سیاست‌های اردوگاه‌های کشوری در پساکرونا ابلاغ شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در جلسه شورای برنامه ریزی اردوگاه‌های کشوری سیاست‌های کلی اردوگاه‌ها در پساکرونا را ابلاغ کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، جلسه شورای برنامه ریزی اردوگاه‌های کشوری در اردوگاه باهنر با حضور علیرضا کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و مدیران کل مالی و اداری و حقوقی و همچنین مدیران اردوگاه‌های کشوری برگزار شد.

علیرضا کاظمی، در ابتدای جلسه با تبریک به مناسبت ایام عید فطر و تشکر از حضور مدیران ستادی و استانی در این جلسه گفت: اردوگاه‌های کشوری سرمایه‌ای ملی هستند و تنها متعلق به دستگاه آموزش و پرورش نیست.

وی ادامه داد: در دوران پساکرونا نیازمند برنامه‌ای جدید و جامع برای اردوگاه‌های دانش‌آموزی هستیم و برای هر اردوگاه طرحی جامع اردوگاهی باید نوشته شود. در راستای توسعه و تقویت اردوگاه‌های دانش‌آموزی کارگروه بهره وری و مولد سازی تشکیل شود تا بتوانیم اردوگاه‌ها را توسعه دهیم و تقویت کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی استفاده از رسانه‌ها و فایل مجازی را برای معرفی اردوگاه‌ها خواستار شد و گفت: با شرایط کنونی بهترین ابزار فضای مجازی به ویژه شبکه شاد و رسانه‌ها هستند که می‌توانیم برای معرفی ظرفیت‌های اردوگاه‌ها استفاده کنیم.

کاظمی اشاره کرد: ایمن سازی اردوگاه‌ها در اولویت قرار بگیرد زیرا دانش‌آموزان و خانواده بزرگ فرهنگیان در زمانی که در اردوگاه‌ها به سر می‌برند امانت هستند و باید به بهترین شکل از آنان پذیرایی شود.

وی مدیریت منابع در اردوگاه‌ها را خواستار شد و ادامه داد: در اردوگاه‌های کشوری باید مدیریت منابع اعم از انسانی، مالی و فرهنگی در سال 99 انجام شود و ما با علم به محدودیت‌ها تلاش‌های خودمان را انجام می‌دهیم تا اتفاقات خوبی در اردوگاه‌ها بیافتد.

در ادامه جلسه علی رمضانی، مدیر کل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی از حضور مدیران حقوقی، مالی و اداری ستادی جناب آقایان دربندی، معاون دفتر امور حقوقی، املاک و حمایت قضایی، عسگری، مدیرکل برنامه، بودجه و مدیریت منابع، کرمی، مدیر کل امور مالی و ذیحسابی تشکر و قدردانی کرد و این گردهمایی را فرصت مغتنمی برای بهبود وضعیت اردوگاه‌ها دانست.

وی ادامه داد: اردوگاه‌ها به لحاظ کارکرد مکمل فعالیت‌های مدرسه‌ای هستند و فرصت بسیار مناسبی در کنار آموزش رسمی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان به وجود می‌آوردند و اگر ردیف‌های اردوگاه‌ها تامین شوند اینها می‌توانند خدمات رایگان به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم برخوردار ارائه دهند.

رمضانی افزود: حیات اردوگاه‌ها منوط به اردوهای دانش‌آموزی است و همواره اردوگاه‌ها توانسته‌اند کمک‌های مناسبی به آموزش و پرورش انجام دهند و متقابلا کمک‌هایی را نیز دریافت کنند اما در مواقع بحرانی انتظار داریم اردوگاه‌ها بیشتر مد نظر باشند.

در ادامه نیز روسای اردوگاه‌های کشوری از جمله عراقی، مدیر اردوگاه شهید باهنر تهران، اسماعیلی، مدیر اردوگاه شهید بهشتی اصفهان، فریدونی، مدیر اردوگاه میرزا کوچک خان رامسر و نشاط پور، مدیر اردوگاه باغرود نیشاپور به بیان مشکلات و موانع در اردوگاه‌های کشوری پرداختند و مدیران حوزه مالی اداری و حقوقی نیز پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1070634

وب گردی

وب گردی