تولید بذر هیبریدی چغندر لبویی و علوفه‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

برای اولین بار در کشوردانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با همکاری موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر چغندرقند البرز موفق به تولید بذر هیبرید چغندر لبویی و بذر چغندر علوفه ایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از کرج، با گذشت مراحل مختلف تولید بذر هیبرید در مزرعه تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و زیرنظر جمعی از اساتید مطرح رشته کشاورزی این دانشگاه و با همکاری کارشناسان موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر البرز، کشور از واردات بذر بی نیاز شده و از خروج مقادیر چشم گیری ارز جلوگیری می شود.

این تولید که برای اولین بار در سطح واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور صورت گرفته ضمن صرفه جویی ارزی، جایگاه ویژه ای در عرصه پدآفندی برای کشور دارد.

نظر به اهمیت استان البرز به عنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور و نیاز آینده جامعه ایران به متخصصین و دانش آموختگان رشته های مرتبط با کشاورزی، سیاست کلی واحد کرج حمایت از تحقیقات علمی مبتنی بر نیاز کشور، اجرای طرح های دانش بنیان و نیز اجرای طرح های درآمدزایی و اقتصادی در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این دانشگاه است.

از دیگر فعالیت های مهم انجام شده در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی واحد کرج می توان به: احداث استخر دو منظوره ذخیره آب و پرورش ماهی، کشت ۱۳ هکتار جو، کشت ۲ هکتار گل محمدی ۴، کاشت ۱ هکتار نعناع، پرورش ۱۵۰ راس گوسفند و کاشت ۲ هکتار یونجه اشاره کرد.

همچنین اقداماتی همچون: اجرای ۷ رساله و پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد در مزرعه تخصصی دانشکده کشاورزی واحد کرج و کاشت ۲ هکتار گل کلم و فلفل دلمه ایی در این مزرعه نیز در همین راستا در واحد کرج به انجام رسیده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1070630

وب گردی

وب گردی