آخرین میخ‌ها به تابوت مشروعیت اسکوچیچ/ قرارداد ستاره پرسپولیس فسخ شد/ ۷ کیلو اضافه وزن برای بازیکن استقلال

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

ایسکانیوز_هادی شاه مرادی؛ حجم اخبار فوتبال کشورمان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال ایران، به شما این فرصت را بدهیم که در وقت خود صرفه جویی کنید.

قرارداد استوکس فسخ شد؛ پرسپولیس برنده می‌شود؟

مهدی خواجوند در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، گفت: «پس از بررسی‌هایی که انجام شد و در پی نامه‌نگاری‌هایی که قبل از این انجام داده بودیم، امروز شنبه نامه فسخ قرارداد آنتونی استوکس و درخواست غرامت از وی برای وکیل و مدیربرنامه‌های این بازیکن ارسال شد. بند فسخ قرارداد با توجه به غیبت غیر موجه این بازیکن، فعال شد. در این مدت نامه‌نگاری‌ها و اقدام‌های حقوقی مختلفی داشتیم. وی از قبل تعطیلات از حضور در بازی‌ها، تمرینات و ایران امتناع کرده بود. بر این اساس طبق مفاد قرارداد اقدام شد و نامه فسخ و پرداخت غرامت به باشگاه، برای وکیل وی ارسال گردید.» حالا باید دید واکنش استوکس و وکیلش به این اقدام پرسپولیسی ها چه خواهد بود. پرسپولیسی ها که مدعی هستند قرارداد با استوکس کاملا حرفه ای و استاندارد بسته شده و هر اتفاقی رخ دهد آنها برنده نهایی این پرونده خواهند بود.

مشکل که فقط کرونا نیست!

این روزها خیلی از بازیکنان لیگ برتری دل‌شان نمی‌خواهد به زمین برگردند. رفقا دنبال این هستند که پشت سنگر کرونا، لیگ را لغو کنند و فقط پول استراحت کردن‌شان را بگیرند. همه جمله‌سازی‌ها با کرونا هم تکراری شده، اما حالا عقیل کعبی یک نوآوری جالب به خرج داده است. مدافع صنعت نفت آبادان گفته: «مشکل ما فقط کرونا نیست. گرمای هوای آبادان اجازه نمی‌دهد نفس بکشیم، چه برسد به اینکه بدنسازی کنیم.» امر دیگری نیست؟ بهانه دیگری ندارید؟ زمین کج نیست احیانا؟ خب الان بقیه مردم آبادان در هوای خنک دارند کار و زندگی می‌کنند؟ یا مثلا رقبای شما قرار نیست به این شهر بیایند و در همین هوا مقابل‌تان بازی کنند؟ اصلا همه بازی‌های صنعت را تا اسفند به تعویق می‌اندازیم. اینطوری خوب است؟ ما مطلقا راضی نیستیم شما فوتبالیست‌های عزیز یک سر سوزن اذیت شوید.

برای صادقی؛ الان تو بلد بودی حرف بزنی؟

محمدحسین کنعانی‌زادگان برای هزارمین بار گفته از حضور در استقلال پشیمان است و هر بار هم برای جا انداختن این موضوع، غلظت مصاحبه‌اش را بیشتر می‌کند. با او کاری نداریم؛ چه اینکه وقتی یک نفر قادر است ظرف یک‌ ماه از 6قلب قرمز به 4قلب آبی شیفت کند، باز هم توانایی چنین تغییری را خواهد داشت. با این همه واکنشی که امیرحسین صادقی به مصاحبه کنعانی‌زادگان نشان داده، به‌مراتب زشت‌تر است. صادقی که معلوم نیست چرا تریپ عصبانی‌ها را برداشته و ول‌کن هم نیست، گفته: «کنعانی که هیچ، بزرگ ترهای پرسپولیس هم حرف زدن بلد نیستند.» خب برادر من؛ این الان خیلی جمله قشنگ و خوشایندی بود که شما به زبان آوردی؟ با این اظهارات ثابت کردی خودت خیلی خوب حرف می‌زنی؟ با این رفتارهای شما، چرا هواداران 13‌ساله نباید در اینستاگرام همدیگر را فحش‌کش کنند؟

پرسپولیس مطالبات شهرخودرو را نمی‌دهد؟

مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای جذب یحیی گل محمدی مبلغ زیادی را برای دریافت رضایت نامه این مربی چک دادند که هنوز موفق به پرداخت آن نشدند. تنها پرداختی باشگاه پرسپولیس در آن زمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که به صورت نقدی پرداخت شد و قرار بود مابقی پول رضایتنامه در چند فقره چک به باشگاه شهرخودرو پرداخت شود که هنوز این اتفاق رخ نداده است. اکنون چک‌ها در چند فقره برگشت خورده است و این می‌تواند دردسر‌های زیادی برای سرخ‌ها داشته باشد.

درحالیکه فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه شهرخودرو انتقادات زیادی را به مدیران تیم سرخپوش وارد کرده بود، رسول پناه در این باره بیان کرد: رضایت‌نامه وصول شد، اما مشکلی درباره چک‌های باشگاه شهر خودرو وجود دارد که از سازمان بازرسی کل کشور استعلام کردیم تا اصل قرارداد با پرسپولیس تعیین تکلیف شود. متأسفانه اشکالات فنی وجود دارد. یکی از مسائل این است که صاحبان امضای باشگاه پرسپولیس که باید مدیرعامل و یکی از اعضای هیئت مدیره باشند، آن را امضا نکرده‌اند. در این باره شائبه وجود دارد و از مراجع نظارتی خواستیم به موضوع رسیدگی کنند.

آخرین میخ‌ها به تابوت مشروعیت اسکوچیچ

آیا دراگان اسکوچیچ بهترین انتخاب برای تیم ملی بود؟ نه. آیا او در قواره‌های کی‌روش یا برانکو است؟ نه. آیا انتخاب دراگان توانست افکار عمومی را متقاعد کند؟ نه. همه اینها و یک کرور سؤال و جواب مشابه دیگر سر جایش، اما هیچ‌ کدام اینها نوع رفتار امروز فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ را توجیه نمی‌کند. هر روز از یک گوشه دنیا خبر مذاکره ایرانی‌ها با یک مربی منتشر می‌شود؛ از گابریل کالدرون تا استراماچونی و حالا هم ویلی سانیول. ما آن قدر صاف و ساده‌ایم که همه تکذیب‌های مدیران صدیق فدراسیون را باور می‌کنیم، اما سؤال اینجاست که چرا از این شایعه‌ها مثلا اطراف برانکو و نیمکت تیم ملی عمان نیست؟ چرا باید این همه دروغ فقط در مورد آلترناتیو اسکوچیچ ساخته شود؟ اگر فرض کنیم همه اینها شیطنت داخلی است، چرا رسانه‌های بین‌المللی باید یک گوشه این بازی را بگیرند؟

مسئله اینجاست که اسکوچیچ در حالت عادی هم در سمتی به بزرگی هدایت تیم ملی ایران با بحران مشروعیت مواجه بود. حالا اما بازی دنباله‌دار جانشین‌یابی برای او، این معضل را جدی‌تر کرده است. فردا بازیکنان با کدام «باور» باید زیر نظر اسکو کار کنند و حرفش را بخوانند؟ وقتی اسم مربی روی کاغذ ضعیف است، حداقل باید یک پشتیبانی قوی از او صورت بگیرد تا مشکلات کاهش بیابد، اما در مورد اسکوچیچ همین موهبت هم در حال دریغ شدن است. کار کردن با برخی ستارگان پرادعای فوتبال ایران ساده نیست و حالا این شایعات رنگارنگ، اوضاع را برای مربی کروات بدتر هم می‌کند. بدشانسی بزرگ‌تر اسکوچیچ هم تعطیل شدن همه برنامه‌های تیم ملی به‌ خاطر ویروس کرونا است؛ در غیر این صورت او الان باید ۲ بازی برگشت با هنگ‌کنگ و کامبوج را پشت سر گذاشته و برای بازی‌های حیاتی با عراق و بحرین آماده می‌شد. در این صورت شایعات خودبه‌خود متوقف می‌شد اما فعلا ویروس هم به ضرر اسکوچیچ عمل کرده است.»

توهین هم آدابی دارد آقای سوشا!

وحید قلیچ، روز پنج شنبه در استوری اینستاگرامی خود با تصویری سوشا مکانی را به شخصیت کارتونی باب اسفنجی تشبیه کرد. استوری که با واکنش تند دروازه‌بان سابق پرسپولیس همراه بود. سوشا مکانی در جواب استوری وحید قلیچ جملات تندی را گفت. سوشا مکانی در لایو اینستاگرامی خود خطاب به وحید قلیچ گفت: «دهانت را آب بکش. ما در شهر خودمان پیشکسوتان دروازه‌بانی خیلی بزرگی داریم که تو با آنها قابل مقایسه نیستی. شما که در آن مکانیکی چند نفر را دور خودت جمع می‌کنی و شروع می‌کنی به این و آن گیر میدی و تبریک تولد بگویی. یک شماره حساب به من بده من ماهیانه پول به حسابت می‌ریزم تا زیپ دهنت را ببندی. الان می‌گویم که هیچ احترامی برایت قائل نیستم چون تو شعور نداری. تو یک آدم بی‌شعور هستی که می‌خواهی با به این و آن گیر دادن به یک جایی برسی.» البته ویدئوی اصلی پاسخ سوشا به قلیچ طولانی است و توهین‌های زشت و غیراخلاقی او به دروازه‌بان پیشکسوت پرسپولیس بسیار بیشتر از این چند خط است و خیلی از آنها حتی قابل نوشتن و چاپ هم نیست. از سوی دیگر به صحبت‌های وحید قلیچ هم نقدهای زیادی وارد است و به نظر می رسد خود او هم بدش نمی آید با حرف های جنجالی خبرساز شود و تبدیل به تیتر رسانه‌ها شود اما این حرف‌های قلیچ هرگز مجوزی برای توهین به او از طرف سوشا یا هر آدم دیگری صادر نمی‌کند. آن هم توهین‌هایی با این شدت و غلظت! سوشا خیلی راحت می‌توانست در همین لایو اینستاگرامی با احترام بیشتری با قلیچ حرف بزند و از پیشکسوت خودش بخواهد دیگر به او طعنه نزند. اما بی‌احترامی به قلیچ باعث می‌شود تا در این مجادله کمتر کسی حق را به سوشا بدهد. آیا واقعا در شهر موردنظر سوشا دروازه‌بانانی هستند که قلیچ با آنها قابل مقایسه نیست؟ آقای سوشا، قلیچ از نظر فنی قطعا از شما دروازه‌بان بهتری بود و اگر در این دوره فوتبال بازی می‌کرد، آن قدر پول می‌گرفت که نیازی به صدقه ماهانه شما نداشته باشد. بگذریم که کم نیستند کسانی که معتقدند شما در این فوتبال به جاها و چیزهایی رسیدید که استحقاقش را نداشتید. دلیل می‌خواهید؟ همین که پول‌تان را به رخ کسی می‌کشید که از شما برای داشتن همین پول‌ها سزاوارتر است! خلاصه این که اگر می‌خواهی جواب توهین یا بی‌احترامی کسی را هم بدهی، آدابش را رعایت کن استاد!

تماس اسپورتینگ با کی‌روش؛ تمجید از طارمی

پرتغالی‌ها وقتی بخواهند بازیکنی از ایران جذب کنند، به اولین کسی که زنگ می‌زنند کارلوس کی‌روش است. زنگ می‌زنند و از او مشاوره می‌گیرند که فلان بازیکن چطور است، آیا راست کارشان هست یا نه؟

بنابراین وقتی مسئولان ریوآوه در پی جذب مهدی طارمی بودند، با کی‌روش تماس گرفتند و مهدی هم برای اینکه ریوآوه را انتخاب کند، با کارلوس تماس گرفت. کی‌روش که پیش مسئولان این باشگاه از مهدی تعریف کرده بود، به طارمی هم گفت انتخاب ریوآوه، خوب است، چون جایی است که می‌تواند بازی کند و خودی نشان دهد. اتفاقاً پیش‌بینی او کاملاً درست از آب درآمد. طارمی با تلاش مثال‌زدنی‌اش، خیلی زود تبدیل به بهترین بازیکن ریوآوه شد و نامش را سر زبان‌ها انداخت. مهدی جایی رفت که برایش ریسک نکرد. خودش می‌دانست در ریوآوه فیکس خواهد بود، بنابراین جا برای درخشش دارد ولی ممکن بود رفتن به یک تیم بزرگتر از او بازیکنی بسازد که اینقدر شانس بازی نداشته باشد.

حالا، اما مهدی بعد از استارت فوق العاده‌اش در ریوآوه، با پیشنهادات زیادی روبه‌رو است. باشگاه اسپورتینگ که رونالدو را کشف کرد، شدیداً به دنبال مهدی افتاده و قصد دارد این بازیکن را به خدمت بگیرد. از پرتغال خبر می‌رسد باشگاه اسپورتینگ حتی با کارلوس کی‌روش تماس گرفته و از او درباره طارمی پرسیده است، کی‌روش هم از مهدی تمجید ویژه‌ای کرده و گفته بازیکن فوق العاده‌ای است. اسپورتینگ یکی از مشتریان پر و پا قرص طارمی است و امیدوار است در تابستان آینده بتوانند این بازیکن را جذب کنند. طارمی هم این روز‌ها به طور کامل سکوت کرده و چیزی درباره آینده نمی‌گوید.

بازیکن استقلال ۷ کیلو اضافه وزن آورد!

یکی از بازیکنان معروف استقلال استعداد زیادی در چاق شدن دارد، به همین دلیل تعطیلات فوتبال، بیش از همه به او ضربه زد! این بازیکن که به خانه مادرش رفته و در این مدت غذای چرب زیاد خورده، ۷ کیلو وزن اضافه کرده است. بعد از بازگشت بازیکن فوق به تمرینات تیم، وقتی پزشک تیم وزنش کرد با خنده به او گفت: ظاهراً این تعطیلات و غذا‌هایی که خورده، با مزاجش سازگار بوده است. شنیدیم بعضی از بازیکنان هم با او شوخی می‌‎کنند که بدجور چاق شده است. در روز اول تمرین استقلال هم این چهره دور زمین دوید تا فعلاً بنای وزن کم کردن را بگذارد. قرار است این بازیکن تمرینات ویژه‌ای برای کاهش وزن داشته باشد.

ادعای عجیب؛ تراکتور تست مثبت ارائه نکرده است!

طی روزهای گذشته دو باشگاه تراکتور و ماشین سازی تبریز که با مالکیت محمد رضا زنوزی اداره می شود و مخالفان سرسخت ادامه مسابقات هستند، اعلام کردند که 10 بازیکن شان به کرونا مبتلا شدند. در این خصوص باشگاه تراکتور اعلام کرد 4 بازیکنش مشکوک به کرونا هستند و ماشین سازان نیز از مشکوک بودن 6 بازیکن خود سخن گفتند. در این شرایط اما ظاهرا این دو باشگاه هیچ اعلامی درباره مثبت شدن تست کرونای بازیکنان خود به سازمان لیگ و ستاد مبارزه با کرونا نداشتند.

پورسعید، عضو ستاد مبارزه با کرونا در ورزش در این خصوص عنوان کرد: «باشگاه های تراکتور و ماشین سازی هیچ اعلامی به ما درباره اینکه تست بازیکنان شان مثبت شده، نداشته اند. اینکه در رسانه دوستان اعلام می کنند، برای ما هیچ ارزشی ندارد. ما اعلام رسمی و جواب تست pcr بازیکنان را می خواهیم و این دو باشگاه هیچ اعلامی نداشتند. دوستان گفتند علائم مشکوک وجود دارد و این به معنای کرونا نیست. شاید آنفولانزا یا سرماخوردگی بوده باشد!»

شرط جالب بشار و اوساگونا برای بازگشت

کریستین اوساگونا و بشار رسن، دو بازیکن خارجی پرسپولیس بار دیگر برای بازگشت به تهران شرط گذاشته‌اند و اعلام کرده‌اند که تا زمانی که پول دریافت نکنند، به ایران بازنمی‌گردند. مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌خواهند تا سه‌شنبه پول این دو بازیکن را فراهم کنند تا این دو بازیکن هرچه زودتر در تمرینات حاضر شوند. در این خصوص بشار رسن اعلام کرده که زمانی که وکیل وی دریافت پول را تایید کرد به تهران می‌آید. در مورد اوساگونا، دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس، اما شرایط متفاوت است و باشگاه اعلام کرده که وقتی او به تهران آمد، مطالباتش پرداخت می‌شود. به این ترتیب پرسپولیس همچنان بدون خارجی‌های خود تمرینات را ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد رسول پناه عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس شرایط سختی را برای فراهم کردن مطالبات این بازیکنان در پیش دارد.

سوال روز؛ گل گهر مخفیانه تمرین کرده؟

بعد از آنکه پاسخ تست کرونای چند بازیکن تیم مجید جلالی مثبت شد این بحث به وجود آمد که چون آنها به طور مخفیانه تمرین کرده بودند، حالا آمار ابتلا به کرونا در تیمشان بالاست. اگر چه مجید جلالی اخبار منتشر شده درباره تمرینات تیمش در تهران را تکذیب و اعلام کرد فقط بازیکنانش را برای گرفتن تست کرونا دور هم جمع کرده منتهی روزنامه ایران‌ورزشی روایت دیگری از این ماجرا دارد.

به نوشته این روزنامه، ظاهراً در اردیبهشت و وقتی همه تیم‌ها تعطیل بودند اعضای کادر فنی گل‌گهر سیرجان از بازیکنان خواستند سر تمرین حاضر شوند که در این میان چند بازیکن معترض شدند و گفتند وقتی دیگر تیم‌ها هنوز تمرینات را شروع نکرده‌اند چرا ما باید شروع کنیم؟ این مسأله با واکنش عجیبی از سوی کادر فنی مواجه شد. گفته می‌شود بازیکنان معترض تهدید شدند که اگر سر تمرین نیایند، جریمه می‌شوند و با این ترفند همه بازیکنان را به تمرین یا همان تست‌گیری کشاندند. البته اینکه بازیکنان تهدید شدند یا نه هنوز مشخص نیست.

کد خبر: 1070629

وب گردی

وب گردی