی بیان کرد: خوشبختانه کسی در این حوادث صدمه جسمی ندید. همچنین مراتع از بین رفته، متعلق به منابع طبیعی بود و زمین کشاورزی مردم نبودند.

دهقان درباره اقدامات پیشگیرانه ادامه داد: آتش سوزی‌های اخیر و اقدامات انجام شده چندین بار در جلسات مشترک دستگاه‌های مربوط بررسی و مقرر شد برای جلوگیری از گسترش آتش سوزی ها، چندین تیم واکنش سریع در تمام شهرستان‌ها ایجاد شود؛ همچنین تهیه تجهیزات اولیه مقابله با آتش، در هر شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول استانی با اشاره به نیاز جدی استان به بالگرد گفت: بسیاری از مناطقی در آن‌ها آتش سوزی‌های گسترده رخ می‌دهد، صعب العبور و کوهستانی هستند و نیرو‌های امدادی نمی‌توانند به موقع به محل حادثه برسند، بنابراین درخواست کردیم بالگرد در اختیار استان قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استان بوشهر افزود: متاسفانه بالگرد هلال احمر مستقر در استان دچار نقص فنی شد و ما نیازمند بالگرد آب پاش در دوماه آینده هستیم.

دهقان درباره علت آتش سوزی‌های اخیر استان گفت: به نظر می‌رسد دو آتش سوزی اول، بر اثر خطای انسانی رخ داده است که از سوی مراجع قضایی در حال بررسی است؛ اما صاعقه علت آخرین آتش‌سوزی بود.

میزان


انتهای پیام/

کد خبر: 1070628

وب گردی

وب گردی