تبعیض نژادی  در آمریکا مرگ‌آور  است

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای ضمن محکومیت تبعیض نژادی در آمریکا ، خواستار اجرای عدالت درباره رسیدگی به قتل‌ها از سوی مقامات آمریکایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان درباره محکومیت رفتارهای نژادپرستانه حکومت آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه‌ آمده است: سالها است که نظام سرمایه داری، با استثمار و بهره کشی از ملت‌های دیگر، بنای تمدنی خود را برپا کرده است. امّا آنچه که تا به امروز در ادوار گذشته؛ شاهد آن هستیم، موضوع حقوق بشر، به ابزاری برای بهره برداری‌های سیاسی در سطح بین‌المللی تبدیل و از معنای واقعی خود فاصله گرفته است. در طول نیم قرن گذشته، هرجا که در میان ملت‌های آزاده، عده‌ایی مزدور و متجاوز به حقوق مردم، به سزای اعمال خود میرسند و یا سیاست‌های یک کشور در جهت مبارزه با تروریسم قرار می‌گیرد، کانون فعلی نظام‌های آزادیخواهِ غرب، در مجامع جهانی به بهانه واهی حقوق بشر ندای اعتراضی و حمایتی خود را بلند می‌کند.

در بیانیه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان آمده است: تا چند سال پیش گمان ناظران جهانی برآن بود که باد نژادپرستانه آمریکا، فروکش می کند لکن، راه یابی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید، جامعه آمریکا را باردیگر در معرض درگیری‌های نژادی جدیدی قرار داده است. در حالی که رئیس جمهوری آمریکا، هر روز به بهانه عدم رعایت حقوق بشر، یکی از کشورهای مستقل جهان را مورد نکوهش قرار می‌دهد، رفتارهای وحشیانه دولت آمریکا برای خاموش کردن اعتراضاتی که خواهان حقوق برابر برای همه شهروندان هستند، نشان از بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی و تناقض با ادعای صیانت از حقوق بشر دارد. تدابیری که با تهدید دستور تیراندازی یا بازداشت از سوی ترامپ، بر وخامت اوضاع افزوده است.

دانشجویان در این بیانیه تاکید کردند: گسترده‌تر شدن اعتراضات در پی قتل یک جوان سیاه پوست و به آتش کشیده شدن پرچم ایالات متحده؛ توسط معترضان در شرایطی که صدای شکستن استخوان‌های فلسفه اجتماعی غرب، بیشتر از پیش به وضوح شنیده می‌شود، برگ دیگری در عرصه نمایش اخلاق عمومی را بر کارنامه شکست خورده این کشور، افزود. رخدادهای اخیر حاکی از آن است که برخلاف فضاسازی‌های غیر واقع در میان افکار عمومی جهان مبنی بر قدرت و عظمت آمریکا در همه زمینه‌ها، آمریکا در منحط ترین دوران خود و نقطه زوال قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از شرمساری آمریکا در موشک باران پایگاه عین الاسد توسط غیورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تا استیصال و درماندگی آمریکا از حضور مقتدرانه نفتکش‌ها با پرچم جمهوری اسلامی ایران در دریای کارائیب و همچنین مشکلات داخلی آمریکا در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و غیره همگی گواه برافول تمدن غربی است. واقعیت‌هایی از قبیل غارت فروشگاه‌ها و مواد غذایی و بهداشتی و همچنین مصادره و توقیف اقلام بهداشتی دیگر کشورها که از دل بحران کرونا نمایان گشت، بر توحش غربی‌ها صحه گذاشت.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در این بیانیه عنوان کرده است:‌ نکته حائز اهمیت آن است که جدال امروزی تمدن ها به خوبی ماهیت متوحشانه و نژاد پرستانه نظام های غربی و دروغ رسانه های همسو را در مقابل عدالت محوری و مساوات انسانی فارغ از هر رنگ و نژاد در دین مبین اسلام ترسیم کرده است. مُهر تایید این وضعیت فعلی را در بیانات و پیش بینی‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبری معظم انقلاب مبنی بر افول غرب، می‌توان دید.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی، ضمن ابراز تأسف از قتل سیاه پوستان، تبعیض نژادی مرگ آور در آمریکا را محکوم کرده و خواهان اجرای عدالت درباره رسیدگی به این قتل‌ها از سوی مقامات آمریکایی بوده و باید برای شنیده شدن صدای معترضان و آمریکایی‌های رنج دیده، محدودیت رسانه‌ها سریعاً متوقف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070633

وب گردی

وب گردی